Танцуващи образи
Днес беше рожденият му ден и за първи път организираше парти по случая. Ставаше на 18 години и беше поканил само най-близките си приятели. Стана от леглото и се затича към кухнята, привлечен от ароматния мирис, който се задаваше от там. Майка му го посрещна с топла усмивка и поздрав за рождения ден. Разбира се, вече бе направила закуска и подхванала тортата за гостите по-късно. Живееха само двамата. Никола не познаваше баща си. Майка му беше единственият човек, който му помагаше, съветваше и се опитваше да върши всичко, за да може на него да не му липсва нищо. Таня беше жена с голямо сърце и силен характер. Никола понякога се чудеше как това малко тяло възпроизвежда толкова сила и енергия. Искрено се радваше, че гладът и мизерията, в която живееха, са само минало. Минало, което го научи да цени важните неща в живота. Когато беше малък, мечтаеше да се качи на раменете на баща си, както правеха другите деца. Искаше да гледа света от високо и да се чувства сигурен и защитен. С времето спря да задава въпроси на майка си къде е той, защо си е тръгнал, ще се върне ли отново… Осъзна, че това я нараняваше не по-малко, отколкото него.
Гостите трябваше да дойдат към осем часа вечерта. Късният следобед Таня беше приключила с гозбите, а Никола с чистенето. Къщичката, в която живееха, се намираше в края на града. Беше малка, но уютна и винаги миришеше на вкусна храна. Имаха малка веранда, която той лично боядиса в бяло. Вечер двамата сядаха там и си говореха за нещата, които са им се случили през деня, а пред тях се откриваше широкото поле. Повечето хора избягваха къщи с подобно разположение, но Никола обожаваше тази гледка. Когато ставаше студено и майка му се скриваше вътре, той оставаше, гледайки звездите и слушайки песента на чакалите. Въпреки че днес беше рожденият му ден, със сигурност щеше да отдели време за верандата
Таня беше преценила, че трябва да даде своя подарък на сина си преди да дойдат гостите. Никола предполагаше какъв ще е той, но това не направи радостта му по-малка. Вече държеше в ръцете си красиво опакована книга. Махна гланцираната хартия и отвори интуитивно на случайна страница и дълбоко си пое дъх. Обожаваше миризмата на нова книга. Кориците ѝ бяха красиво изрисувани и той се почувства сякаш държи в ръцете си скъпоценен камък. От вътрешната страна на корицата пишеше: „Честит Рожден ден, детето ми! Когато желаеш истински нещо, то се сбъдва! С любов, мама! „ Никола прегърна силно майка си и я целуна по бузата. Беше толкова щастлив. Тя винаги му повтаряше, че в живота, рано или късно, всичко си идва на мястото.
Звънецът от входната врата се чу. Никола погледна часовника. Беше рано за гостите. Една мисъл протече в съзнанието му, но той бързо я изгони, крачейки бавно към входната врата. Прекалено болезнено щеше да е, ако тази негова мечта не стоеше пред вратата. Когато отвори, на прага стоеше мъж, изглеждащ на възрастта на майка му. Очите му бяха тъмни и влажни. Стоеше плахо и не обелваше дума. Имаше остри черти на лицето, но погледът му излъчваше топлина. Това ли беше баща му? Дали най-накрая е събрал сили да се изправи срещу него и да се извини? Дали това беше липсващото парченце от пъзела и сега ли бе дошло времето всичко да си дойде на мястото?
Разсея се от болката, която усети в краката си. Погледна към тях и сви пръстите, които стърчаха от скъсаните му обувки. В ръцете си стискаше книга, която намери изхвърлена до един контейнер. Имаше късмет, защото беше от любимите му – приключенски. Вече цял час Никола седеше на високия мост и гледаше любимата си къща, с малка веранда срещу необятното поле. Всеки ден минаваше километри, за да дойде тук. Майка му все му повтаряше, че ако желае силно нещо, то ще се сбъдне. Затова всеки ден наблюдаваше къщата, в която някой ден мечтаеше да живеят. Представяше си всичко до последната подробност. Днес беше рожденият му ден – ставаше на десет. Полето беше широко, колкото мечтите му. Искрено вярваше, че след няколко години ще се срещне с баща си и майка му нямаше да върши всичко сама. Тази мисъл образува усмивка на лицето му. Сети се, че в къщата трябва да има и камина. Вече не усещаше студа, защото виждаше игривите пламъци пред себе си. Танцуващите образи на мечтите му.
© Симона Богданска All rights reserved.