Да... Ирен е права донякъде.
Може би никога не трябва да казваш никога. Съдбата ще ти покаже, че съществува... В повечето случаи е така да...
Мисля, че в този е малко по- различно. Просто в живота на всеки идва момент в който трябва да си направи равносметката какво си постигнал, за кого си го правил... и ако отговора е "Заради себе си" значи всичко е наред. Но ако отговора на този въпрос е "Защото някой друг го поиска от мен" тогава вече имаш проблем. Защо обичаш някого?! Няма правилен отговор на този въпрос. Но до някаква степен мисля, че човек обича предимно, защото това му доставя удоволствие и в този ред на мисли, моя извод е, че човек обича заради себе си и когато намериш човек когото да обичаш го обичаш защото това доставя удоволствие на теб самия... Правиш всичко възможно да накараш този човек да се почувства специален, защото това доставя удоволствие на теб самия... Затова обичаш някого... заради себе си.
Когато изгубиш този някой губиш част от себе си, а когато причината за това да го изгубиш си самият ти... тогава цялата ти същност умира... Бавно и мъчително, започваш да мразиш дори и себе си. Понякога се изправяш, преглъщаш и продължаваш напред... ако имаш време да го направиш. А когато нямаш време за това просто се надяваш, когато отидеш на шибания остров и дойде момента просто да има кой да те зарови и да съобщи на някого какви са били последните ти думи. И това също е Съдбата.
Няма по-страшно нещо от това да знаеш какво те очаква и да знаеш, че е необратимо, а няма на кого да се опреш... Тези които си смятал, че ще те последват навсякъде са се оказали просто някакви фигури в живота ти, а човека когото си обичал толкова силно е отвърнал глава от теб само заради теб самия..
Преди време някъде гледах не мога да си спомня къде, но помня въпроса и един от отговорите... Въпроса беше отправен към възрастни хора от цял свят на обща възраст 3500 години в директно интервю на улицата един възрастен човек каза следното: "Най-добрата валута, която може да се харчи свободно и винаги да се връща в повече е... ЛЮБОВТА. Изхарчете я!"
Аз искам да изхарча своята, но нямам време да го направя. А и няма за кого да го направя.
© Слънце Антимов Все права защищены