Както винаги и тоя път, сборен пункт преди тръгване за поредната среща на Откровения е...в Мая Попова. В точното врме сме у тях, пиеме кафе, прескачаме подаръци, сакове, чанти и кученца. Еуфория до небето. Нещо да не забравим, така, фотоапарати, зарядни...Звъни ми телефона, вдигам и Романтик:
- Айде бе, къде сте? Ние тук с жената се настанихме в хотела, страхотен е. Сега сме в басейна, плацикаме се и ви чакаме.
- Веднага излизайте, че докато дойдем, ще ви гъбясат пръстчетата. Ние първо отлитаме за Панагюрище за представянето на поредната стихосбирка на Дарина Дечева и чак утре кацаме във Велинград с чартърен полет номер...Мая кажи номерата на колата си. Няма значение, дръжте се, ние ще дойдем. Внимавайте!
Загрижена за романтичното семейство затварям телефона и чисто по женски казвам на групата:
- Романтика нарочно ли го прави или иска да ни ядосва?! Бил с жена си в басейна. Взехте ли си банските? Добре че ни подсети!
Последни приготовления. Щъкаме от стая в стая, прескачаме кученца, шест на брой плюс Томба и Каризма. Игла да хвърлиш няма къде да падне. А бе гадинки и кучета...не кучета и ние, обърках се. Тръгваме и се чудя защо Филип е толкова усмихнат, ще има място и за него най-после.
Две коли, ами сега?! В коя да пътувам? За разделното хранене сте чували, мъжете в хола, жените в кухнята. Решихме така да пътуваме, мъжете в една кола, жените в друга. Реших на отиване да пътувам в колата на Мая, а на връщане в колата на Георги. Значи, в едната кола шофьор Мая, навигатор аз, отзад Дора и Нина. Аз в кола с три редакторки?! Георги Колев шофьор в другата кола, навигатор Грег. На отиване в колата на Мая беше весело. На връщане в колата на собственика на медия, говорехме за Мая, значи пак беше весело. И така, пожелахме си На добър път и...За това преживяване може да се напише трилогия, трилър завършващ с хубав край. Много премеждия, мъгла. Откъси от «Изгубени» и «В зоната на здрача» имаше, но най-много беше хубавото настроение, гарнирано обилно с много смях.
Тръгваме за поредното представяне на стихосбирка на Дарина. Без нас не може. Та нали тя е част от Откровения, как без откровенци?! Пристигаме на време. Дарина ни посреща в целия си блясък. От достоверен източник разбирам, че цяла вечер цветарският магазин е работил за...наша Дара. Цветарката е питала всеки следващ клиент: И вие ли искате букет за поетесата Дечева?! Какво по-хубаво от това?! Това представяне на «Педя нощ» беше по-хубаво от миналогодишното. Представям си другата година какво ще е. Умее Дара и да пише стихове и да организира празници!!!
Към групата се присъединяват Катанеца, Елишка,Еми и Георги Константинов. Чакаме след представянето Дарина да получи овации от всички присъстващи тази вечер, край нямат. Всеки иска да се докосне до нея, да размени няколко думи. Свечерява се, когато и последният й почитател си тръгва, ние вече копнеем да се настаним във вилата и да седнем на маса, за да полеем поредния й успех. Маса и водка, маса, водка...водка...Дека ми е водкатаааа...Вече мечтаем за това, но какво ни чака, докато стигнем до заветната маса, която после се оказа не една, още не знаем. Най-дългото пътуване започва... Тук няма да влизам в подробности, Грег обеща, че ще се погрижи за това, но когато видяхме светлинки в мрака беше неописуемо...до четири сутринта. Толкова песни, танци, снимки, смях на едно място не вярвах, че може да има. Събуждането беше като за световно! Дарчето с една вувузела, мина по стаите и...хайде отново по масите. Някой танцува на масата, но не помня кой точно, няма значение, беше от сърце. Оказа се, че при Дар, всичко е на световно ниво и футболът и купонът и поезията!
Вече пътуваме към Велинград. В колата на Георги сме аз, Елишка и Русин. Елишка иска да я оставим някъде, за да се прибира за Пловдив. Нещо не я разбрахме, не тя не ни разбра правилно. Казахме й, че тя задължително ще присъства на срещата на Откровения. Ама, аз бях решила само...И нещо ни обяснява. Палиме колата и тръгваме. Някаква приятелка я търси от Пловдив:
- Отвличат ме, карат към Велинград и искат да ме задържат за двайсет и четири часа...
- Затвори телефона, да не стане по-лошо. – й казвам строго и тя слуша милата. После така свикна с похитителите си, че не й се искаше да си ходи.
Докато пътуваме със заложницата се загубваме пак.
- Е, сега Мая като разбере, ще каже: Аз казах ли ви да ме изчакате?! Е, как да я чакаме, като Дечева, тепърва ще глади панталона на Ангел, като че ли няма да се намачка, ама...През цялото време се молехме да пристигнем преди тях, защото гласът на Мая ни преследваше. Е, тръгнахте след мен и какво, пак аз първа, нали?! Но този път успяхме, въпреки това си бяхме намислили версия, ако все пак не успеем, да кажем, че сме се отбили до Доспат да поплуваме в язовира и да половим риба. А бе плувай, плувай, това не е риба., ама карай да е весело J Намираме хотела, влизаме и Ани ни посреща. Сядаме на една маса с откровенци и...- Приятно ми е, аз съм Дочка. Аха, на мен още повече!!! Бях прочела във форума, че ще дойдеш на срещата и една от причините да съм тук, е да те видя на живо. Ах, колко са хубави тези срещи!!! Пещерски, приятно ми е, Романтик и Романтичка.., приятно ми е и така цяла вечер.За лош късмет се настаних в една стая с Ани Човек. Каква нощ само и този дъжд...Няма спане с тази жена, няма..Тъкмо се пудросваме да тръгваме за мястото на срещата и като заваля...град...Ами като сме във Велинград, много ясно, че град ще вали. Я ако бяхме в някое село, кой знае какво щеше да е. Докато чакахме да премине се разходихме из хотела. Много хубава вашата стая! Ами вашата!!! А на Грег направо е супер.
После се отправихме към читалището, където ни посрещнаха като в Холивуд, но още по-хубаво не само с музика, но и със здравец и подаръци за спомен на всеки. А програмата с талантливите млади певци и артисти повиши градуса до небесата! Беше прекрасно!!!
Тръгваме към ресторанта на хотела...
Който иска може да допълва, може да пише за неговите преживявания, за да не пропуснем нещо или някого.
Следва продължение...
© Светлана Лажова All rights reserved.
Петя, дано!!!
Селвер, мерси!!!