Sep 7, 2008, 8:20 PM

Защо трябва да се изучават чужди езици 

  Essays
14990 0 1
1 мин reading
 

ЗАЩО ТРЯБВА ДА СЕ ИЗУЧАВАТ ЧУЖДИ ЕЗИЦИ?

         Знанието е портал към света. Щом си добър в дадена област на науката или изкуството, животът е пред теб и светът ти дава възможност да го покориш. А какво по-полезно знание от езика може да ти отвори вратата към другите? Независимо дали е известен или рядко срещан, езикът е огромно богатство. Той ти дава възможност да пътуваш и да опознаваш хората, да обменяш идеи и да създаваш приятелства. Освен това знаенето на език, а по-добре два или повече, е голямо предимство в днешни дни. На почти всички обяви за работа едно от първите изисквания е владеене на определен език. Следващото е комуникативност и възможност за работа в екип. Знаеш ли език, кръгът от хора, с които можеш да общуваш, се разширява и следва да се разбираш по-лесно с останалите. Чувстваш се по-спокоен, когато отидеш в чужда страна и разбираш табелите и хората. Затова ни преподават езици в училище. Повечето учим английски, защото той се налага като световен език. Други учат немски или френски. Ще ми се обаче другите езици да не остават на заден план. 2008-ма е обявена за година на езиците от ООН и се набляга на това, че повече от половината езици на Земята са застрашени от изчезване, а оттам следва, че и народностите също биха изчезнали. Нормално е, че хората се интересуват от известните езици, защото те са им по-нужни, но знаейки рядък език, човек става малко по-специален от другите. Затова мисля, че не бива някои езици да изчезват, колкото и малко хора да ги използват.

И все пак, ако искаш да кажеш нещо хубаво на някого, той със сигурност би те разбрал, на какъвто и език да му говориш.

© Мирелла All rights reserved.

Comments
Please sign in with your account so you can comment and vote.
  • Наистина смятам, че е редно да се изучават езици в училище. И не просто да се изучават, колкото да се изучават и разбират, а не зубрят. Поздрав за есето!
Random works
: ??:??