Текстът, който следва по-долу, написах и публикувах в един сайт преди три години. Сетих се за него поради нашествието на молове в София напоследък. Те - моловете, имат и някои добри страни, естествено, но... :(
Ето го текста - без промени:
Преди седмица, не по мое желание, за пръв път посетих софийския мол - огромен! - на "Стамболийски" (в София). Обстановката не ми беше приятна - лукс, въздух в затворено пространство с примеси на миризми от субстанции, създадени да предизвикват приятни усещания - но насила, в случая. Модни за момента, нищо неозначаващи и безлични динамични музикални произведения, израз на примитивна полупросташка жизненост, струят едновременно с различна сила от всички помещения и халета, някъде непоносимо високо пуснати. На най-горния етаж има заведения за бързо хранене, кафенета, барове - един беше ама точно като дискотека - страшно гърмеше музика в него!... Цените са почти двойни на всякакво ядене и пиене. Из мола, освен обикновени хора, щъкат и някакви сноби - парии (и сред персонала), за които фактът, че се намират на такова "луксозно" място явно означава реализация на немалка част от идеалите им...
Изобщо - не особено приятно за мен място...
Малко след това, поради работа, която имах да върша, попаднах в безистена при "Колоните", на "Пиротска", където минава трамваят. Нищо особено не е този безистен. Сградата, в която се намира, е стара, но не е в окаяно състояние, самият безистен е общо взето чист, поддържан, тих. В него има малък ресторант, тип гостилница, има и две маси, изнесени навън. На тях обядваха скромно няколко обикновени мъже, една възрастна сама жена.
И в тази леко метафизична обстановка тихо се чуваше музика - една от най-добрите и известни песни на Саймън и Гарфънкъл....!!!
Какъв друг би могъл да бъде резултатът, освен примерно 5:0 в полза на безистена спрямо "мол"-а!
© Фабер Все права защищены
които промениха вижданията ни за света:
Мойсей казва "Всичко е в главата".
Христос повелява, че "всичко е по-надолу – в сърцето",
Маркс учи "всичко е още по-надолу – в стомаха",
Фройд твърди, че " всичко е още, още по-надолу ... ",
а Айнщайн обобщава "Всичко е относително"