21 июл. 2021 г., 22:22

Хармония 

  Фотография
1102 1 39

© Арам Вартанян Все права защищены

Кротко по залез,

тихо се носим по вълните,

а чайките ни правят компания. 

Комментарии
Пожалуйста, войдите в свой аккаунт, чтобы Вы могли прокомментировать и проголосовать.
  • Благодаря ви за бурната и и изпълнена с вълнение дискусия.
    Фотографията се превръща в изкуство, когато снимките улавят действия, мигове, емоции. Документална е когато улавят факти и скучна, когато се спазват правила. Тези правила често са написани от професионалисти, с цел помощ на начинаещи фотографи с липса на идеи, усещане за композиция и незнаещи какво точно целят, за да постигнат добри резултати. Верни са и универсални, но не могат да предизвикат емоции, там където няма.
    Ако е налична щипка радост, тъга или гняв, обектите оживяват и разказват истории. Това се подсилва от композицията, но не може да се подправи.
    Не е ли това истинската цел на артиста?!
    Понякога “най-неправилната” композиция е най-точна.
    Оценявам и разбирам гледната точка на всеки от вас, но най-силно ме впечатлиха тези, които са усетили емоцията, която пожелах да споделя.
    Точно това ме накара да се върна тук след многогодишна пауза.
  • Мисля, че хората на изкуството по начало имат повече вкус от някои други. Техническите характеристики не критикувам понеже не разбирам, признавам си. Но композиция съм учила в университет, както и базисно ниво на фотография. Някои правила не следва да се приемат буквално.
  • Най-тъжното е, че хората "далеч от някои жанрове", са нахални и арогантни, и налагат лошия си вкус. Затова, автори на добро ниво, бягат от подобни сайтове или изобщо не публикуват в тях.
  • "...И макар че не съм фотограф, мога да ти измисля и нов фотографски жанр или похват..." - завидно съждение, нали! Има и още с подобна логика в развилата се "дискусия". Пак ще напиша - форматът на този сайт позволява на хора далеч от някои жанрове да влизат в дискусии вместо да се вслушват в онези, които имат някакъв опит в тези жанрове... Уж споделяме опит, според някои коментиращи, а в същност се съпротивляваме срещу онези, които имат какво да кажат, пък и са го показвали. Не може, когато една снимка има проблеми от техническо и композиционно естество да се провъзгласява за "хубава". Тя може да ви харесва, но то е поради друга причина. Качествата на едно произведение, могат да се оценят само от разбиращи спецификите на жанра.

    За това, за мен е по-лесно да не допускам произведения с очевидни недостатъци, а когато проявя толерантност към желаещи да добият опит и да чуят нещо градивно за представеното, да отстранявам несъстоятелни съждения, маскирани като философски.
  • Отгоре може би бих резнала небето 1/4, за да ми изпъкнат повече птиците. Много ми харесва - как са като драсканица по водата. Мн хубава снимка!
  • Ами аз мога съвсем да го ударя през просото и да нарека снимката "Слънцеизстисквачка", но Сенд веднага ще ми излезе със заглавието "Небето кърми морето" или "Небесен цикъл"☺. А снимката е хубава и не го заслужава заради едната шега.
  • То и надолу с главата човек може да застане, ама рядко има такива снимки
    Никой, никого не е спрял да експериментира, така се раждат нови творения, течения... и наводнения
  • В съответствие със съвета, смятам да си изхвърля всички книги от библиотеката и да оставя само една, за да не се объркам. И да кажа на дядо Боже да направи така, че когато гледам към морето, хоризонтът н и к о г а да не дели морето и небето на две равни половини. Той сигурно не е чувал за принципите на фотографията, защо ще ми предлага некачествени и объркващи гледки, ама ха! Симетрията не е хармония, я! Асиметрията е!☺Аз бих казала - според зависи.
  • Поне изпреварването е позволено, ако се съди по маркировката🙂
    На мен ми харесва!
  • Каквото си харесвате, това и ще си гледате. Вкусът си е ваш!
  • "Не поставяйте линията на хоризонта или водната повърхност в средата на кадъра – такова построяване на композицията се стреми да раздели снимката на две независими части и обърква зрителя, който се опитва да определи коя част на кадъра е по-важна. Също така, снимката може да се разпадне в случай на едно дърво (колона), къща в центъра и, следователно, линията на промяна на яркостта и цвета. Освен ако точно това е идеята на снимката.".
    Ами ако идеята на снимката е да има две важни части вместо една, формирайки цялостна композиция от двете тогава какво правим? Мен лично нищо не ме обърква в горния кадър, просто виждам красива водна повърхност с отблясъци и красиви реещи се облаци отгоре. Могат да се възприемат и като две огледални половини. Морето е огледало на небето. За мен това си е чисто отражение.
  • Аз поне не се страхувам да говоря за себе си и собствените си разбирания. Прочетох ги, Георги, благодаря. Не е кой знае колко по-сложно от квантовата механика. И сега ми позволи, вече като съм "подкована", да проявя творчество и да ги наруша. И макар че не съм фотограф, мога да ти измисля и нов фотографски жанр или похват - законът за неравните равности, например. Това ще те подразни ли?
  • https://www.nikon.bg/bg_BG/learn-and-explore/photography-articles.tag/learn_and_explore/photography_articles/5-easy-composition-guidelines.dcr

    https://www.stefanovaart.com/article/Compozition-of-photography

    Чети, Мария. Аргументите.
  • То според мъжете, при жените много хоризонти има и по-ниски и по-високи, хептен да се чудят Ти затова ли зад пердета ги слагаш?
    Нали обсъждаме композиции и хоризонти, що да трие?!
  • Логиката е такава: "Аз не разбирам от жени, но като погледна някоя, веднага разбирам, откъде минава рехавата ѝ линия на хоризонта, според Библията". Хари пак ще трябва да трие.
  • Ами и аз писах за това, въпреки че не съм учила, нито чела за фотография. Има различни начини нещо да доминира, дори и двете половини да са равни. Правилата са за улеснение, а не за терор. Сляпото следване на правилата води до догматизъм, а в Библията се нарича фарисейщина. "Не Господ е създаден за съботата, а съботата за Господ". Тоя спор не е "разтягане на локуми", а разклащане на хоризонта, за прохлада, в тия жеги.☺И ако цитирам пак "Добрата вещица" - манджата трябва да се джурка от време на време, иначе ще загори.
  • Всъщност това е най-неочевидното, Мария, за хора като нас с по-малко опит
    Това е едно от основните неща, които се учат и си има правила и изключения, разбира се.
    Нисък и висок хоризонт, в зависимост от акцента, който трябва да се постигне. А ти по-долу не го ли каза, Сенд, че е най-добре по-средата, за огледални изображения, освен това Хари допълни след това за баланса на сцената?!
  • Защо да питаме за неща, които са очевидни?
  • Очаквах, някой да попита "А, защо не е добре, хоризонтът да дели снимката на две?", поне от чиста любознателност, вместо това - локумджийски коментари.
  • Разбрах, че в сайта не се приема употребата на думи изцяло с главни букви и спрях да ги използвам. Аргументът беше, че има и други начини за подчертаване - получер, курсив. При писането на коментари няма подобни опции. Но понякога ти се иска да подчертаеш нещо казано. Е, и аз започнах да използвам разрядка между буквите. Но някой предубеден ще прочете коментара ми за "рехавите" части и ще го прехвърли върху думите с разрядка. И ще ме упрекне, че използвам злонамерени средства за внушение, само защото съм намерила решение и съм измислила нещо. Хора всякакви. Аз лично искрено съжалявам тези, които кроят подобни сложни схеми, защото те издават комплекси. Ако се връзваме на всичко, което чуваме, по-добре да спрем да творим. Ние избираме в чие мнение да се вслушаме и чие да подминем.
  • Няма да вадим тълковните речници и да търсим значение за думата критика, но това е умението да се прави разбор и анализ на дадено нещо, произведение, снимка и т.н.. Друг е въпросът дали в общата култура и речник думата е приела негативно значение. Чудно ми е защо се хванахте точно за това?!
    Коментирахме снимката, всеки му според знанията си, нали затова отдолу има поле за коментари. Всеки вижда, това което знае. Умението да се изслушваме и вслушваме в казаното си личи по следващите качени снимки, творби и т.н.
    И преди го казах и пак ще го кажа, за едни очевидното е едно, за други друго, затова се казва опит, затова е хубаво да се споделя и той и мненията (да не ползвам думата критика), както рядко става!
  • Така мислиш, когато не четеш текста под снимката.☺ За съжаление, щом е залез, значи слънцето ще бъде победено /поне за през нощта/, а моето тълкувание отива в коша. Мисля, че тук "залез" е ключовата дума и причина за негативните коментари. Ако беше изгрев, струва ми се, че професионалистите щяха да са по-благосклонни. Никой не обича песимистични финали. За съжаление, в с и ч к и проявяваме пристрастия, независимо от това колко сме образовани и компетентни в една или друга област.
  • Според мен, ако снимката е разделена точно на две равни части, но едната част е "рехава", а другата е "плътна" /моля за извинение за дилетантските ми нововъведения в терминологията/, та в този случай едната част доминира и създава илюзията, че половините са неравни. Но това е моето абсолютно произволно мнение. На мен прегорелите участъци не ми пречат, какво като има "бели петна"? В някои случаи те може да са част от композицията. Аз имам "бели петна" в текстовете - оставила съм празно място, където няма н и к а к ъ в текст. Досега никой не ме е убил заради това. Надявам се да не скандализирам с това мнение, изключително уважавам професионалистите. На мен снимката ми харесва.Слънцето е "стиснато" между небето и морето и "кърви" - има внушение и впечатлява. Но тези бели петна не могат да го притиснат съвсем. Скоро небето ще се проясни и то ще изгрее с цялата си мощ. Поздравления!
  • Сенд е казал всичко, което съм имал предвид още в първата си реплика. То е толкова очевидно, че всяко друго тълкуване са просто приказки. И това, което казва Сенд все още не е критика, а отразяване на факти по една снимка от човек с вещина във фотографията. Не ни разбирайте грешно, със Сенд сме последните, които се потупват взаимно по рамото.

    Самовила, приемането на деленето на половина е е много рядко изключение. Този случай не е такъв, което също е очевидно. Разпределението на пространството в сцената не е самоцел, а има една проста причина - да дебалансирате сцената така щото да насочите вниманието на гледащия/търсещия да види и различи нещо мозък.
  • Дано Арам ни извини за спама!
    Това с хоризонтите винаги е дилема за неопитните (като мен).
  • Добре, ще спорим под моите и твоите снимки, за да не спамим при автора. Майсторлъкът е в това, как и какво да резнеш. И на мен ми е било трудно. Представи си, разкошна полянка, с още по-разкошно небе. Жал ти е да режеш. Но хоризонтът минава точно по средата. Шах!
  • Странно, откога пък се интересуваш от мнението на "лютите" дами, че пък те и стряска?!
    Може да поспорим, да не се съглася или да се съглася, но нямам против мнения и критики. Добре дошъл си.
    А тук мнението ти се припокрива с градивната критика, сам го знаеш
    Въпреки, че и в моите снимки небето преобладава и аз съм на мнение, че тук изрязването би било по-сполучливо, за да се акцентира на слънчевата пътека (вземам си поука от коментари и мнения).
  • Смути, това не е критика, а мнение. Мога да дам такова и за твоите снимки, но не го правя, защото ще ми скочат "лютите" дами от сайта. Самовила, ако мислиш, че тази снимка е точно такова изключение, не съм съгласен с теб. Точно на две е допустимо за снимките с отражения.
  • Най-накрая градивна критика, нещо което много силно, напоследък, липсва в сайта!
    Сенд, нападките винаги са били различими
  • Според мен има изключения, при които снимка може да бъде разделена точно на две и то е в случаите когато и в двете половини се случват интересни неща. Естествено едно такова събитие може да се снима по 3 начина за да се обхване цялото: 1:2, 1:1, 2:1
  • Трябва ли или не трябва да се реже? И защо? Не прочетох смислени аргументи. На един му харесва така, на друг онака. Под снимките на дамите, забелязвам активна феминистка подкрепа, съвсем нормално за сайта, обикновено е свързана със специални "вътрешни" усещания. За тази снимка мога да кажа, първо е разделена точно на две, второ, облаците са "прегорели", трето, птицата се слива с цвета на водата и е незабележима, четвърто, нямам нищо против автора, да не си мисли, че го "нападам".
  • Ех, Хари, грешно си ме разбрал
    Лично виждане е дали да се изреже (кропне), а техническите характеристики са съвсем друго нещо. Един автор може да не е толкова добър в снимането, например или техниката му да не е на ниво. Хората занимаващи се отдавна с нещо виждат едно, останалите друго.
  • Ако небето се кропне, ще се кротне. А не е добре да се кротва
  • DPP, нали не искаш да ни кажеш, че техническото качеството на една снимка е въпрос на лично виждане! Ееех...
  • Хубава е, но и аз като Хари и Смути!
  • Посланието и усещането на снимката са прекрасни. Усета е важен! Може и небето да се кропне, но това е до лично виждане на автора.
  • Много хубава снимка - залез, облаци. А тези птици в полет са хванати в точния момент.
  • Опитайте да разгледате снимката без преосветените участъци...
  • Хубаво.
    Бих отрязъл долната част, в която се вижда предмет. А тогава и композиционно стои по-добре. Едно мнение на лаик. Важна е първата дума в този коментар.
Предложения
: ??:??