Благодаря ти за високата оценка
"За мен идеал за съпруга е мълчаливата и работлива интелектуалка, която се грижи като предана робиня за мъжа си и която, дори и да го превъзхожда интелектуално, не би дръзнала да оспорва мнението му. С една дума - жената, която обожествява съпруга си. Тя е като сянката на Евридика. Почти невидима и безкрайно тиха и ненатрапваща се. Никога няма да седне да се храни на масата с мъжа си, защото трябва да е на негово разположение и ако той поиска нещо, да му го даде незабавно. Освен това тази жена следва да бъде красива и да задоволява физически всичките му желания, но отгатвайки ги, а не като негово разпореждане. И главното - тя трябва да е готова да умре с него винаги и то по собствено желание, а след смъртта му да напусне незабавно тази земя, за да го последва.”
Винаги съм искала хората да дават висока оценка за мен, винаги. Искам да съм идеална съпруга. Ама идеал за един не е идеал за друг и хоп... този коментар. Начи, тъкмо пък си търсех и диета за отслабване и направо съм щастлива, че прочетох това коментарче.
Ще се омъжа, аз ви казвам. Млада съм, красива съм, интелигентна и най-вече работлива. Ставам за съпруга, щото малко приличам на робинята Изаура. Няма значение как ще се казва мъжът ми, аз ще си му викам: О, Боже! Той, ако иска, може на галено да ми вика Евридика, не ме бърка, аз се обръщам и на Маце, та... Мога да мълча, докато работя, трудно ми е, но се справям с трудностите. Каквото и да ми каже, ще му викам: Да, мило! Прав си, мило! Само ако ме пита: Колко е часът, не знам какво да отговоря, но той ще ме научи с два-три тупаника, ако е истински мъж. Не че не мога да му приложа позата „Носене през мост”, ама да не го засегна.
Така, никога няма да сядам да ям с него или без. Така ще се превърна в негова точна сянка. Това поиска ли ми сол, незабавно му я доставям, дори да съм в хола. Имам точен мерник, само да си пази главата сладурчето ми. Ще си купя кристална топка и ще отгатвам всичките му желания, още преди да ги е намислил. Щом не иска той да се разпорежда, ще ми се налага понякога аз да го правя. Ако ми каже: Бий ме!, мога да го... направя, без да го слагат в гипсово корито. Но ако му кажа: Лай и не лае...
Значи това със смъртта малко ме обърква. Няма да мога да го утепам, ако подпиша предбрачен договор. Да умра заради него, заедно с него или след него... Не съм сигурна, че има задгробен живот, така че... Я да не се бъркаме в Божите работи. Ако си иде преди мен, защо да лишавам друг някой хубав мъж от толкова идеална жена като мен?!
Уникални мъже има. Искате ли да ви кажа какъв е моят идеал за мъж, или да го оставим за друг път, защото празниците все още продължават.
© Светлана Лажова Все права защищены
Готино е како. Само не разбрах тия жени къде ги намират такива. Да не е в историческия музей?