Jul 16, 2008, 10:33 AM

Страданието (Мъката на Лешоядите ІІІ) 

  Prose » Fantasy and fiction
1142 0 8
4 мин reading
Знам, по-добре да спра да опитвам,
знаеш, че не може да се отрече,
няма да проявя никаква милост към теб сега.
Знам, по-добре е да спра да вярвам.
Знам, че няма връщане назад.
Вече всичко свърши.
Какво направи?

Какво направи сега?


Within Temptation - What Have You Done



извадка от рапорта на шефа на отдела за тежки престъпления в Травис, 18 август, 2004 г.:

"Късно снощи недалеч от язовирната стена бяха открити четири осакатени тела. Идентификацията им все още не е завършила..."

из заглавната страница на в. "Травис Поуст", 23 септември, 2006 г.:

"Вчера полицията откри телата на четирима младежи близо до старата помпена станция. Телата на младежите (две момичета и две момчета на видима възраст 18-23 г.) бяха голи и обезобразени. Според съдебния лекар, д-р Матиас Грес, липсват видими следи от сексуално насилие..."

из в. "Травис Поуст", 24 декември, 2007 г.:

"Десетгодишно момче изчезна днес сутринта в района на старото депо. Полицията е предприела издирване..."



ПРЕДВЕСТНИК

1

Името ми е Шейтан и означава Дявол.
Преди някой да попита - не, не е псевдоним. Това е моето едничко рождено име. Шейтан. Дяволът.

***
Отново един и същи сън - все същият увеселителен парк, все същия звук на латерни и смях, все същия мирис на захарен памук и кнедли с мед. Четириметров клоун на кокили за кой ли път умело балансира недалеч от мен, обръща лице към мен, ръката му посяга към абсурдната филцова шапка и я повдига в също така абсурден глас. Изрисуваните му устни се разтягат в подобие на усмивка и, макар че е твърде високо, ми се струва, че вътре в устата му проблясват остри като кинжали зъби.
После клоунът отминава, а аз изведнъж се озовавам начело на някаква опашка, а някъде вляво се чува громоленето на влакчетата от Дяволската железница. Примигвам - и се озовавам на стрелбището, където усмихната девойка с адски голям бюст ми подава флоберка, подканяйки ме да си пробвам късмета. Девойката е заобиколена от плюшени играчки - мечета, зайчета, розови слончета и раирани тигърчета. Протягам ръка да взема флоберката, макар да не знам защо го правя - в сънищата не винаги има логика, ала щом пръстите ми я докосват, всичко се променя.
Едно от плюшените тигърчета внезапно извива гръбнак и очите му проблясват със зелен пламък. Плюшената му муцунка се нагъва и отдръпва назад, разкривайки тънки и остри като игли зъби и тигърчето изсъсква. В същия момент стъкленото око на едно от сивите плюшени зайчета пада и изтрополява на земята. На мястото му зейва кървав кратер. Пухкавото коремче на едно розово слонче се разцепва по дължина и от него се изсипва грозд малки, кървави неща, които поразително приличат на натопени в гъста кръв кълбета памук. Скоро по рафтовете зад момичето лежат стотици окървавени играчки - с откъснати глави и крайници, с гъста кръв, стичаща се бавно като кленов сироп и тежко капеща долу. Една от откъснатите плюшени глави се извърта към мен и ми намига.
Отварям уста да изкрещя, ала писъкът ми е безмълвен. Обръщам се да побягна и се озовавам право пред въртележката с кончетата. Те досега са стояли мирно - в мига, в който ги приближавам, те подемат вихрения си танц - Снежко, Топчо, Карамел, Зъбльо - така, както ги наричахме като деца. С всяко следващо завъртане на въртележката обаче, изрисуваните очи на кончетата придобиват ален блясък, устните се повдигат, а в устата проблясват два реда огромни, вълчи зъби. Едно по едно кончетата се опитват да се освободят от промушилите ги пилони и щом го направят, ще се хвърлят върху мен, защото...

А после телефонът иззвъня пронизително и сънят изчезна - изпари се без остатък.
До следващата нощ.

***
Въпреки мрачния ден осветлението в ресторанта не беше пуснато изцяло, създавайки усещането, че е вечер. Трима човека седяха на барплота и четяха вестници. Седемчленно семейство беше заело една от масите в последното сепаре - едно от децата разпалено разказваше на другите нещо за новия увеселителен парк в Тейлър Сити. На паркинга черен камион с ремарке правеше бавно обратен завой, предизвиквайки малко задръстване и кратка суматоха от ядосани клаксони.
Седях в ъгъла, палтото ми беше метнато върху облегалката до мен. На масата пред мен имаше изстиващ сандвич. Не ми се ядеше. Остатъците от скорошния кошмар продължаваха да се реят в мозъка ми - рееха се като детски балончета в ръката на клоун-чудовище.
За сметка на това седящият срещу мен Чък Хатчет с удоволствие унищожаваше огромен омлет и по брадата му полепваха жълти трохи.
Когато приключи с омлета, Чък побутна чинията с длан и доволен се облегна назад.
- Е? - попитах го. - Какво беше толкова важно, че ме вдигна от леглото по никое време и ме замъкна тук?
- Аха! - рече Чък, оригна се леко и посегна към чантата си. Постави я на коленете си, разтвори я и започна да рови вътре. След малко измъкна оттам две снимки, хвърли им бегъл поглед и ми подаде едната.

(следва)

© Владимир Ангелов All rights reserved.

Comments
Please sign in with your account so you can comment and vote.
  • Интересно пишеш, но има какво да се шлайфа. А пък идеи може да се ползват винаги, никой не ги патентова, но според мен е хубаво да интерпретираш по собствен начин дадена идея, не да използваш вече съществуващи интерпретации. Според мен е така, не претендирам, че съм кой знае колко напред с материала, но все пак пиша проза и изказвам лично мнение (не всичко ми е в Откровения, защото не съм го публикувала).
  • Няма да зле да си измислиш някой собствен ,,клоун". Нещо страшно, което си си представял само ти и което знаеш, че ще изплаши повечето хора. Аз например като малък бях сънувал как слизам в едно тъмно мазе и след няколко секунди от тъмнината ме сграбчва някакво човече от памук с остри зъби и очи от копчета. След което започна да ме души и наистина почувствах как се задушавам. Не казвам, че това е кой знае каква измислица, но е начин да си почовъркаш въображението. Сигурен съм, че и ти си имаш такива човечета. Използвай ги и за момент забрави за Стивън Кинг. Мисля че ще бъдеш по-удовлетворен и ефекта ще е по-голям. Успех.
  • E - Щом е умишлено търсена - съм съгласен. Интересно ми е как ще продължи историята
  • Че прилича на "То", прилича, но пък и той да не си е патентовал клоуна само за него си?
  • Приликата с "ТО" е умишлено търсена. Има и други препратки към романи на Кинг в по-нататъшния текст
  • "Четириметров клоун на кокили за кой ли път умело балансира недалеч от мен, обръща лице към мен, ръката му посяга към абсурдната филцова шапка и я повдига в също така абсурден глас. Изрисуваните му устни се разтягат в подобие на усмивка и, макар че е твърде високо, ми се струва, че вътре в устата му проблясват остри като кинжали зъби. "

    Извинявай, ама този абзац поразително много ми напомня един филм на ужасите от преди доста години, а именно - ТО - на Стивън Кинг.

    Иначе добре се справяш с разказването, продължавай!
  • Абе човек, ти как спиш вечер?!
    Нямам думи за таланта ти!
    Присъединявам се към отбора на чакащите!!!
    Поздрав!
  • Връзката наистина ще стане по-ясна с продълженията
Random works
: ??:??