Dec 23, 2022, 4:03 PM  

 Неочакван подарък 1 

  Prose » Narratives
562 1 5
Multi-part work
2 мин reading

   Художникът

 

                                                                                                            на учителите ми по рисуване

 

    Художникът живееше в малка къща на края на града, точно преди да започне гората. Премести се в нея след смъртта на жена си. На първият етаж имаше просторно, светло ателие, което беше същевременно и дневна; а на втория - доста скосен - малки кухня, баня и спалня. Къщата беше построена така, че когато камината на първия етаж се запалеше, посредством специално съоръжение, се отопляваше и втория.

  Беше прехвърлил 60-те. Скоро му предстоеше да се пенсионира от учителската професия. Подготвяше и ученици за художествени средни и висши училища. Не спираше да рисува. За него това беше като дишането. А и ако той самият не рисуваше, как щеше да стимулира учениците си те самите да изберат изкуството за своя професия?!...

  Правеше отвреме на време самостоятелни изложби, участваше в културни събития, продаваше картини. Сътрудничеше на няколко издателства в страната и Чужбина - рисуваше илюстрации за детски книжки.

Имаше си куче - пазач, с което при хубаво време правеха дълги разходки в гората. Хем тренираше кучето, хем самият той поддържаше форма така. Береше билки, които сушеше под стрехата. Събираше съчки, жълъди и шишарки за подпалки за печката, береше диви плодове, някоя и друга гъба от тези, които познаваше. До града ходеше рядко - основно, за да пазарува за цялата седмица. Виждаше се понякога с някои от бившите си ученици. Други му се обаждаха по празниците от други градове на страната или от други държави. Някои от роднините и приятелите му не бяха вече между живите. С други беше се изпокарал или просто с годините беше спрял да ги търси, както и те - него. Докато жена му беше жива, се събираха по празниците с децата и внуците, които отдавна живееха в Чужбина. След като почина, се виждаха и чуваха общо взето от празник на празник, благодарение на съвременните технологии. Изпращаха си подаръци и картички. Но нито той ги канеше да се видят на живо, нито те - него. И причината не беше само в това, че къщата му беше малка - в града имаше достатъчно хотели, хостели и къщи за гости. А в техните жилища все щеше да се намери място за още един човек за няколко дни. Истината беше, че децата му като брат и сестра близнаци винаги бяха имали много силна връзка помежду си, но не и с него. Така и не успяха да изградят този мост, въпреки опитите на майката. Те като цяло и с нея не бяха особено близки, докато беше жива.

» next part...

© Радослава Антонова All rights reserved.

Comments
Please sign in with your account so you can comment and vote.
Random works
: ??:??