Наркотици. Видове. Въздействие.
Есе
Кратко. Точно. Ясно, като по учебник. И страшно.
Наркотици. Наистина една много болезнена тема за младите хора. Много от тях откровено споделят, че поне веднъж в живота си са употребили поне един вид наркотик.
Обикновено всичко започва, когато попаднеш в компания, която употребява наркотични вещества. И ти дали от любопитство, дали от принуда или нужда за самоизтъкване посягаш към дрогата. Искаш да си интересен, да си оригинален, на всяка цена да си различен.
Отначало си казваш: "Не, аз не съм като другите - няма да стана зависим." Но след всяка следваща доза се пристрастяваш все повече и повече. Докато не дойде мигът, в който се налага да посегнеш към "по-тежките" наркотици. Думичките се сменят с неподозирано страшна сила - трева, амфетамини, кокаин, хероин. Без значение колко ще са, когато перспективата е една. Но това е моментът, в който дрогата става все по-скъпа, а нуждата все по-голяма. И в жадния ти поглед за живот витае друга мисъл - неясна, но осезаема и тежка. Започваш да лъжеш близки, приятели и роднини за пари. Продаваш вещи на семейството си, крадеш, сбиваш се само заради поредната доза дрога. Забравяш за всичко - за чувства, за емоции, за миналото си...единствената ти цел е наркотика. И едва, когато осъзнаеш проблема си - че си станал зависим - ти вече си на улицата - продаваш се.
Колко чести са историите, в които един човек посяга към наркотика и свършва или в затвора, или си отива заради свръх доза. Но и истински щастливци са онези, които са успели да се измъкнат от калта. Не онази кал, предизвикана от дъжда, а другата - по-страшна, лепкава, неокачествима и като, че ли неизбежна - калта на обществото.
Това е истината! И въпросът не е нито в стойността на изписания текст, нито в призовите места на конкурсите, а в това че всеки ден умират млади хора. Нещо трябва да се направи, нещо трябва да се промени! Не са достатъчни брошурите, които на следващата минута отиват в кошчето, дискусиите, на които никой не обръща внимание. Трябва да спрем с присъщото си безразличие и апатия.
Кой допусна младежките ни радости да бъдат заменени с това "скъпо платено удоволствие", вещаещо смърт? Приятели, нека младежкият ни порив към красота се превърне във вик, който да разбуди от летаргичния сън онези, които пишат законите и се олицетворяват с понятието "държава". Стойността на един младежки живот е многократно, многократно повече от изречените, равни и достолепни думи, граничещи с безразличие на онези, които чертаят пътя ни.
Моята младост изписват с думите - приятели, смях, разходки край морето, мечти.
Всеки сам избира своя път, бъди различен в стремежа си за живот - не избирай трагичния край!
© Вили All rights reserved.