23 апр. 2005 г., 19:42

Клюки за съвършенството 

  Эссе
8455 0 6
2 мин за четене

 Съвършенството е много относително понятие.

 Но хората го търсят непрекъснато. Хората го издигат на пиедестал. Хората вярват в съвършенството. И въпреки всичко ХОРАТА казват: ”Никой не е съвършен”. Аз също съм човек и давам реконтра - “Съвършенството е в самите НАС”.

 Позволете ми да защита тезата си. За мен най-интересно е да наблюдавам хората. Научавайки за тях от самите тях в непресторен вид, аз откривам прилики и разлики. Хората са навсякъде. Аз седя в рейса, вървя по улицата , гледам през прозореца и ги виждам-виждам ги и в главата си. Разглеждам ги и си мисля: “Този е симпатичен”, “Тази е грозна”... И този е съвършен. За мен той е съвършен. Но после погледът ми спира върху някой друг - някое момиче. И тя е съвършена, тя просто е съвършена. Дълго се чудех какво е общото между тези хора, които за мен бяха съвършенни. И накрая разбрах-съвършен е този, който е отдал част от себе си на пространството. Мъжът беше съвършен, защото лицето му беше много бледо - цветът на лицето му беше разпилян в пространството. А детето – ръцете му бяха неестествено загрубели и изранени - пространството беше откраднало гладкостта на детската ръка. А природата - тя е пространството. Тя е съвършенството.

 Т.е. човекът е зависим от пространството. Пространството е задължителен елемент за понятието съвършенство. По транзитивност връзката човек-пространство - съвършенство е положителна и качествена.

(Бог е част от пространството)

© Евгения Все права защищены

Комментарии
Пожалуйста, войдите в свой аккаунт, чтобы Вы могли прокомментировать и проголосовать.
  • Много хубаво есе !
  • Интересно!Това за гения не го знаех,е сега научих нещо ново!
  • Хареса ми есето ти! Пишеш интересно и свежо. И аз споделям приблизително същите схващания. Това, което обикновено наричаме съвършенство, древните са наричали гений. Стремежът на човек трябва да е по посока на достигане на своя гений. А да виждаш гения в другите и още повече да умееш да общуваш с него е особена дарба, която не всички притежават.
  • много философски издържано, много целенасочено, много интересен аспект на съвършеноството, съизмеримо с божественото, с пространството...
  • Бог е сила.Който вярва в нея следва нейната логика.
  • Бог не е част от пространството.Той е в нас и над нас.Само той е съвършен...ние хората все още сме облечени в греха...много време трябва да вървим по пътя на светлината и да не се отклоняваме от нея,за да разберем истината,която търсим.
Предложения
: ??:??