5 ene 2022, 7:05

Небе за наивници 

  Ensayos » Filosoficas
1308 1 34
1 мин за четене

Ако се позамислиш, тялото ни е създадено единствено, за да поддържа мозъка. Цялата ни биохимия, обмяната на веществата, връзката ни с външния свят е, за да съществува Той. Ако мозъкът ни е здрав, свеж и работи на пълни обороти, ще се чувстваме добре. Е, същото важи и за тялото, защото мозъкът и тялото са едно цяло, и това е нашето Аз. Здравият човек не усеща тялото си, системите си работят перфектно, мозъкът обработва информацията, усещаш, мислиш, работиш, твориш, променяш, радваш се на света, в който живееш. Да, но! Не живееш сам. Общуваш със себеподобните си. И тук, всичко се прецаква. Започва състезаването. Между отделните индивиди и общности. Борба за надмощие. Всеки се стреми, към някакъв условен връх. Условен е, защото не е никакъв връх, но на даден етап от живота, ти изглежда такъв. Когато натежат годините и проумееш, че не си вечен, материалните блага, които си натрупал, се оказват ненужни и единствено ти се иска, да си здрав и свеж, както на младини, да усещаш и се радваш пълноценно на живота, но времето ти е изтекло, тялото ти не е същото, предава те, боли те, болката те мачка, помъдряваш, променя се ценностната ти система, питаш се, кое е най-ценното? Работата, семейството, приятелите, готините хора, с които си бил обграден?! Да, това е, но всичко е временно. Готините хора или близките им се разболяват, умират, страдат, страдаш и ти, животът мачка, губиш тонуса си, усмивката си, превръщаш се в тъжен човек. Няма спасение от това. Всеки минава по подобен път. След теб не остава нищо. След две поколения си забравен, ако си световно неизвестен. Но мозъкът ти не иска да се примири с това. Създава си илюзии. Мистика, прераждане, Бог, Рай, Ад, паралелни светове и какво ли още не. Мозъкът ти иска да е вечен. На твоето Аз му се живее, въпреки природните закони. Един ден си отиваш завинаги. Какво е останало от теб? Нищо. Прах. Това е истината.  Но поне бъди добър, и създай нещо хубаво, докато си жив.

 

© Георги Стоянов Todos los derechos reservados

Comentarios
Por favor, acceda con su perfil, para poder hacer comentarios y votar.
  • Единство и борби на противоположностите 🤣
  • Ръководи го той, но често тялото не слуша, има един особено палав орган, който често прави големи бели.
  • Погледнато от обратната страна, мозъкът е създаден, за да ръководи тялото.
  • И ти мислиш рационално.
  • Нищо не е вечно. Един ден Слънцето ще умре, планетата ни ще бъде унищожена, галактиката ни ще бъде погълната от друга, а прогнозите са, че и вселената също ще загине. Ние тук си живеем в илюзии, а някои си мислят, че ще векуват. Мисля, че истината за нас смъртните е във финалното изречение на есето.
  • Де да бяха еднакви 😅 Квазаре, прочети нещо по ВНД
  • Не са ни еднакви мозъците, а са подобни, всеки с индивидуална памет и способност за мислене, различно нагънати са, а някои са съвсем гладки.
  • Квазар (DIMO) - ако беше само инструмент, отдавна да е изследван. А той си остава отворена система и продължава да се доказва като непредсказуема и необхватна "машина". А душата дали са емоциите ни съзнателни или подсъзнателни или е независим човешки "инструмент" като за мозъка - недоказано и необхватно. Кой както иска да си я тълкува, важното е да има комуникация и общуване.
  • Така като се замислиш, си е така! Всякакви физически усещания всъщност се командват от центровете в мозъка. И Фройд е развивал тезата за пренасочване на физическата енергия в интелектуална. А в психологията се разглежда емоционалната интелигентност: контрол над емоциите.
    И заключението си го бива.
    Поздравления!
  • Добре. Благодаря, за вниманието!
  • Нито се възмущавам, нито го смятам за доказателство, разсъждавам си. Ако човек е подобие на Бог, би трябвало да върши само добрини, а не да се влияе от дяволи и демони. Като гледам, колко добри хора си отидоха с този ковид, какво остана след тях? Прах.
  • Нямам нищо против различните мнения и есето е написано, не за да предизвика сблъсък, а за да разбера, какво мислят другите. Да, разумният живот на Земята, точно в тази му форма, е абсолютна случайност. Ако те попитам, има ли извънземни, какво ще ми кажеш? Вярата изчезва, когато има реален контакт. Ако срещна Бог, ще кажа, да има го! Иначе, всичко са само думи и човешки интерпретации.
  • А защо трябва да има сблъсък? Аз не искам да предизвиквам безкрайна полемика, но има въпроси, на които няма отговор. Например, има ли Бог? И веднага се оформят два лагера, и започва словесна война.
  • И невярващите могат да обичат и да бъдат благородни. На мен не ми харесва скритата конфронтация вярващи-невярващи, правилни-неправилни, просветени-непросветени, защото всички са хора и нищо човешко не им е чуждо.
  • Е,лошите спомени за човек живеят дълго...
    Добротата се забравя.
  • Благодаря, за мнението, Димо! Знам, че си на обратната страна. Светът е шарен, има вярващи и невярващи, но не мисля, че това е причина, да се мразят.
  • Жалко, че вече няма мамути. Поне една мамутка да имаше! А то, пълно с кьорави прилепи!
  • И няма нищо общо с жлези, мозъци и его, само с мамути.
  • Да. Става неочаквано и внезапно. Дори и да не го искаш.
  • И стигнахме до същността на есето
    Никой не е застрахован от увековечаване!
  • Така ще ме увековечат, залепен за пещерата. И след хиляди години, археолозите ще изследват рисунката, тоест мен. Това е по-хубаво, даже и от изявите, в сайт за творчество.
  • Няма проблем Ама ако видиш мамут - бягай, че ако те не улучат с локацията е сложно - те са създали първият плакат
  • Кой да се сети?! Благодаря ти, от сърце!
  • Смени пещерата бе момче
  • Да. Непрекъснато се блъскат в мен. Върви обяснявай, че не си комар

  • Само с бъгави прилепи ли си се срещал?!
  • Владеете само ехото, защото в локацията не ви бива. Но това ви прави чаровни
  • И това не е вариант, владеем и ехолокация.
    Иначе спокойно, изтръпването е част от общуването
  • Прочетох днес, как жените интуитивно сканират мъжете, четат езика на тялото им, хващат лъжите им и разкриват мислите им. Изтръпнах. Общуването с жените, трябва да се извършва при пълна тъмнина, а аз досега го правех все на светло.
  • Или просто жените не се интересуват от по-елементарно устройство, за да му отделят време за изучаване
  • Това е, защото се интересуваме преди всичко от женските жлези и за нашите не остава време.
  • Дам, никой още не е изучил при мъжете за какво точно им служат другите "излишни" жлези
  • Нали това казвам, биохимия сме и сме съставени преди всичко от бактерии. Да, пълно е с неосъзнати същества, мислещи се за богове. Аз лично, имам само полови жлези. Другите, за какво са ми?!
  • В едно не си прав, не всеки го осъзнава това, не всеки си взема поука, иначе светът би бил поне малко по-добро място.
    Всъщност еволюцията на мозъка е доста по-късна от тази на тялото и не си съвсем прав, връзката не е толкова едносттранна колкото си я описал.
    А егоцентризмът не е базиран само на мозъка, а и на един куп жлези и хормони, циркулиращи из тялото
Propuestas
: ??:??