Дали всяка творба е изкуство и максимата на Мими1001
Дали всяка творба е изкуство? Повечето ще кажат: „ О, разбира се, че не!"
Но кой е критерият за това кое е изкуство и кое не е? За хубавото и лошото, за вкусовете, за приетото и отхвърленото? А за продаденото? За търсеното и харесваното? За рекламираното? А има ли по-добро, което потъва там някъде с отчания си творец - създател? А има ли несъвършено, което се купува като „топъл хляб"? А има ли съвършенство? Съвършени хора? Кой определя кое да е бестселър и кое не?
Аз определено не съм тази, която ще даде отговорите на тези въпроси тук и сега. За себе си аз имам своята истина като отговор на всеки един от въпросите. Не е задължително тя да се припокрива с Вашата истина. Всеки е прав за себе си и иска да бъде уважавано и мнението му и произведението му, защото те са си негови и от там, по своему - много ценни. Факт е, че има звезди и непознати творци, хитове и безизвестни творби. Това, което е номер едно, то по правило е най-доброто. А може би ние не го харесаме? Но пък другите сигурно го харесват... А може би, творецът има други качества, щом е съумял да пробие с такава безлична или далеч от изкуството творба?
Тези въпроси ги оставям отворени.
Само ще кажа, че концертите на Майкъл Джексън и на Мадона се гледат от много повече хора, отколкото са им редовните слушатели, фенове и почитатели. Признати са като великолепни творци, но всъщност зрелището е това, което ги поставя винаги най-отгоре и най-отпред. Това значи ли, че те не са достатъчно добри и търсят и други методи за успех? А това, че си успял да изпъкнеш дори и пред по-добрите, не е ли друг вид качество, което също е нужно да се цени и уважава?
Риториката продължава.
Моята истина е една максима. Тази максима е именно максимата на Мадона: „ Не съм най-добрата певица, не съм и най-добрата танцьорка, обаче знам какво се търси на пазара."
© Мими All rights reserved.