Велика Природо!
На колене съм пред Теб и Те моля! Пощади ни! Мен и всички хора по Земята.
Скланям глава пред невероятното Ти величие и знам, че аз и всичките седем милиарда човеци сме много, много виновни пред Теб. С нашата дейност ние вървим против Теб. А Ти, това сме ние. Значи ние вървим против себе си. Ти ни изпращаш предупредителни знаци да се опомним и да спрем безумният път, по който вървим. Не се стряскаме от сушите. Не обръщаме внимание на стотиците заболявания появяващи се в резултат на противочовешката организация на живота ни, абсурдните отрови, с които се изхранваме, смъртоносния смог, които дишаме.
Велика Природо,
Ето Ти, за пореден път ни изпращаш предупреждение: незапомнени водни стихии, разкъсани диги и язовири, изкъртени от корен дървеса, сравнени със земята домове.
Смили се над нас, Велика наша Създателко!
Дай ни шанс, моля те! Не ни унищожавай! Та ние сме Твои рожби, макар и непослушни, откровено нахални и престъпно безотговорни.
Прости ни, Майчице Природо! На колене съм пред теб и Те моля!
А аз Ти обещавам да се опитам да променя всичко, което е по силите ми, така че да заживея възможно най- близко до хармонията с твоя Закон. Много ми се иска да успея да убедя и след мен да тръгнат по пътя към Теб хора, хората, всички хора по Земята.
Моля те свята Природо, велика наша Майчице-Създателко,
Прости ни и ни дай шанс.
П.П. На 6.ІХ. малко след 18 часа по радио Хоризонт прозвуча „Молитва към Природата” – музикална творба за глас и симфоничен оркестър. За съжаление не обявиха композитора. Музиката беше невероятна. Разтърси ме. Още докато слушах, започнах да пиша моята молитва към Великата Природа. Позволих си да заимствам заглавието като добавих „великата”, защото според мен тя заслужава това.
© Снежана Врачовска All rights reserved.