25 юли, 12:33 РЕЗЕРВАТ ЗА ОРАНГУТАНИ "БУКУТ АЛАМ" СУМАТРА
Орангутанът беше долепил лице до дебелите ръждясали пръти и изражението му беше като на човек, съзнаващ собствената си обреченост. Дългите му предни крайници бяха провиснали през решетките и висяха отпуснати. "Прилича на затворник" - помисли си Филип Лукас и още докато си го помисляше, осъзна колко е прав. Това животно наистина бе затворник - пленник на хора, които се интересуваха единствено от собствените си интереси. Някога мъжкият орангутан е бил красиво животно с гъста оранжева козина и тегло около тридесетина килограма. Символ на изчезващия земен рай на Суматра. Сега обаче козината му бе мръсна и сплъстена, тялото му бе покрито със струпеи и рани и едва ли тежеше повече от петнайсетина килограма - колкото дете. Някога величественият примат сега представляваше жалка гледка. - Как ще го измъкнем? - попита някой. Лукас се обърна и погледна приближилия се до него Кенет Окамото. Високият очилат японец бе вперил прецаняващ поглед в маймуната, устните му се бяха превърнали в бледа резка под носа му. Излъчваше напрегнатост. Но пък той винаги си бе напрегнат. Лукас се смръщи на въпроса. Не можеха да рискуват да проникнат в порутената барака. Дори и в такова окаяно състояние възрастният орангутан беше силно животно и с лекота можеше да нарани човек. Алтернативата беше да упоят животното и да прережат прътите, и Лукас го каза на Окамото. Последният кимна. И преди го бяха правили. Повече от петнадесет години Лукас и екипът му помагаха на дивите примати като най-често ги измъкваха от капаните на бракониерите или от собствениците на пътуващи шоута, които или малтретираха животните, или - което бе по-лошо, напълно ги занемаряваха, оставяйки ги да умрат от обезводняване и глад.
Блокирането на рекламите (Ad Blocker) е в нарушение на правилата за ползване на платформата! Добавете сайта в списъка с изключения във Вашия Ad blocker!
Може да избегнете показването на рекламите, като направите дарение и получите статут на ВИП потребител/Автор ПЛЮС.