Щастието не се търси, а се прави
Всеки един от нас иска и се стреми към щастието. Надежда, че този ден ще бъде по-добър от предходния. Надежда, че една по една трудностите ще изчезват. И всеки ден, всеки един от нас се бори, опитвайки се да намери своето щастие, а то сякаш никога не е достатъчно.
Всеки има различни възгледи относно щастието и го открива в различни неща. За някой то се състои в материалните неща - богатството, а за други това да намери любовта или да е здрав е истинско щастие. Но няма значение в какво, как и защо - за всички то е ценно и никой никога не престава да го търси.
Търсим го всеки един ден, във всичко и във всеки. Щастието е това, към което всеки човешки индивид се стреми. То не може да бъде постигнато, ако човек не оценява или не отдава значение на нещата, които му носят радост, карат го да се усмихне, а една усмивка може да донесе изключително много радост и надежда на човека до вас. Усмивката, надеждата - това е този положителен заряд, който задейства оптимизма на човек. Една усмивка, едно сигурно рамо има невероятна сила за човек.
Има толкова начини да се усмихнем, да си подарим щастие и да го дадем на обичаните хора. Щастието се крие в толкова много неща, които ни заобикалят – любовта на околните, слънчевото утро, на което имаме щастието да се насладим и да видим как златното слънце ни се усмихва; цветята, които можем да докоснем и да подарим на човека до нас, прегръдката, целувката. Често, обаче, забързани в ежедневието ни не забелязваме тези малки, но толкова значими неща, които могат да ни направят истински щастливи. Търсим го, търсим го и се оплакваме, че не го намираме. А никой от нас не се замисля, че то не се търси. Всичко се състои в това да оценим нещата, които ни заобикалят. Да следваме целите си и когато ги постигнем, да им се радваме истински и с цялото си сърце. Да вярваме, да мечтаем... Да си направим сами живота прекрасен. Ако даваме любов - ще получаваме. Да направим сами, доколкото зависи от нас, дните щастливи и изпълнени с много усмивки. Да правим добро и да вярваме, че всичко зависи от нас самите.
Не бива да се предаваме в трудни моменти и да мислим, че щастието е “избягало” от нас. Ако в момент, когато си тъжен, изброиш всички неща, за които живееш; ако поне за миг се замислиш колко по-лошо може да е всичко, ще осъзнаеш колко голям щастливец си. Когато си тъжен, е достатъчно да преброиш онези неща, които дават смисъл на живота ти, а не си купил с пари.Тогава ще усетиш колко много щастие има около теб. Защото щастието не е в това, което имаш, а в това, на което се радваш. Това добро, което правиш за себе си и за околните. Глупаво е да го търсим и да пренебрегваме значими неща. Така не виждаме нещата, които са сега, в този миг и които могат да ни направят щастливи.
За да почувстваме щастието и да му се наслаждаваме, трябва да го открием в самите нас. Да разберем какво ни радва, какво ни кара да се усмихваме и да вярваме в хубавите моменти. След което да намерим начин да го постигнем. Да правим това, което смятаме, че ще ни донесе истинското удоволствие и удовлетвореност за сърцето – щастието.
Животът, като даденост, сам по себе си е невероятно щастие - да се родиш човек - също, защото най-очарователното нещо е това, че никога не знаем още колко дълго ще сме тук на земята. Всеки миг от живота ни е единствен и неповторим, затова трябва да му се насладим истински и да го оценим, както заслужава. Всичко зависи от нас самите. От това дали ще позволим на щастието да “докосне” и нас. Да не си губим времето в търсене, а да се наслаждаваме на красивите моменти, изпълнени с щастие.
© Фернанда All rights reserved.