Част 2 Еньовден
Доротея и Боян си ритаха топка на двора, когато през портата влезе Вероника с няколко чувала под ръка.
На Еньовден билките имаха най-голяма сила и всички магии се получаваха. Тогава точно в полунощ се появяваха и разни мистични растения на точно определени места в планината. Вероника беше билкарка и с нетърпение чакаше точно този ден, в който да се снабди с важните за отварите билки. Миналата година тримата обикаляха планината цяла нощ и напълниха Самурайката до дупка. От особена важност й бяха еньовите билки, които изникваха в полунощ и вехнеха на изгрев слънце. Никой не знаеше къде ще се появят, затова трябваше да обходят цялата гора.
След като приспа Боян, майката отиде да прегледа писмата в параклиса. Вратата му винаги стоеше отворена за да се вижда от по-далеч светлината на горящия олтар и да се усеща мириса на пресен тамян. Нямаше икони, само един кръст срещу вратата на олтара. По средата на малката бяла стаичка със заоблени прозорци стоеше свещника. Хората си палеха свещички, мястото си беше свято. Отстрани се намираше масичката със свещите, химикалка, пощенски пликове и две кутии. Едната за дарения, другата за писма. В нея нуждаещите се пишеха своите проблеми и Дора, и останалите се опитваха да ги решат.
Момичето отвори кутията с писмата и съзря черен плик. Отвори го още по пътя към вилата и зачете. Пишеше кмет на малко село в другия край на Родопите. Едно от малкото села, в които имаше повече деца и младите не бяха избягали. Оплакваше се, че в рамките на няколко седмици са били отвлечени близо пет деца от детската градина. Че полицията е била на крак и не е имало никакви следи. Те са последната му надежда преди медиите да ги надушат.
Партньорът й дойде след половин час, а тя събираше багажа за неясна експедиция. Като разбра какво става веднага се свързаха с кмета и тръгнаха незабавно. След няколко часа през балкана с по-големия джип, седяха на пейките пред кметството, а срещу тях кмета – Васил Каменов приличаше на полят с ледена вода. Около тях имаше десетина човека, родителите на отвлечените деца, те стояха прави, не смееха да седнат, ловяха всеки звук излязъл от устата на екипа.
Слисания народ заедно с кмета проследи момичето докато отиваше до Паджерото. От там извади огледала и чувал с билки.
Селото не беше малко и личеше, че кипи живот. Къщите, оградите отвсякъде се носеше усещане за свежест и чистота. Дора се почувства горда, че все още съществуваха такива места в България, но жалко за лошия повод. Със скромния й опит бе обиколила редица села и градове в района и по-далеч, а на повечето места хората бяха по-опасни и от най-свирепото създание. Сега двамата със Симеон се разхождаха по тесните улички с огледала в ръка и проверяваха са духове и следи. Размириса се на билки, огньовете вече горяха. Провериха земеделските земи, поляните, гората и махалите, нямаше никакво свръхестествено присъствие. Срещнаха се след час и малко отново на пейката пред кметството.
Пръв за проверка беше кмета. Цигарите представляваха смес от билки, които дразнеха повечето зли създания и пушенето им причиняваше видим дискомфорт. За хората си миришеха приятно, дори успокояващо. Трябваше да подходят много сериозно и деликатно към случая, за което да тестват доверието на всеки главен помощник. Двамата се качиха в кабинета при кмета без да чукат. Влязоха през вехта тапицирана врата със стара табелка „Кмет“ в средно голяма стая облицована с тъмна дървена ламперия. От ляво в дъното се напираше също толкова старо дървено писалище с компютър отпреди десет години на него. Отзад на стената седеше герба на селото и общината закачени за знамето на България. Имаше много скърцащи дървени прозорци и Доротея ги затвори всичките.
Мъжът седящ зад бюрото повдигна поглед от компютъра и каза тихо:
Доротея запали въпросната цигара и нетрадиционния аромат се разнесе из кабинета. Васил Каменов също усети мириса, но не реагира по никакъв начин.
Част от дима достигна лицето на кмета, но той пак не реагира по никакъв начин:
Двамата се настаниха на кафявите вехти кресла до кафената масичка, която се падаше встрани от бюрото на кмета. Вероника беше осведомена още по път и сигурно знаеше с какво си имат работа. Веднага вдигна телефона с думите:
Кметът скочи от мястото си и тръгна по студения коридор надолу по стълбите, двамата ловци на духове го последваха. От долния етаж кънтеше глас, Симеон им направи знак да спрат:
Висок набит мъж с бръсната глава разговаряше с възрастния пазач на общината. Не носеше униформа, но значката му се виждаше закачена на колана. Като видя кмета веднага се насочи към него.
Двамата излязоха на малкия площад пред кметството, точно срещу него имаше стара двуетажна сграда с мраморна облицовка, която се ползваше за магазин и кафе. Малки пластмасови маси и столове бяха наредени на платформа висока около половин метър, там винаги седеше някой и хората от параклиса се надяваха да дочуят някоя клюка, която може да им даде посока. За тяхно нещастие двете маси, на които имаше хора станаха малко след като ги видяха. Дори продавачката в кафето ги гледаше смутено, а не можеше да питат направо, защото темата бе деликатна и не се знаеше кой може да ги изпорти на полицията.
След по-малко от час се появи Верка с другия джип и още някои важни за мисията предмети. Носеше зелени качулки – така наричаха мантиите, с които се криеха от свръхестествените създания да не разбират, че искат да ги убият, понеже от употребата на отвари и билки, мириса и излъчването им се беше променило духовете и прочие ги откриваха по-лесно. Затова трябваше да носят специални талисмани и мантии с нишки от диви отровни растения за да не бъдат разкрити, особено като трябва да са дискретни и да преследват нещо. Като видя Самурайката да спира на центъра Дора възкликна:
Дора си пое дъх да продължи да вика, когато Симеон се хвърли и запуши устите и на двете. Някъде в далечината се чуваха крясъци. Той тръгна по следите на виковете без да дава обяснение на въпросителните погледи на момичетата.
Спря на няколко пресечки след паркинга с джиповете. На успоредната улица между две къщи се вихреше бесен съседски скандал. Една баба дърпаше внучето си и се опитваше да го прибере в портите на къщата, докато майка му и друга жена си крещяха.
Симеон стоеше на разстояние и слушаше внимателно. Момичетата го настигнаха.
Останаха Симеон и Верка да догледат скандала.
Паджерото(големия джип) спря на няколко метра от къщата, като преди това двамата старателно огледаха района дали няма задни входове или вход/изход към някоя съседка. За да не бият на очи свалиха чуждия регистрационен номер и поръсиха с отвара за да не се усеща аромата на Родопски параклис. Симеон надяна качулката и приготви две сребърни саби, факла и пистолет. Рядко ползваха бойни патрони и огнестрелни оръжия, повече боравеха с такива за пейнтбол, защото направата на патрони беше по-лесна, а повечето им противници не се влияеха от обикновено желязо. Верка със съдействието на баба майсторяха патрони от билки и отвари, които старателно съхраняваха в кесийки приличащи на пълнители. Не след дълго и кмета се свърза с тях за да ги предупреди, че полицията обикаля наоколо, но въпреки това предложи съдействие за родителите. Разбраха, че въпросната жертва е дете на самотна майка, чийто баща избягал със съседката на София, след което си хванал друга и жената отново се прибрала на село. Оттогава комшийките се мразели. На Симеон не му пукаше особено, но Верка си падаше клюкарка и обичаше да слуша подобни изцепки. Не знаеха кога точно е открадната дрехата, но за приготвяне на отварата трябваха около осем часа, което значеше, че курдуша ще дойде или привечер или утре рано сутринта, защото на вещицата й трябваше време да подготви ритуала за подмладяване, а до Еньовден оставаха около 24 часа.
Започна да се стъмва, а двамата от джипа не изпускаха от поглед кафявата ламаринена порта, в която влезе детето. Прозорците на двуетажната къща светеха и отвътре се чуваше глъчка. Дали някой друг наблюдаваше къщата? Верка се огледа, но нямаше нищо подозрително. Никакво движение, минаваше по една кола на повече от час, не се забелязваха сенки, животни, дори полицаите се бяха покрили. Мина девет часа и единствената работеща лампа в края на улицата светна. Изглеждаше като светлина в дъното на тунела, защото бе толкова далече. След още два часа повечето прозорци, включително и тези на къщата на Марая(така се казваше детето), угаснаха. Симеон дремеше на пасажерската седалка, а Верка със слушалки ядеше желирани бонбони и мляскаше. Нощта също мина спокойно, към четири часа уличната лампа угасна и се появи малко движение на камиони, явно дървари отиваха на сеч. Вероника събуди партньорът си с половин термос изстинало кафе и се сви на кълбо като тихо заспа. Той се прозина дълбоко и запали цигара като си направи гаргара с кафето. Отвори прозореца и сутрешния планински въздух го поободри, но в него се долавяха нотки и на друго нещо, изгоряла плът, но не детска. Вещицата беше започнала да бае за магията до няколко часа курдуша трябваше да се появи и да отведе момиченцето, а бърлогата й се намираше доста близо щом сутрешния вятър носеше миризмата.
Така и стана след два часа, към шест и половина оригиналната майка излезе добре облечена за работа. Червена кола спря пред портата и тя се качи, и замина. Симеон разтърка ръце всеки момент щеше да се появи фалшивата майка.
Има-няма пет минути и майката се върна пеша като мина покрай джипа без да обръща внимание. От параклиса се втренчиха в дървената врата на къщата. След още няколко минути излязоха майката и дъщерята, а Симеон бе надянал екипировката. В селото нямаше никакво движение освен дегизирания курдуш и момиченцето, затова наметна тъмно-зеленото наметало с качулка отгоре. Те се движеха пеша с умерено темпо. Марая обясняваше нещо, а „майката“ отвръщаше с по една дума. Отново минаха покрай джипа, удобен момент, в който в огледалата лъсна истинския силует на придружителя. Кафява мантия с качулка, в която преглабяше прегърбено създание. Симеон брои бавно до десет и излезе от джипа с хендсфи в ухото. Създанието продължи до края на улицата и сви по черен път, който водеше до чешма с няколко корита, служеща за водопой на животните. До нея течеше малко поточе и пътя минаваше през тесен каменен мост и водеше в гората. Опитния нос на Симеон долавяше още по тежък мирис. То не продължи по пътеката към гората, а се спря при моста висок към метър и половина. В основите му до рекичката имаше дървен капак. Когато го отвори оттам се чуха детски писъци, които смутиха момичето.
Той се приближи до скривалището и опря ухо на капака с надеждата да чуе нещо, но дупката имаше магия. Чуваше се само като се отвори, а ако отвореше щяха да го разкрият. Верка спря джипа още преди черния път и дойде пеша. Намери другият агент залегнал в храстите. Направи й впечатление мириса, землянката трябваше да има комин, някъде наблизо. Практиката ги бе научила да не действат прибързано, особено в такива случаи, когато има и деца. Тя огледа и опипа дървения капак и после каменния мост. От коловозите личеше, че колите и камионите минаваха през потока, защото мостчето изглеждаше старо и тясно. Чу се тропот отвътре и Вероника веднага скочи в храстите при Симеон. От скривалището излезе прегърбено човече с дълбока качулка, от която не се виждаше лице. Имаше дълги, остри, тъмно сиви, кокалести пръсти и носеше кафява дълга роба, която се влачеше по земята, но не оставяше следи. За секундите, които остави отворено се чуха детски викове и баене на стара жена.
Курдушите бяха слугите на вещиците и магьосниците, по вида им можеше да се познае възрастта на господаря им. Повечето на вид представляваха безлики, червенооки човечета облечени в роби. За да служат вярно трябва да бъдат призовани и колкото по-силен е един магьосник, толкова по-способни помощници си вика. На въпросната вещица бяха хилави и прегърбени, което значеше, че все още не е от най-опитните.
Комина на бърлогата трябваше да е някъде близо, но умело скрит. Това издаваше скривалищата на магьосниците и вещици, че винаги имаха огнища, на които правеха отвари, магии и пр., мириса на отвари винаги оставаше близо и до най-умело скритата бърлога. По пътя на логиката този на сегашната вещица трябваше да е след моста някъде в гората между дърветата. Там имаше коловози направени от дървари, които водеха навътре. Вероника взе лявата страна, Симеон дясната. След кратък обход по земята нямаше никакви белези, а мириса се превръщаше в смрад.
На близкия клон над нея кацна славей със сини крила и очи като на човек.
Птицата полетя и жената я последва. Заведе я до изсъхнал дънер целия обрасъл в храсти. Там мириса бе най-силен.
Славеят отговори с поклон и полетя. Тя се свърза с партньорката си във вилата за да приготви въпросните череши. Те растяха зад Родопския параклис и птиците ги обожаваха, но дървото бе прокълнато и само човек можеше да бере от него.
Заедно със Симеон разчистиха храсталаците и пробиха дупка в изсъхналата коруба на дървото. Смрадта стана още по-силна, чак мъжът изпсува.
Вътрешността на дънера беше куха и посиняла, в подножието му зееше черна яма, от която струеше пушек. Симеон победоносно се усмихна.
На родителите нямаше да им хареса, че щяха да упоят и децата им, но двамата прецениха, че е по-удачния вариант за всички. После можеше да мине за детски кошмар за да им се спести някоя травма. Приспивното биле действаше предимно на хора и на по-слаби същества и го използваха главно за да неутрализират някой дразнител за няколко часа. Вареше се на чай, но и пушека му предизвикваше същия ефект. Вероника имаше направени няколко топки с фитил, които приличаха на димки. Симеон зае позиция на дървения капак под моста, извади маркер и надраска няколко символа като поръси и запали малко тамян. Даде сигнал по хендсфийто на Верка, която чакаше до комина. Тя запали малкия фитил на цилиндричната структура и изчака да започне да бълва дим. Хвърли го със сила в дупката и захлупи с няколко пласта вълнено одеяло. Шумоизолиращата магия действаше, затова не се чуваше нищо, но Симеон разбра, че нещата се случват като дървения капак започна да се тресе. Той седна отгоре и зачака. Не след дълго набезите затихнаха и Вероника се присъедини към него. Двамата надянаха по една маска и мъжа рязко отвори дървения капак. Отвътре излязоха облаци гъст бял дим и не се чуваше нищо. Жената запали факла, която абсорбира пушека и вече можеше да видят изкопани стълби водещи надолу в земята. На пътя им лежаха два зашеметени курдуша, които лениво повдигаха глави. Симеон ги хвана за мантиите и ги провлачи надолу. Тесния коридор ги отведе до овална тъмна стая с черни каменни стени и различни алхимични установки. По стените висяха вериги и камшици, а срещу тях на голяма дървена маса имаше наредени осем колби с кръв. Вещицата лежеше до масата и стискаше облодънна колба. Явно магията й за дълголетие се беше изчерпала, защото лицето й изглеждаше изключително сбръчкано и увиснало. Носът й всеки момент можеше да падне, а устните бяха напукани и сухи. Сивите й очи се спряха на агентите и дрезгав сънен глас изруга:
Верка я прескочи, вниманието й се насочи към огнището или под точно до него, където имаше клетка. Там лежаха всичките осем деца и спяха. Симеон откри ключа към катинара вързан за врата на вещицата и го хвърли на партньорката си. Двамата нарамиха децата и ги изкараха от тясната бърлога едно по едно като ги наредиха от страната на гората. За тяхно щастие нямаше полиция наоколо. Кой знаеше къде се мотаеха куките, но още по-добре за тях. След като извадиха и последната жертва настъпи тънката част, в която изпотрошиха цялата стъклария, стъпкаха всички билки, обърнаха цялата бърлога. Злата жена беше на крака и отчаяно се опита да връхлети на Симеон с част от вретено, но той я прати направо в тлеещото огнище, като започна шумно да стене. Последва обилно поливане с бензин и ръсене с букет от билки против уроки. Вероника забеляза дупка в каменната стена, където явно бе вградена сянката на жената, превърнала се във вещица. Докато разтребваха намери и парчета от бялата рокля. Преди много години е било практика да се вграждат сенки, предимно на млади жени за да бъде моста здрав и издръжлив. Вградените хора често се превръщали в таласъми и зли духове или както в случая – вещица. Явно още преди да я вградят се е занимавала с магии и след това курдушите са я измъкнали от дупката, като си е направила бърлога.
От разсипаните билки и съставки скривалището се възпламени яростно, оставяйки стенанията на злата вещица в пламъците. Симеон и Вероника наблюдаваха от входа под моста.
След няколко минути напръскаха децата със свежа вода от поточето и те лека по лека започнаха да се свестяват. Кметът дойде почти веднага, а на лицето му се четеше върховно облекчение. Той седна до чешмата и подложи главата си под чучура като се смееше ехидно. Информира родителите и полицията, а за щастие на Родопския параклис един от следователите беше познат. Кирил Кирилов, висок строен мъж към 50 годишен с дълги криви зъби и дълбок глас. Той погали голото си теме като държеше някакви документи и се ухили ехидно.
Камъните от моста започнаха да падат като полицаите се заеха да търсят отпечатъци. След няколко минути конструкцията едва не ги затрупа като се сгромоли. Случаят приключи доволно, затова нямаше какво да търсят и да дълбаят повече. Няколко часа след събитията си получиха наградата лично от кмета заедно с домашно вино и овощни плодове за изпът. Селяните бяха заети да обгрижват децата си, затова не очакваха сърдечно изпращане, пък и полицията все още шеташе, което привлече вниманието на медиите. Васил Каменов ги извика в къщата си, далеч от мазалото, което се случваше в селото, за да ги награди и се опита да ги нагости, но агентите учтиво отказаха.
Еньовден настъпи, а те обикаляха Родопа по черните пътища. Въоражени с прожектори и чували, Верка гледаше на джипиеса къде точно трябваше да се намират редките билки и юркаше Симеон. Планината бе толкова тиха нощно време, чуваше се само шумоленето на горските потоци и понякога стъпки на някое животно. Срещаха се и таласъми, но повечето зли създания поддържаха добри отношения с параклиса. Вятърът подухваше леко и разнасяше аромата на гора, толкова свежо, че човек забравяше да спи. От другата страна на планината Дора и Бъки също мереха баирите в търсене на билки. Сновеше през поляните близо до крепостта в търсене на Напръстник, когато в мрака се открои бяла рокля. По средата на поляната стоеше като призрак млада стройна жена вперила поглед в Доротея, която насочи фенерчето към нея.
Гана – самодива с облика на жена около двайсетте с нежни черти и тънки устни. Кожата й бе леко мургава изпечена, за разлика от посестрините й, които се сливаха с белите рокли, които носеха. Очите й – бадемови, кафяви, отвсякъде от нея струеше грация, превъзходство. Всеки мъж можеше да си мечтае за такава красавица. Повечето самодиви имаха такъв вид, като на балерини, гимнастички, но Гана беше екзотична, Симеон й викаше циганката. Хората от родопския параклис ги познаваха, повечето и не се закачаха, стига да не тормозеха туристите.
Тя погали Бъки, който през цялото време гледаше изпитателно, готов да се намеси и продължи с търсенето.
© Kiddo All rights reserved.