За първи път се почувства безсилна пред стореното от човешка ръка. За първи път усети вина, за нещо което не бе сътворила. Усети целия гняв, който се бе събрал в недрата на земната кора. Пожела да отмъсти, но съзна, че така ще се превърне в нищожество, също като тези които бяха направили това с коня. Усети вкуса на кръвта му, носена от вятъра. Нашепваше болка, страх и гняв... Докосвайки животинското му лице, тя усещаше болката. Толкова силна и непреодолима, беше забравен и изоставен. Нямаше никой на света за него, никой след изчезването на неговия господар. Сега на свой ред се бе появила тя - толкова малка и беззащитна, изплашила се от неговия вид, проплакала при усещането на неговата болка, толкова истинска, колкото никой до сега.
Момичето усещаше всяка болка, всеки миг на страдание, всяка капка кръв попила в пръстта. Откъсна парче от кожата на чантата си, с такава големина, че можеше да обвие ръката си. Изряза една дупка и постави парчето плат на осакатеното място на лицето на коня. Сега вече не бе грозноват и плашещ, имаше смисъл да се взира в очите му - издаващи спокойствието на непоколебимия дух.
Докосваше линиите по лицето му и попиваше тъгата. Беше свикнала да усеща хорската болка, да чува за нея и да я изпитва, но за първи път ставаше свидетел на животинско, безмълвно страдание. Усещаше се във всяко едно туптене на пулса му, това беше болка с която той беше свикнал. Можеше да научи и нея. Беше способен да я научи на толкова много неща, но тя не пожела нищо от него. Повярва в милосърдието на погледа му и се впи в него. Всяка една клонка, всеки един камък, всеки полъх на вятъра нашепваше за очите, които трябваше да намери. Усети, че вече е защитена, изпита топлината на закрилата. От днес нататък имаше съюзник, който не би й изменил. Събираше ги неуловимата болка, по тъгата за изгубеното минало...
Блокирането на рекламите (Ad Blocker) е в нарушение на правилата за ползване на платформата! Добавете сайта в списъка с изключения във Вашия Ad blocker!
Може да избегнете показването на рекламите, като направите дарение и получите статут на ВИП потребител/Автор ПЛЮС.