30.03.2018 г., 19:54 ч.

Човекът 

  Есета
3975 4 3
3 мин за четене

Човек е дълго изречение, написано с много любов и вдъхновение,
ала пълно с правописни грешки.

Йордан Радичков

 

Човекът

 

Много въпроси биха могли да завладеят съзнанието ни и да не ни дадат покой; хиляди картини биха могли да отприщят емоционалната ни природа; най-различни разкази и символите в тях биха хвърлили ръкавицата, предизвиквайки ни на интелектуален дуел, в който да ги разгадаем. Но колкото и да се опитваме да разгадаем първоизточника, създал най-великите шедьоври на света, това си остава непосилна задача.
Човекът е една херметически затворена енигма. Не знаем дали ако някога успеем да я отворим, ще ни хареса това, което ще открием. Но именно любопитството ни тласка към този забранен плод. И докато има хора, учени, които искат по един дисекционен начин да разчленят това неповторимо творение – човекът, съществува и една друга небезизвестна група – творците, която си поставя за цел да опише всички емоции, мисли, творби, които човекът като обект на наблюдение може да създаде непосредствено.
Ако никога досега през живота си не сте наблюдавали хората около себе си, то несъмнено трябва да сторите това. Защо ли? Феноменално е колко много може да разберете за тях само като ги наблюдавате без да влизате в пряк контакт. Може да ви звучи доста странно, особено ако не сте се спирали поне за миг да го сторите. И вашето пътуване в този свят, не в онзи на фантастични герои и техните премеждия, а в един съвсем реален невероятен свят – този на магическото създание човек, започва.
В началото на пътуването ще видите, че човекът е несравнима палитра от уникални цветове. Цветове, които може би не сте виждали досега; цветове, които са красиви и обаятелни дотолкова, че ви магнетизират и не можете да откъснете погледа си от тях. Но в тази палитра има и нюанси, които биха могли да развалят цялата композиция. Нюанси, които ако се сблъскат, то колизията им би нанесла трудни за възстановяване щети.
Йордан Радичков е казал: „Човек е дълго изречение, написано с много любов и вдъхновение, ала пълно с правописни грешки.“ И като дълго изречение, човекът има какво да разкаже. Не случайно ще узнаете неговите разкази за непознати земи и интересни хора, с които е имал честта да обменя идеи и споделя мечти. Понякога, като дълго изречение, ще има своите препятствия и ще трябва да им устои. Но след като то е създадено с много любов и вдъхновение, не му остава нищо друго освен да вдъхновява всички останали изречения около него. Е, да, то може да е написано с правописни грешки, но не трябва да се случва така, че те да станат фокус на вниманието. Смисълът, който носи изречението е важният; той е искрата, която трябва да се разрасне в ярък плам. Плам, който да елиминира гледката към грешките.
В една от своите „Будистки приказки за щастие“ монахът писател Аджан Брам ни открива много поучителна история. Историята се казва „Двете криви тухли“. Самият автор е успял да изгради много хубава стена, докато не се появил един посетител и не му посочил двете криви тухли. Изключвайки 998 перфектни тухли, съзнанието и на двамата се насочило към двете сгрешени. Поантата е следната: „Всички имаме своите две криви тухли, но съвършените тухли в нас са неизмеримо повече от „сгрешените“. Когато прогледнем за тях, нещата вече не изглеждат толкова лоши. Тогава можем не само да живеем в мир със себе си, без да изключваме недостатъците си, но и в мир с всички останали.“
Човекът – единственото по рода си творение, на което му е вдъхнато живот и възможността той да не бъде фокусиран върху грешките, стига този фокус да бъде градивен; да катализира устрема си към покоряването на нови висоти и да не забравя, че е изречение, написано с много любов и вдъхновение.

© Княгиня Нощ Всички права запазени

Коментари
Моля, влезте с профила си, за да може да коментирате и гласувате.
  • Поздравления за есето!
  • Превъзходно есе!
  • Човекът е енигма на енигмите и може би най-дългото изречение в умопомрачителната история на разума. Великолепно есе, базирано на присъстващите, а не на липсващите две тухли. Поздравление, Аделайд! Поставям в Любими.
Предложения
: ??:??