Dec 21, 2009, 12:26 AM

Моят любим предмет 

  Essays » Students
9987 0 3
4 мин reading

Моят любим предмет


Есе


      Моите интереси са свързани с живота на човека, във фантазията и в  реалността – с една дума с литературата.

      В нея ме привличат произведенията, които пресъздават живота на хората в миналото и взаимоотношенията между тях. Също така се възхищавам на българските разкази и стихотворения.

      Гордея се с писатели като Иван Вазов и Елин Пелин, защото именно те прославят България, нашата литература и език. Факт е, че поколения наред българи изучават произведенията им и усещат силата на книгата. Аз също харесвам творбите им. Четейки техните произведения, аз се уча от тях, те ми помагат да получа знания и ме амбицират все повече. И мисля, че това като им подражавам ще ми помогне за в бъдеще като стана писател. Искам да стана писател, защото вярвам, че така мога да променя света или да го направя поне малко по–добър. Тъй като словото достига дълбоко в душата на човек и го променя - той става по-добър с околните, културен и учтив.

      Моето хоби е да чета книги - така едновременно се уча и разтоварвам.

      Бях силно впечатлен от ”История славянобългарска” на Паисий Хилендарски и смятам, че тя е много актуална и днес, тъй като предизвиква осъзнаването на българите като народ със своя героична история, свой език и писменост.

      Също така мисля, че главна задача на всеки българин е да съхранява своя език и да предава в поколенията  своята история, защото “народ без история не е народ”.

 ”История славянобългарска” ми харесва, тъй като тя ме кара да се поучавам от грешките на българите преди години, когато са се гърчели и затова сами трябва да изграждаме своята култура, ако ли не сами се поробваме.

Моето училище носи името на един от големите български възрожденски писатели и революционери – Любен Каравелов. От неговите стихотворения най-много ми харесва “ Хубава си, моя горо”, защото е израз на носталгията на поета към дома и родината. Това ме навежда към мисълта, че той е обичал своя род и език и е тачел и милеел за родината си. С това стихотворение той ме кара да се гордея, че съм българин.

Любимият ми писател е Иван Вазов – бащата на българската литература. Той ми е любим, понеже е написал “Под игото“. Роман, в който е описал живота и страданията на българите по време на османското робство и борбата им за свобода.

В “Голямото четене“, което се излъчваше по БНТ , всеки трябваше да избере своята любима книга. Аз гласувах за “Под игото“, защото от всички книги то ме впечатли най–много. Фактът, че този роман се чете и е обичан и днес е достатъчно доказателство за силата, която притежава.

Не само, че романът е “енциклопедия” на българския национален живот, но разкрива процеса на превръщане на обикновеният човек в личност. Може би именно затова спечели, защото разкрива стоицизма на героите в книгата. Още при първия прочит всеки българин би трябвало да изпитва възхищение пред българския дух. Творчеството на Иван Вазов е образец за поколения писатели и читатели, а също така заема знаменито място в световната литература.

Друг известен писател, който се е учил от Иван Вазов, е Елин Пелин (Димитър Стоянов). Той е известен като “майстор на късия разказ”. Разказите му са кратки по обем, но завладяващи, именно затова неговото творчество ме завладя. Силно впечатлен съм от един от най-известните му разкази - “Косачи”. Чрез този разказ читателят добива представа за селския живот в миналото и си вади поуки.

Когато чета произведенията на такива известни български творци, аз придобивам знания, които ще ми помогнат занапред.

         Предполагам, че участието ми в “1000 стипендии” ще ми помогне да обогатя знанията си още повече. Като прочета доста книги – енциклопедии, романи, разкази, приказки и стихотворения.

А защо не и да се запозная с повече чуждестранни автори и техните произведения. Така ще усъвършенствам напълно своите умения да пиша и бих могъл да стигна далеч в бъдеще.

         Всеки мечтае да успее в живота, но за да  успееш трябва да се потрудиш и да знаеш, че трудът ти ще бъде възнаграден с успех .

 Старите хора казват, че с много труд  и упоритост  всичко се постига. Но дали е така? Разбира се всеки  човек  сам прави своя избор! Стремежа към успех  ни прави по-постоянни, по-силни, по-оптимистични за бъдещето. Кара ни да искаме още и още от живота!









 

© Цветан All rights reserved.

Comments
Please sign in with your account so you can comment and vote.
  • Поздравявам те! Като се има предвив възрастта ти, си написал много хубаво есе и си казал много истини в него...Продължавай да четеш, четенето е един от начините да бъдеш напълно грамотен и да станеш добре образован човек! Имаш шестичка от мен
    П.П. Прочети и стихотворенията на Ботев!
  • Ей, да бяха всички ученици като теб Радвам се, че макар и малко, все още са останали деца, които ги привлича науката... И най-вече те поздравявам, че твоята страст е литературата, защото и моята в училище беше тя Желая ти много успех
  • Хей, момче - знаеш ли как ме зарадва!
    Ама много!
    Щом има такива деца, значи добро бъдеще ни чака...а не само чака-рака...
    Надявам се и моя юнак да стане така любознателен като теб!
    Искрени поздравления - като от голям към голям човек!!!
Random works
: ??:??