Какво е добротата? Ценен дар, скрит дълбоко в човешкото сърце или измислица на някой наивен човечец? Съществува ли изобщо в днешно време? И все подобни въпроси се рееха из съзнанието ми предната вечер. Долитаха от нищото, разбуждаха ме от сън и си отлитаха пак в нищото. Провокирана от въпросителните в главата си светнах крушката и написах с молив на стената: "Всичко изчезва, но добротата не!" После загасих и си легнах с единствената идея да заспя, но уви... продължавах да си мисля за изписаното по стената...
Дали наистина добротата е вечна? Наистина!? Мислех си как тя е навсякъде около нас - тя е в самите нас - важното е да съумееш да я откриеш и да вярваш, че я има. И винаги когато се опита да избяга от някой, да я примамваш да се върне.
Истината е че сама на себе си не мога да дам точно определение за думата "доброта". Тя обобщава толкова много неща,че смисъла й е като "най малко общо кратно" на всички добри дела които някога някой е сторил.
За жалост , не винаги можем да сме добри. Няма 100% добри хора - всеки, волно или неволно навредява някому. Всъщност, няма начин да помагаш, да бъдеш справедлив и милосърден към всички. Главното е да се стремиш да се държиш човешки с другите, да не бъдеш егоист , лицемер и двуличник . старите хора казват, че Всичко се връща,че доброто се връща двойно. Аз пък Вярвам, че някой гледа там от небето и чува и вижда всяка наша постъпка и че не можеш нищо да скриеш от този някой. Вярвам, че когато подам ръка на изпаднал в нужда, това ще се оцени и ако не на момента, то по-късно, когато съм в затруднение ще има на кого да се доверя и ще има ръка, за която да се хвана. Мисля си и че ако бъда подлец и единствената ми цел живота е да наранявам другите, в тежък момент всички ще ми обърнат гръб. Но за това не се притеснявам защото по начало обичам да помагам, по какъвто и да било повод и начин. Не е трудно да правиш добро,дори то да се олицетворява в дребни неща като да подскажеш или да дадеш на свой съученик нещо, или да дадеш своите стари дрешки, обувки и играчки на някое сиромашко детенце или на някое сираче, вместо да седят на тавана, потънали в прах - всичко това е добротата заложена на всяко същество, първичен инстинкт да помагаш!
Бъдете добри! Добротата е тази, която ще спаси душите ви! Добротата ще спаси света!
А и не забравяйте, че дядо Коледа награждава добрите хора ;) , а вие какво си пожелахте за Коледа?
Благодаря на elmo_toper за помощта!
© Сладурркатта Все права защищены