Пиша тези редове развълнувана от публикацията на Виктор "Тук и там" и последвалите коментари. Ще се радвам, ако материалът бъде публикуван.
Защо ти, Самотни Вълко (Севделине), защо ти не написа този материал? Не го наричам разказ. Не-е-е! Това не е разказ. Това е болка, изречена с букви. Това е крещящ зов за събуждане. И знаете ли вие - Севделине, Румене, Ерканте, Светославе, Иванке, знаете ли в какво е бедата? Бедата е, че той, Виктор, от 10,000 или там колкото са километра, крещейки зове, зове не за помощ, а за събуждане.
Аз също като вас не приемам някой да ме поучава дистанционно, но четейки материала, наведох глава. Защо? Защото той от другия край на света удря камбаната. И защо вие, демонстрирайки завидни юридически познания, цитирате закони, параграфи, правни ситуации и не знам още какво си, се опитвате да диплите въпроса по абсурдно демагогски начин. Народът български не се нуждае от демагогия, от дребнави заяждания, с които целим да покажем "Вижте колко съм велик, просветен, обществено грамотен и въобще... Аз знам защо и как, ама нека друг да действа, а аз си запазвам правото да коментирам, да критикувам, да давам съвети, но в крайна сметка, да стоя настрана"
Всеки, който се е докоснал до Моята РОДИНА днес, който е видял накъде тече пороя, знае, че така ни бива. Трябва да се сложи само липсващата шестбуквена думичка "повече". Така повече не бива! Кой ще я каже тази заветната шестбуквената? Кой? Може би Виктор от не знам колко си хиляди километра? Или ти, Севделине, който все се стараеш да "туриш тапата на бутилката"? Или всички вие, които водите безмислен спор "е или не е" - не знам какво си в писанието на Виктор? Не беше ли по-добре просто да кажете:
- Добро утро, Народе, дойде време да отворим очите и да кажем: Така повече не може!
И не да тръгнете подир разни измислени ужкимни идеи, често пъти подкрепени с някакви дребни, смешни сумички, или кебапчета - за по-гладните. А подир добре осмислени и обосновани виждания, защитаващи нас българите в изстрадалата ни Родина. Иначе трябва да сменим името си БЪЛГАРИ - горди наследници на цяла верига достойни наши отци, като почнем от създателя наш Аспарух, няма да изброявам, защото няма да ми стигне място в сайта, за да спомена всичките - и да се кръстим някак другояче. Не знам как. Може би Европеидци, или Балканоидци, или просто шамандури, които от цялата над 1350-годишна история сме запомнили само едно: "Преклонената главица остра сабя не сече я".
Мили хора, спорите за самоотбраната, законната самоотбрана.
Глупости! Глупости на търкалета! Това ли е решението? Как да се отбранява една баба срещу двама яки, вероятно млади и сигурно силни мъже??? Как? С пушка? Или може би с кама? Когато бях малка, жените, които работеха на две смени носеха в чантите си лют червен пипер. Може би лютивият деликатес ще да е новото старо оръжие?
Другаде е решението на страховитите проблеми, които люлеят и тресат Родината ни. Много добре го знаем, но всеки си казва: Защо аз? Аз ли съм глупака, дето ще поведе хорото? Само дето забравя, че в нашето позабравено недавно, хорото се е водело от най-личния момък. Де ги сега личните момци? Крият се зад добре обосновани юридически оправдания, с които често прикриват тънки сметки. И само кражбите ли са проблема? Но това е тема на друг разговор.
Та защо вие, господа, дето много добре знаете законите, защо не кажете Стига!
Ето аз го казвам: Стига! Дотук!
Съберете смелост и кажете: Подкрепяме те!
П.П. Ако някой се е почувствал засегнат, не му се извинявам!
© Снежана Врачовска All rights reserved.