Тази септемврийска утрин Иво се събуди много преди слънцето да огрее Кара баир. Тихо се измъкна от топлите завивки. Плъзна нежен поглед по заспалото личице на Мира, дъщеричката. После, докато отпиваше глътка от горещото кафе, въздъхна тежко: "... Трябва да намеря пари за хляб..."
С тази мисъл слезе по стръмните каменни стъпала, прекоси двора и се озова на улицата. До замисления мъж долиташе далечен звън на хлопатари, ранобудни хора го поздравяваха, както си му е обичаят. Иво кимаше с глава - нямаше сили да се усмихне. Лайтмотивът "... Хляб... пари за хляб..." беше завладял цялото му същество.
Звън на църковни камбани го изведе от дълбокия унес. В неделя песента им е по-особена, по-тържествена. Неусетно се беше озовал пред църквата. С дълбоко спотаена надежда пристъпи в хладината на вековния храм. Приближи се с трепетно вълнение към иконата на Свети Мина. "... Помогни ми, моля те... помогни..."
И тогава я видя. Блестеше приканващо върху стъклото. Монета от един лев. Мисъл като светкавица блесна в главата му. "... Ще я взема... за хляб ще я взема." В душата му се извиха урагани. Честното му същество не искаше това да е истина. "... Щом ми платят заплатата, ще я върна тази монета... Десетократно ще я върна."
Дълго стоя в храма. Издайничка-сълза се търкулна по красивото му мъжко лице. Беше станало тихо, тихо...
Пред храмовите двери някой настойчиво го дръпна за лакътя. Иво се обърна учудено и видя една просякиня. Жената вдигна поглед и прочете всичко в очите му. "... Какво, за хляб ли нямаш? На, вземи два лева!" Това бе Божията милост...
djudjii,alexgrau,oksimoron,Katriona,за да се трогне човек от преживяванията на друг, трябва да има голямо сърце. Това е една истинска история, която разказах преди време,дълбоко разчувствана от нея...Животът поднася невероятни сюжети...Благодаря,че прочетохте!
Блокирането на рекламите (Ad Blocker) е в нарушение на правилата за ползване на платформата! Добавете сайта в списъка с изключения във Вашия Ad blocker!
Може да избегнете показването на рекламите, като направите дарение и получите статут на ВИП потребител/Автор ПЛЮС.
Поздрави! Остава в паметта и в сърцето.Wali/Виолета Томова/