Изразителите на човешката болка ще бъдат заместени от хладнокръвните калкулатори на човешки успех и неуспех единствено с оглед на материалното.
Истината е, че духовното никога не е било по-материално и на глобално и на индивидуално ниво. Виртуалната мрежа от кабели и байтове е на път да измести изцяло вътрешната душевна мрежа от чувства и уединени преживявания. Подемът на технологиите поведе парада на виртуалното съществуване – което е първа стъпка в посока на обезличаването, обездухотворяването и обездвижването – както физическо, така и духовно. Мрежата дава готови решения на проблеми, за чието съществуване дори не сме имали шанса и да помислим. Музиката е файл, висящ на десктопа. Киното е на екрана на компютъра, общуването е кодирано върху клавиатурата. Реалността, запечатана в снимки постоянно ни убягва – заключена е между моментното кликване на бутоните download & upload. Срещите с личността се заключават между моментите на file sent & file received; иконки за smile, hello & good bye. И най-лошото е, че тази виртуалност замества изцяло стария смисъл, подменяйки го с нов – започващ от копчето за turn on и завършващ с момента, в който на екрана на безразличието се изписва Windows is shutting down. Your life has been shut down.
2009
© Хел Все права защищены