5.
- Да, Лора, ще прибера детето от училище! - едва простена Филип, триейки избилата по челото му пот.
Беше едва началото на работния ден, а вече се чувстваше смазан от умора... Тепърва му предстояха задачи за изпълнение.
Вече няколко дни този проект му убягваше, не се получаваше, чертаеше детайл след детайл, а после постоянно триеше свършеното! А не разполагаше с никакво време! Трябваше да предаде завъшения проект след седмица. Това допълнително го изнервяше, усещаше невъобразима болка в слепоочията, а и горещината в помещението никак не му помагаше.
С нервен жест свали очилата си - погледът му се размазваше пред монитора, клепачите му натежаваха... Трябваше да направи нещо!
Наплиска пребледнялото си лице и усети как студените струи вода се се стичат надолу. Спомни си за сутрешния разговор с Лора....
Тежеше му това положение, тази атмосфера, в която всеки един от тях бе готов да избухне всеки един момент.
Животът му се рушеше пред очите му, бавно, но все повече и повече. Знаеше, че нишката някъде се е скъсала и ежедневните проблеми бяха подпомогнали това - и се мразеше за тази своя безпомощност. Винаги беше контролирал нещата - и в семейството и в работата си. Но сега!? Сега се беше загубил някъде - нещата му се изплъзваха като пясък между между пръстите.
Врата на тоалетната, тихо се отвори...
- А тук ли бил!? - беше Тео - момчето за всичко в офиса - Шефът те вика!
Филип го погледна изненадано.
- Не! Не ме питай - нямам представа за какво става въпрос! - побърза да се оправдае младежът.
”Само това ми липсваше сега!?” - мислено си каза той. Почука на вратата и още преди да чуе твърдото „Влез”, вече беше прекрачил прага на офиса.
Нестандартната мебелировка и бледозелените боядисани стени винаги му внушаваха някаква необяснима тревожност и безпокойство.
Човекът пред него - инженер Стефанов - беше добре сложен, с леко прошарен четиридесет и осем годишен мъж. Внимателно го изгледа над очилата си и го покани да седне.
- Как си, Филип? Не изглеждаш добре! - гласът прозвуча напрегнато, но и достатъчно строго, което всяваше необходимия респект в него.
- Малко съм напрегнат - това е! - Филип се опита да бъде максимално спокоен, но беше сигурен, че е успял да прикрие нервността си.
- Повиках те заради твоя проект! Италианците се обадиха днес!
В понеделник е презентацията. Информираха ли те за това!? - шефът му го погледна очакващо.
- Не – отвърна Филип, но усети отново острата болка в слепоочията си.
- Не е само това! - продължи Стефанов. – Както знаеш, самата презентация трябва да бъде на английски и искам да я прегледаме заедно в петък!
Това вече го притесни. Опита се ловко да го прикрие и се надяваше да е успял, но не беше много сигурен в това.
- Това исках да чуя, момче! Знаеш, че много държа на този проект, а и знам, че ти ще се справиш с това!
Човекът срещу него се усмихна покровителствено, сякаш опитвайки се да му вдъхне увереността, от която очевидно се нуждаеше в този момент...
© Филип All rights reserved.