Според мен младежта пропада, заради начина на живот в България - много семейства нямат достатъчно пари, за да си позволят някакви луксове и мъжът в семейството се пропива, давайки лош пример на децата. Вместо да ги възпитава и учи на обноски, бащата или бие децата си, или ги игнорира. И както знаете каквото повикало, такова се обадило - децата се пропиват, а като се напият почват да се правят на големи мъже/жени и да се бият.
Алкохолът, цигарите са мода. Стремежът на един днешен българки тийнеджър е да се издигне в очите на връстниците си. А именно бутилката, цигарата и поредната сменена "бройка" е пътят на издигането. Застанете пред някое училище и ще видите доказателство за това.
Според мен чалгата не е причина за пропадане - тя е следствие от ниска култура, липса на елементарно възпитание и алкохол в кръвта.
Наркотиците са съвсем друго нещо - някой приятел трябва да те зариби, иначе колкото и да е глупаво едно дете, не мисля че само ще посегне към дрогата. Но за наркотиците има изградено едно обществено мнение, което е абсолютно грешно - обществото поставя под общ знаменател и тревата, и амфетамините, и екстазито, и кокаина, и хероина. Обществото ни твърди, че от първата дръпка марихуана или от първата линия амфети се пристрастяваш. Всъщност не е така. Всичко опира до психиката и психическата нагласа - по-лесно се пристрастяват децата с проблеми в семейството и тези, които са убедени, че ставаш наркоман след първата цигара/доза. Но едно нещо е сигурно - тревата е само началото.
В заключение ще кажа: трябва повече родителски контрол - децата трябва да се възпитават, а не да се оставят да правят каквото си искат като малки. Родителите трябва да познават отрочетата си поне докато станат на 14-15 години, защото с всяко следващо поколение пада възрастовата граница на децата, опитали трева или сериозно препилите и попаднали в токсикологичното отделение на близката болница.
© Вили Все права защищены