Трябва да кажа на мама, че я обичам, но кога?!
Майка все се оплаква, че нямам време за нея. Вярно е. Тичам след работа на пазар, после да сготвя на децата и за нея все не остава време.
- - Кога ще дойдеш да ме видиш? Срамота е да не се обаждаш на майка си!
Реших! Един път в седмицата ще ходя да я виждам, хем да си почина. Един ден тя ще идва у нас, какво като на мъжа ми му се пада тъща, майка ми е все пак.
- - Майко, здравей! Дойдох най-сетне да те видя. Слагай кафето, ще остана един час да си побъбрим.
- - Бързо идвай в хола. Почва моят сериал.
- - Дълъг ли е?
- - Не, късичък е.
- - Добре, аз през това време ще си прегледам вестниците, щото не следя филма.
- - А, не, ела! Що не го гледаш бе, маме? Знаеш ли колко е хубав? Аз ще ти го разкажа.
- - Кога да го гледам? Нали по това време готвя.
- - Да се научи мъжът ти да готви. Най-добрите готвачи са мъже. Пък и ти си човек, имаш нужда от малко почивка.
- - Ти говори така, пък после защо не те уважавал зетя.
- - Махни го твоя, ето гледай. Тая русата е сестра на тоя ниския. Тя, ако знаеш каква е мръсница. Той, милия, е влюбен... А, ето я. Гледай колко е сладка! А тоя, виждаш ли го дебелия, тоя какъв е лицемер Уж му е приятел, но иска да му я отнеме. Чакай, чакай! Ох, не, дано да му каже! Айде бе, момиче, кажи му, че си бременна. Ето, знаех си! Тоя се намеси, мръсник такъв! Край, той сега ще замине и... Така ми е мъчно за нея. Тя, толкова изстрада, милата. А, ето свърши серията. Гадове, на най-интересното.
- - Тъкмо да се видиме ние с тебе.
- - Почакай да превключа на другата програма. По нея гледам друг сериал. Те се застъпват. Тук, ако знаеш каква е бъркотия. Тя попада в една гадна фамилия... Но мъжът й... Това е мъж, не като твоя. Да не казвам, че все го защитаваш тоя непрокопсаник. И каква любов, какво уважение, а твоя все е намръщен.
Мисля си, намръщен е, само когато те види, но как да й кажа?! Тръгнах си след сериала, но след два дни, вече у нас, мама ми разказа какво съм пропуснала.
- - Скъпи, мама е дошла да ни види! Деца, поздравете баба си!
- - Ако знаеш, здравейте, как съм бързала. След пет минути започва сериала. Вие как сте? Айде, включвайте телевизора, че сега е много важно дали ще се срещне тя с брат си, който й е полубрат от първия брак на майка й. Този високия, дето ти го показах миналия път. Той може да й помогне, защото знае истината. Хайде, ела да го гледаме.
- - Скъпи, включи телевизора на мама. През това време аз нещо ще приготвя за ядене
Докато приготвях вечерята, мама дотича за салфетки с подути от плач очи.
- - Каква трогателна сцена, ще умра! Как се обичат хората!
След малко чувам майка да вика. Влизам в хола, тя кърши пръсти.
- - Дано да не я види! Скрий се бе, дете!
- - Мамо, не се вълнувай толкова!
- - Не мога, бе. Тоя й съсипа живота, а тя, ако знаеш колко е добричка! Махни се бе, гад такава! Иде ми да го убия, ти казвам!
Мъжът ми на два пъти се опита да ми вгорчи вечерта с репликата: „То, ако имаше мач, тя щеше да види сериал на кукуво лято!" Влиза, излиза, па се укроти за моя радост и спокойствие на мама. Значи, какво се получи, докато аз готвех, мъжът ми правеше компания на майка. Па даже и салатка им направих за ракийката. Не пиела мама? Сега двамата си обсъждат сериалите, а аз продължавам да готвя.
- - Просълзих се от умиление. Единият сериал свърши. Много щастлив край!
- - Тъкмо ще си поговорим, мамо.
- - А, от утре почва нов. Ще го излъчват по-рано, та ще ги гледам спокойно.
- - Аз пък ще си купя нова готварска книга.
- - Ти прекаляваш. От твоето готвене, виж как напълнях.
- - Мамо, все не мога да ти угодя.
- - Гледай сериалите, какви отношения между хората. Да им завидиш, а ние с тебе само се караме. Учи се! Малко внимание към родителите, малко уважение, а ти... Само едното ядене те интересува и нищо друго.
- - Ама нали тези мъже искат да ядат! Кой, ако не съм аз? Пък и ти свикна на салатка, па тая не ти харесва...
- - Бабо, филмът започва!
- - Ида!
Започвам да харесвам сериалите. Покрай тях нашето семейство се сплоти. Ето, мъжът ми и майка ми вече не се карат, просто няма време. Добре, че между двата сериала има половин час, та с майка можем да си поговорим. За филмите, де, но все пак... Разбрах, че момичето от първия сериал е родило близнаци. А главната героиня от втория филм си е осиновила момиченце. Или не. Май беше обратното, русата е осиновила близнаци. Обърках се. Довечера ще гледам с мама, тя всичко ще ми обясни. Как ги запомня всичките герои, просто й се чудя. Довечера никакво готвене! Ще направя сандвичи, или не, ще купя пица и сядам да гледам. Толкова ми е притеснено за русата. Защо така й се обърка живота. Я да си сипя една ракийка. Щото на мен вече всичко ми е наред, като гледам какво става по сериалите...