Ина:
-“Дали си виждал ада? Сигурно.
Рисуваш го с любовни краски.
За рая пишеш завладяващо.
Безкраен си. Като очакване.”
Мо:
-Тук познавам множество поети-
болката си те естетизират:
единствено с това заети,
с блянове те си парадират.
Ти не казваш да си преживяла
нещо от пътеките на ада,
да прошепнеш, че си оживяла
и във миговете на разпада?
Аз описвам случка прагматична,
вграждайки се скромно, без претенция,
но с позицията си критична
изразявам мойта екзистенция.
Ина:
-“Дали си слугата на дявола?
Или си сам, паднал чер ангел?
Едва ли и ти го разбираш,
но имаш... ръце на мечтател.”
Мо:
-Какъв е Ина, този тук мечтател,
не познаващ свойта идентичност?
Познавам аз такъв писател
и казвам, че това си е трагичност.
Мярката ти си остава двойна,
за да имитираш разсъждение
и читател с усмивка знойна
ти въвеждаш в заблуждение.
Преживяване, опияняващо
може да роди и текст омаен-
съдържание, завладяващо
може да посочи път безкраен.
Ина:
-“Дали твоят търсен покой
не е осъзнато проклятие?
Докато те пият душата ти,
ти чакаш нощта. И се будиш.”
Мо:
-В деня ни има много проза –
Ина, ти говориш пак за него:
почакай, туй е диагноза,
аз питам те за твойто его?!
Героят ти остава пак самотен-
“нормално” е да бъде отчужден:
с обратен знак е той грамотен,
но от какво ли той е запленен?
А битието Ина, днес е ново –
то трябва и да се провокира:
недей да мислиш, че наготово
проблем с решение се намира?!
Ина:
-“Преследваш принцеси и дракони,
убиваш... по малко от себе си.
С мечти на наивни се храниш,
а толкова искаш да вярваш...”
Мо:
-Тук правиш изложение безлично,
но нещо тайно имаш си предвид,
което, според мен, е неприлично,
защото има старомоден вид.
А иначе, сегашните процеси
за поетите остават сложни –
подменят ги успешно с принцеси
и правят стиховете невъзможни.
А аз съм във човешките съдби-
нормалното е с преференция,
но няма да се сърдиш ти, нали:
къде е твойта екзистенция?
Ина:
-“Възторгът и мракът във теб
са просто... реална поема,
готова да бъде написана
от някой несбъднат поет,
разчел само фрази от нея.”
Мо:
-Развихме с теб обширна тема
за раздвоения и ням поет:
дали не стана тя поема-
с това ще бъде той зает.
Но няма тук отделни фрази,
а водим разговор с теб – учтив,
защото теми като тази
направиха живота ни горчив.
Останаха и неизвестни,
защото и въпросът е практичен –
ще се появят и хора честни,
владеещи подход критичен.
© Валери Рибаров All rights reserved.
Поздрав!