Подобно нещо се пише трудно и още по-трудно се преживява. Любовниците – тези така изкушителни създания, които със съществуването си провокират силните и не дотам верни на жените си мъже. Напоследък все по-малко ги съдим, но не може да кажем, че ги познаваме повече. Всеки има свои причини да направи крачка към блаженото съгрешение. Всяка жена е била любовница, някои физически, а други - просто останало в мислите желание, което пак я вкарва в графата на любовниците. Всяка жена е консумирала изневярата на женен или обвързан мъж или поне е я е пожелавала. Всеки познава поне една любовница, дори и без да знае това. Влизаш в заведение и виждаш щастливо усмихнат мъж, прегърнал прекрасната си жена… а като се загледаш по-отблизо, като се заслушаш в мислите му и ако успееш да надзърнеш в душата му, виждаш не до там щастливото лице, което прегръща не тази, която би искал, мислите му са далеч от това място и желанията му са коренно различни от тези, които показва пред обществото. Любовниците са повече незнайни, отколкото знайни, повече невидими, отколкото видими. Любовниците пълзят между другите имена в телефонните указатели и шепнат между казаното и премълчаното.
Да си любовница не е лесно. За да бъдеш желана, трябва да си нещо повече от това, което той получава всеки ден от жена си. Трябва да му осигуриш хубави моменти, спокойни дни и не до там спокойни вечери. Трябва да го направиш така, че ти да си в главата му през деня, за да има желание да е с теб и вечерта. Винаги трябва да си в добро настроение пред него. Никой не иска да запълва самотните си вечери с това, което получава по принцип от години от жена си. Тя трябва да е онзи 25 кадър, който действа на някакво подсъзнателно ниво, но не се вижда ясно. Любовницата не търси отпечатъците на Другата, най-малко защото ако ги потърси, те ще са там. Все пак Другата е тази, на която той принадлежи и тази, която може да прави с него и тялото му всичко, което пожелае тя или той. За нея сприятеляването със съпругата е също толкова извратено, колкото да гледаш порно с родителите си.
Добрата любовница не разваля семейства. Най-малко защото знае, че и да поиска, това няма да се случи, а насила хубост не става, нали… До някаква степен тя укрепва това семейство (много няма да се съгласят и ще ме съдят, но…) защото всички знаем и сме гледали по филми, и сме чели по книги колко рядко се случва мъжът да остави жена си заради другата жена. Де факто любовницата му дава това, което той е престанал да получава от жена си – този див, младежки, страстен, разкрепостен и необуздан секс. Тези еротични sms-и, които да го карат да поиска на момента да замине от работа, за да се види с Нея, и при първия поглед, без да говорят, да притисне тялото ù в своето и да направи това, което е чел до преди малко…
Любовницата никога не може да бъде нещо повече. Тя винаги ще остане „Онази, с която си прекарах добре“, докато Онази винаги ще си замълчи, винаги ще бъде дискретна, защото на една жена винаги ù е трудно да говори за едни тъжни отношения. Отношения, които нямат никакво бъдеще. Единственото, което ще остане на една любовница, е силното физическо привличане, което е изпитвала, спомени, които ще избледнеят с времето и няколко драскотини, които също ще изчезнат… заедно с него.
© Александра Фирсова Все права защищены