И решил Бог да сътвори света!
На третия ден Бог събрал цялата вода и я нарекъл море, а сушата, която се освободила от водата, той нарекъл земя.
Настъпил петия ден. На земята било още съвсем тихо и Бог казал: "Нека в морето и другите води да плуват риби!" Така и станало: навсякъде във водата започнали да плуват риби - големи и малки.
Това бе нейното начало. Началото на водата и на живота в нея, в един свят, свят, в който ние не можем да живеем без нейното съществуване.
Водата, символ на пречистването, на отхвърлянето на първородния грях, "живата вода" или "водата на живота" олицетворява Божият дух, който е "вечният живот".
Когато Христос поискал да пие вода от една самарянка, тя се изненадала, че един юдеин би могъл да поиска такова нещо от нея, защото от векове юдеи и самаряни се смятали за врагове. Но Христос и отговорил, че ако разбере с кой говори, тя щяла да моли Него за вода - жива вода, вода, която щяла да утоли жаждата й завинаги, защото "всеки, който пие от оная вода, пак ще ожаднее, а който пие от водата, която Аз му давам, няма да ожаднее до века, но водата, която ще му дам, ще стане в него извор на вода, която извира за вечен живот."
Живата вода - тя изцелява. Тя подхранва и подкрепя. Тя носи покой и радост.
Водата - жива и духовна субстанция е тази, която служи като посредник между хората и боговете. Тази, която често представлява границата между този свят и отвъдното.
В нашия живот има толкова много страдание и толкова много причини за болка, но никога не сме изоставяни да се справяме с проблемите си сами. Изворът на доброта, сила и увереност е в нас и когато слушаме с чувство на доверие, ние сме извисени. Ние сме изцелени. Ние не просто оцеляваме, но обичаме живота. Живата вода може да донесе радост и покой, дори когато изворът вътре в нас изглежда пресъхнал.
Водата има изключително важно послание за нас, че трябва много внимателно да се вгледаме в самите себе си. Онова, което тя ни показва, прави посланието й изумително, кристално ясно. Изобилният живот е в нашите възможности само ако изобилно пием от водата на живота, изпълним сърцата си с любов и създадем от живота си един шедьовър.
© Гери Все права защищены