9 янв. 2015 г., 18:10  

Безпомощният 

  Эссе
1361 2 1
2 мин за четене

"Величието на човека е в глупостта. Величието на глупостта е в човека!" /blackjak12 - 1980г./
 

 

Невинността е в пълната безпомощност.
Само този, който винаги е бил в състояние на безпомощност е истински Светец.
Истински безпомощният е най-близо до Бога.

Бог ни осезава единствено, когато сме в състояние на пълна безпомощност и единствено тогава ни протяга ръка.
Този, който не е безпомощен - не се нуждае от Бог, а значи и Бог не се нуждае от него.
Искрената безпомощност е най-висшето състояние на нравствеността. Това е тайната на Морала. Затова е казано: ударят ли те от едната страна, подложи и другата /т.е. остани в състояние на безпомощност/. Затова е казано: действай чрез бездействие /т.е. остани безпомощен/. Затова е вредна всяка конкретизация. Защото най-близо до Бог е онзи, който не е конкретен. Самият Бог е Онова, което може да се превърне във всяка конкретна форма и действие, но което все още не е конкретно. Съхранявай потенциала си възможно най-дълго /докато това е възможно/ и единствено при по-нататъшна невъзможност го конкретизирай! Това е висшият принцип, произтичащ от философията на безпомощността.


Като дете, човек е най-близо до Бога, защото е безпомощен...и като старец!

 

 

Бел. на автора. Есето съдържа оригинални мисли на автора.

© Младен Мисана Все права защищены

Комментарии
Пожалуйста, войдите в свой аккаунт, чтобы Вы могли прокомментировать и проголосовать.
Предложения
: ??:??