Aug 8, 2024, 11:09 PM

Когато целта са децата… 

  Essays » Others
253 2 10
2 мин reading

Тогава Фараон заръча на всичките си люде, като каза: Всеки син, който се роди на евреите, хвърляйте го в Нил, а всяка дъщеря оставяйте жива.

Изход 1:22

 

Последователите на Бога имат силата да преминават през тежките изпитания, независимо от предизвикателните житейски обстоятелства. Трудностите нямат способността да обезсърчат фатално тези, които са близо до Христос. Трагедии обаче се случват навсякъде около нас и ние сме длъжни да имаме разумно, библейско обосновано обяснение за тях.

Трябва да приемем, че във времена на битка срещу истината често падат и косвени жертви. Такива са избитите невръстни деца тогава, когато се раждат героят от Стария Завет Мойсей и Божият Син Исус Христос – Личността, стояща в центъра на цялата история; Личността, предлагаща единствения шанс за спасение на грешния човешки род.

Връщайки се към онези времена, лесно можем да си представим страданието на родителите на избитите от властите момчета. Атмосферата на смърт е навсякъде и е така осезаема, че лесно човек може да изгуби посоката в живота си. В условията на вихрещ се терор и неконфронтирано насилие цинизмът е на една ръка разстояние.

Разбира се нашето отношение към случващото се не трябва да идва от земната, животинска и бесовска гледни точки, а от вечната, чиста, небесна перспектива. Във време на смърт и страдание цинизмът не е правилния светоглед. Кървавата история на света, която е познала ужаса на Втората световна война, комунистическите и фашистки лагери, безмилостните екзекуции без съд и присъда и още много други непоносими за нормалните човешки възприятия събития, сякаш дава основания на цинизма да защити своите доводи. Историята на християнската вяра обаче разкрива, че в среда, в която има агресия срещу личността, вярата в Христос е единственото средство за избавление.

Библията разкрива, че Бог е Вседържител, достатъчно силен да опази живота (тук е важно да се отбележи, че животът на хората не свършва със земните им дни, защото „един път живее човек и след това настава съд“) на тези, които иска. Тази истина не се е променила през напредналия технологично 21 век. Земният владетел обаче често забравя, че се намира в състояние на подчинение спрямо Бога и още от древни дни се опитва да владее области, които не са негова отговорност.

В Стария Завет, а и в Новия Завет виждаме как управниците употребяват „здравия“ си разум, за да формират обществото в съответсвие със своите неправедни намерения. В случая с Мойсей, фараонът на практика реализира план за социално инженерство – план, който, макар и контекстуално да изглежда по различен начин в настоящата политическа действителност, в същността си е непроменен.

Воден от страховете си, фараонът нарочва израилтяните като бъдещи врагове на Египет и използва властта си, за да редуцира броя на населението им. Планът му е семпъл и ефективен: 1. Налага непосилно бреме на народа, за да предотврати желанието на хората да мислят за „тривиални“ неща, като любов и продължаване на рода; 2. Физически неутрализира тези, които в бъдеще биха създавали проблеми – момчетата. Защо точно момчетата? Защото те са бъдещата военна сила на поробения народ.

Днешните глобални управници също използват „здравия“ си разум и притеснени за бъдещето на планетата правят нужното за редуциране броя на населението на Земята. За целта използват "фараоновите" методи, но по-рафиниран начин, разбира се. Бремето на изкуствено създадените здравни, екологични, икономически, политически, образователни, научни, социални и т.н. кризи, всъщност отвлича вниманието на хората от желанието им да следват истински здравия разум и да се стремят към вечните библейски ценности, в това число и към продължаването на рода.

© Явор Костов All rights reserved.

Comments
Please sign in with your account so you can comment and vote.
  • Защо да спорим върху библейските писания,част от които (ако не всички!)са надживели времето си!Фараона бил забранявал на евреите;и то толкова репресии,че ако помислим за паралела между Адолф Хитлер и онзи египетски самодържец разлика няма!
    Ами още при Мао дзъ Дун в Китай също приеха закони за ограничаване прираста на населението!
    Някои от колегите тук сочат Джордж Сорос и неговата фондация, която сега оглавява сина му...Сорос е унгарски евреин.Нали евреите от Вехтият завет са все потърпевши и гонени?!
    Моисей им е помогнал да избягат и търсят Обетованата земя!
    Но малко се говори, че преди бягството всички са взели от египетските семейства златни и сребърни реликви за тяхната Пасха и това е кражба по всички закони и за всички времена.
  • За българина не знам още какъв е по принцип. Мога да говоря само за българите, които познавам. Обаче се отклоняваме от темата на есето. За мен няма ние и вие, на острова или на планината, това са географски понятия. Говорейки за толерантност обаче, не бива да забравяме притчата за сламката и гредата. Всъщност, проповедникът, който е писал есето не говори за толерантност. Той знае кое е правилно, и го споделя с другите хора. За съжаление, Исус и християнството не са отговор и лек на всички въпроси и проблеми. Доста по-сложен е животът ни и универсална истина вече не съществува.
  • Ако има нещо, което всички да знаем, то е че българинът е добър, толерантен, мързелив даже. Има само едно нещо, което може да го докара до крайности и тогава вече няма да има никакви неправителствени и никакви либерали. И това е само един вик: "децата"... Внимавайте, господа! Докато стоите на вашия остров, вие не можете и да си представите дори каква ярост се готвите да събудите... Внимавайте, господа!
  • Не знам дали е точно по темата, но всички знаем, че само латентните хомосексуалисти се страхуват от хомосексуалистите.
    Буковски беше казал нещо от рода на това, че всеки го е страх да не е "обратен"(ако въобще това определение е правилно), затова дайте да се оперкаме поне веднъж, че да избягаме от този стрес.
    Това е един не лош цитат, мисля
  • Нямам какво лично да ви кажа. Имам само какво да ви кажа пред всички: Вие на вашия остров правете каквото искате. Колете момиченца даже. Но не смейте да ни казвате какво да правим в България. Слава Богу, все още не сме покварени като вас... Това е което имам да ви кажа и то не е лично, а е публично....
  • Пиши ми на лични, Анани, ако имаш нещо да ми казваш. Тук споделяме мисли и идеи, ако не си забелязал да поясня. Между другото, ти дори не ме познаваш, и не знам защо си се хванал за този наш остров, на който има над 120 000 българи по официални, и още толкова по неофициални данни. Да, наш е, защото сме си го направили такъв. Както и българите в Канада, САЩ, ЮАР, Русия, Германия, Испания и т.н. Въпрос на личен избор - както е и със сексуалността, за която става дума тук. Ти нямаш сетива, нито душевно благородство да ги разбереш тези теми. Извинявам се на автора и на читателите за този коментар, не е съвсем по темата.
  • "Ние трябва да се срамуваме, ако България е одобрила подобен идиотски закон."... И това го казва човек, който също казва "нашия остров"...
  • Вие сериозно ли? Биологичната сексуална ориентация? А да сте учили биология, психология и история случайно? Щяхте да знаете, че децата осъзнават пола си чак след една определена възраст, както и че чувството им за срам от голотата например, е вменено от повечето християнски църкви. Щяхте да сте чували и за андрогините, и за това, че по времето на Диоген хомосексуализмът, както и мастурбирането на публични места са се приемали за нормални. Ние трябва да се срамуваме, ако България е одобрила подобен идиотски закон. Вместо забрани, трябва да има образователни мероприятия, които да информират децата, че различните деноминации на сексуалността не са срамни, и зависят от личния избор и потребностите на отделната личност. И че няма нищо срамно в това човек да е щастлив и да е такъв, какъвто е създаден.
  • Поздравления за гражданската позиция в поредното чудесно есе, Явор.

    Приетата от парламентът промяна в Закона за предучилищното и училищното образование, с която се забранява пропаганда, популяризиране и подстрекаване по какъвто и да е начин, пряко или косвено, на идеи и възгледи, свързани с нетрадиционната сексуална ориентация или определяне на полова идентичност, различна от биологичната е похвална. България като все още консервативна страна се опитва да устои на глобалния натиск. Разбира се веднага се появи отпор от специализирани НПО-та и „свободомислещи интелектуалци“.
  • За другите не знам, но с последния пасаж съм много съгласен. Уродите-соросо-содомити, изземвачите на ресурси за другите без всякакво право на това - рабатодалите-капиталисти-изверги, педеругите и подобната им сволоч, сбъркана биологично и човешки, т.н. демократи и пак соросоидите-изроди глобалисти- хлебарките -терористи емигранти и т.н. неистово искат светът да остане само за тях, а другите, свестните, огромното мнозинство да бъде "хуманно" избито с обществена повърня каквито са разни отворени общества, нпо и непеошници - другите негодници. И най-лошо е когато партиите се състоят от такива.
Random works
: ??:??