Oct 29, 2022, 11:16 AM

"На добър час" 

  Prose
638 1 7
1 мин reading

       Има  неща,които не се забравят..Едно от тях е детското ми колело-син"универсал" с бял фар-ракета.                                       То бе за мене символ на свободата и приключенията.                                                                                                                       В онези далечни дни  животът ми се състоеше от две части.Едната градска,а другата при баба ми в "Малинова долина".И на двете места,колелото бе най-верният ми "приятел".                                                                                                        Спомням си прашната,калдаръмена уличка в долината, притисната от ръждивите  огради на вилната зона,с разкривени телеграфни стълбове накрая  китна ябълкова градина и продължение от другата страна до главният път с малко площадче за спирката на рейса и кварталната бакалиика - куптор от светлосиня тенекия с витрина и "рекламен"надпис...                                 Всъщост карах колелото по нея и съседната и успорена улица ,като правих обиколка на махлата ,състояща се предимно от вили с полузапустели дворове ,в един от които,неизменно ме чакаше дребничка ,суха старица,за да ме изпрати на поредното ми "пътешествие",махайки ми с ръка и пожеланието- "На добър час!"!!!  Даже си спомням и името и.."баба Малина"                                                                                                                                                           Защо бях обект на тази нейна доброжелателност вече не си спомням...                                                                                       "На добър час"! Какво огромно въздействие имаше върху детското ми съзнание тази фраза!С какво вълнение,ме изпълваше ,копнеж и предусещане за пътуването,което ми предстоеше ....!Някъде надалеч,отвъд синкавите силуети на планините  ,в маранята на пътя. ме очакваше неизвесноста където ,  фантазиите ставаха реалност...!!                                      Сега,след многото години съм много,много делеч от "Малинова долина",обиколил "така да се каже"половина свят,но без чуства...!                                                                                                                                                                                                      С тайната надежда,че някога,някъде,някак си пак ще се повторят- детето,"баба Малина",калдаръмената уличка притисната от телени огради и синйото колело с фар-ракета!                        

 

 

 

© Васил Иванов All rights reserved.

Comments
Please sign in with your account so you can comment and vote.
  • За интервала важи, както и за тиретата. Пиша обикновено в пощата, запаметявам си го там, след това пренасям в/у платформата. Там подравнявам двустранно, избирам шрифт и ръчно коригирам новия ред. Друго?
    Иванов, никъде не слагаш интервали. Поне за тях като начало се постарай. Това се учи в Word в начална грамотност. Още в 1-ви урок.

    "Има един проблем, че като го напиша на платформата и натисна бутона "публикувай", написаното се конфигурира и излиза по друг начин.Това за интервала! За правописа ясно."

    Открий разликите! Двуеточие с удивитела и скоба никога не се пише, освен в чатовете и форумите в нета. И многоточията.

    Безжичен - админът и редакторите следят други неща по Правилник, грамотността си е лична отговорност на авторите.
    Ще се повторя, но "Щом някой има претенции да се пише автор, поне да проявява уважение към езика си и пише грамотно!"
    Свидетел съм била как много неграмотно написани неща са сваляни от публикации.
  • Да, така е. В платформата конфигурирането в WORD например не важи. Затова след публикуване трябва да се провери и да се редактира ръчно. Което е безумно досадно. Но иначе вероятно е много скъпо и няма как нашият ADMIN, който е истински възрожденец, да го поеме без наша помощ.
  • Има един проблем,че като го напиша на платформата и натисна бутона "публикувай" ,написаното се конфигурира и излиза по друг начин...това за интервала...!За правописа ясно..!))
  • Не само 2-ри клас, а и един начален по Word!
    След препинателен знак се слага интервал/шпация.
    Щом имаш претенции да се пишеш автор, поне проявявай уважение към езика си и пиши грамотно!
  • Мерси! Ще се постарая !! Да се върна във 2ри" А"...))
  • Красив момчешки спомен! Безжичният обаче е прав, дори една, грешно поставена, запетайка може да "побърка" добрия читател. Успех!
  • Добре бе, човек. Знам, че и това ще изтриеш, но аз искам да ти помогна, защото добре пишеш, но граматиката ти, особено пунктуацията, е ужасна. Например "това,което" се пише "това, което" и т.н. Дано да проумееш, че трябва да се учиш и винаги е възможно.
Random works
: ??:??