Възпявам електрическото тяло...
Уолт Уитман
Нещо ме запали днес да се замисля:защо човечеството използва откритията си толкова ирационално, за да не кажа разпиляно...
Вече разбрахте, че иде реч за електрическата енергия, която ни дарява сила и мощ, дори да злоупотребяваме с нейните неограничени възможности.
Неограничени ли? Или ние ограничаваме собствените си примитивни догми?
Възможностите за добиване на електрическа енергия са почти безкрайни.
Естествено, Слънцето, вятърът, морските вълни, дори мълниите засега са в начален стадий на употреба...
Никола Тесла лабораторно доказва, че вместо да се строят ТЕЦ-ове и АЕЦ-ове с огромни капиталовложения и да се замърсява околната среда, е достатъчно да се използва водната енергия, като начало, за да продължи съществуването и индустриалното развитие за потребностите на човечеството.
Но от пещерата до днес безогледно търсим спасение в изгодата.
Може би, ако Джордж Уестингхаус беше приел голяма част от идеите на Тесла, сега светът щеше да бъде едно по-чисто и безопасно място място за живеене...
И все пак, има някаква надежда чистата енергия да преодолее с предимство замърсяващите технологии и екологично да се наложи в живота на бъдещето.
© Стойчо Станев All rights reserved.