Вероятно сте чували за кучето от Дряново, което бе буквално превърнато в инвалид от изверг, имащ смелостта и душата да отреже четирите му крайника... Мима, както е кръстена от стопаните си, е била заведена по спешност при местния ветеринар, който едва спасил живота на изпадналото в шок същество.
Изумява ме това, че цялата тази процедура не е станала изведнъж. Изготвящ бавна, но сигурна присъда, престъпникът се е проявявал като касапин в няколко последователни етапа. Избирал си е даден ден, в който да отреже по едно кучешко краче, като му е хрумнала и уникалната идея да го остави да виси, като дрипа, от кокала на животното. За да покаже колко е велик, може би... Не знам...
С прости думи едва ли съм способна да изразя дълбокото си възмущение и потрес от случилото се. Непонятно ми е как може човешко същество, живеещо напълно свободно сред себеподобните си, да извърши това дело. Замислям се върху проблема, свързан с човешкия морал, като цяло... За човешката позиция относно живота на четириногите ни приятели... За нормалното ни умствено развитие, ако щете... Няма да кажа нещо ново, като заявя, че в днешно време хората си въобразяват, че животните са безчувствени... Не малко пъти си изкарваме яда и отразяваме психичните си отклонения върху тях... А какво изпитват те? Това е въпрос, който никой от извършителите на подобни уродливи действия си задава... И така ще е, докато не се вземат съответните мерки! Някои хора са против приемането на Закон за защита на животните. Защо?! - ще попитам аз. За да продължаваме да своеволничим и да показваме колко сме велики? За да не ни мигва окото, когато унищожаваме живот? Оттук стигам и до извода, че ако един човек е способен да нарани животно, то нищо не би му попречило да го направи и с човек...
Особено ясно изразена е психичната деформация на извършителя на конкретния случай. Не бива да се пропуска факта, че той саморъчно е премахнал крайниците на Мима с брадва и се е постарал да остави доказателства, очертаващи самодоволното му отмъщение - оставил ги е висящи, както по-горе споменах. Защо? Не случайно - ще ви кажа аз! За да се види как той е победил (в иначе неравната битка)! И какво, като едно куче лае? Нима то заслужава такава присъда? Да лежи по гръб до края на живота си, неспособно дори да се обърне, камо ли да се храни? Да ви кажа ли... Разплаках се, като видях очите на животинчето... След няколко секунди чух един мъж, да казва: "Може би ще ми се смеете, но се разплаках, когато я видях... " Никой няма да ти се смее, човече! Поне не тези от нас, които имат сърце и чувства! А ти определено притежаваш такива!
Целта да напиша това есе беше не да отъпквам достатъчно засегнатата и коментирана вече тема... Имам нужда да изразя собствената си позиция, която вероятно не е по-различна от тази на мнозина... Но както се казва: Повторението е майка на знанието!
Аз съм ЗА затвор за причинителя на това престъпление! Аз съм ЗА понасянето на последствията! Аз съм ПРОТИВ присъда, по-малка от 5 години! И не на последно място - аз съм ЗА приемането на Закона за опазването на животните! Трябва да изчистим България от нейните садисти, психопати и опетнители! А ако не го направи народът, господа депутатите и държавни управници няма да имат нищо против да продължат да си правят каквото те си знаят - да хитруват, да изпразват държавната хазна и да своеволничат на гърба на народа, който открай време им играе по свирката! А накрая... накрая НИЕ ще сме тези, които ще плащат! Прескъпо, ако питате мен!... А България загнива ли, загнива, хваната в клопката на обладаните от Сатана изверги, достатъчно хитри и убедени в правото си на чувство за безнаказаност! Събудете се, хора! Иска се действие и твърда позиция - нищо повече! Станете от леглата и мръднете мишката на компютъра си... Направете едно добро дело повече, като се подпишете, като подкрепители на горепосочения закон... Празник е... Не стават чудеса, но Господ вижда и един ден всекиму ще се връща според заслуженото!
© Симона Гълъбова All rights reserved.