4 мар. 2010 г., 11:31

Животът може и да е сив, но сивото има много нюанси! 

  Эссе » Личные
2079 0 2
2 мин за четене

Животът може и да е сив, но сивото има много нюанси!


Събуждам се. Мисля какъв ще бъде предстоящият ден и си казвам: „Почакай, спри се! Какво мислиш, та това ще е поредният ден, скучен, еднакъв, сив делник. Ще станеш, ще свършиш задълженията си, малко по малко ще мине денят и на следващата сутрин – пак отначало добре познатата ситуация...” Ставам, пия кафе, както обикновено, но изведнъж телефонът ми звъни. „Странно, кой ли се е сетил толкова рано да звънне?” – питам се аз. Поглеждам дисплея – сестра ми ме търси и веднага започвам да си мисля, че нещо лошо се е случило. „Никой не звъни за хубави неща толкова рано...” – това е първата асоциация на повечето хора в това време, наситено с трагични преживявания. А колко погрешни разсъждения имаме... Сестра ми ми се беше обадила просто, за да ме пита как съм и да ми каже колко много ме обича и колко ù липсвам, понеже тя живее в друг град. Колко мило от нейна страна, а колко лоши мисли ми бяха минали през главата. Тя е най-добрият човек на света и е толкова чистосърдечна, толкова неподправена, рядко се срещат такъв тип хора вече. След този разговор денят ми придоби друг облик, някак си по-свеж, по-различен. Тръгнах по обичайния маршрут за училище и по пътя видях едно красиво минзухарче, толкова ведро, сякаш се усмихва. Невероятно е колко много красота може да се побере в толкова малко творение на природата и още по-учудващо е и дори трагично, бих казала, че цветето едва ли е поникнало днес, а аз чак сега го забелязвам. Колко съм била погълната от скучното ежедневие, сега се замислям колко красиви и различни неща подминавам, без дори да ги отразя. Явно животът не е толкова сив, просто аз си го правя такъв. Усмихнах се при вида на цветето. Денят беше топъл, слънцето пекна. Каква ти скука?! Беше толкова неустоимо прекрасно. Животът е хубав! Това е нещото, което не осъзнавах досега. Имам си хора, които не само ми казват колко ме обичат, но и го доказват чрез действията си. Аз съм един щастлив човек. Поставям си цели и ги постигам, близките ми застават зад всичко, което правя, дават ми съвети, обгръщат ме с топлината в сърцата си, дори може да се каже, че имам всичко, което съм искала истински. И да! С ръка на сърцето мога да кажа, че съм била в грешка, когато твърдях колко е еднообразен обитаваният от нас свят. Животът е такъв, какъвто си го направиш. И да – може и да е сив, но сивият цвят има безброй много нюанси. От теб самия зависи дали ще различиш всеки от тях или ще се вторачиш само в един-единствен!

© Нина Все права защищены

Комментарии
Пожалуйста, войдите в свой аккаунт, чтобы Вы могли прокомментировать и проголосовать.
Предложения
: ??:??