Може би се залъгваха и на следващата вечер, и на по следващата, и на другата, когато Надя се обади и удължи отпуската си с още една седмица.
Докато луната ги рисуваше, или докато фаровете на колата осветяваха шосето, което водеше задължително към най-красивото място. Място, където щяха да бъдат без брони и дрехи. Докато усещаха хладните пръсти на вятъра и горещите си целувки по телата. Или се самоиронизираха. Или тайно вярваха, че нищо не се е променило. Или изведнъж потегляха нанякъде. Откъде беше дошла идеята да ходят на бар със стриптийзьорки в Пловдив, нямаха представа, но когато Рамадан и другата двойка слязоха от колата, те се целунаха и забравиха къде бяха тръгнали. Награбиха се изведнъж. Пак валеше дъжд и пак се стичаха капчиците и отвътре.
Тези няколко сутрини бяха като росни цветя. Едно по едно листенцата се разтваряха, погалени от първите лъчи. Разтваряха се очите им с отражението на другия, с пръстите вплетени, с устните им, по които танцуваше още аромата на целувките им. Обичаха се до болест и едновременно се намразваха за празните надежди, после пак се влюбваха и пак се търсеха. Не си обещаваха, не се вричаха. Отдаваха се като за последно. Грабеха като пирати с пълни шепи. Бяха двама, избягали от лудницата, които се бяха намерили и сега се втурваха да беснеят върху срутеното.Забравяйки действителността. Непомнещи кои са всъщност. Кои бяха те? Може би чаршафите, в които бяха свикнали да заспиват вечер сами, вече не миришеха на смърт и болест. Ухаеха на треви и билки. На вечен сезон, в който се бяха загубили. Колко странен беше този сън за тях! Като потрепване на листа в сърцето. Като светулки светнали покрай пътеката на житата. Надяваха се, че тази лунна пътека няма край.
Но животът ги върна в реалността, точно когато най-малко им се искаше.
Пътеката се разклони на две същата ранна утрин, когато се намериха на автогарата.
Двамата приличаха на неопитни хирурзи. И също като тях бяха тихи. Само потракването на дъжда се чуваше. Тя – в автобуса, колебаеща се дали да опре буза на стъклото, като последна целувка, докато гледа очите му, или да се скрие зад мазното перде и да избегне сантименталностите. Той отвън – незнаещ дали да вдигне ръката си за чао, или да я държи плътно прилепена към тялото, за да не проличи нахлуващата празнота.
Напомняше на перфектно направен разрез и тръгването на автобуса, който съвпадна с двете повдигнати длани.
Една гадна раздяла, помисли си Насим, докато ѝ казваше: "Чао".
Някакво и едновременно никакво: "чао", което в други страни минаваше за: здравей – реши Надя.
Докато пътуваше наобратно, Насим установи, че единственото реално доказателство за всичко случило се през тези две седмици, бяха цифрите, записани в телефона му. Един тъничък зашифрован лъч, който след година щеше да се опита да разкъса облаците между тях.
Със задачи, амбиции и работа, така продължи животът на двамата. Гледаха го известно време отстрани, сякаш бяха статисти в него. Насим се обаждаше на рождените ѝ дни. Говореха кратко. Мълчаха дълго. Струваше им безсмислено, да очакват, да се надяват на повече от това. Надеждите им изглеждаха така, сякаш бяха за следващите.
Онези новите млади, които отново прескачаха огради, литнали на крилете на изгревите. Те щяха да се бунтуват срещу забраните. Да се топят в същата вана и да си обещават, че ще бъдат художниците на своя живот. Щяха да опитват да пренареждат културите и различията си, да вярват, че ще построят нови. Проектирани от тях. И наобратно щяха да завъртят света – от кон, от кола, потънали в сняг или просто, докато танцуват блус. Точно както те биха искали. Неуморни деца с блеснали очи. Без брони. Щяха да покриват с въздишките на другия най-крехката част от себе си. Не защото така е по-лесно прободима, а защото вярата един в друг щеше да ги прави несломими.
Онези наивни души, които с опърлени криле щяха да я мъкнат по рохката земя. Да я пренасят през сезоните. Да я влачат по стъпките си като полужив труп и дори по някое време вероятно щяха да бъдат достатъчно отчаяни като Надя и Насим, за да я интубират и съживят.
В този миг без съмнение дори за малко щяха да я видят как се връща към живота. Щяха да ликуват душите и телата им, докато я наблюдават как отваря бавно очи, а с нея и те щяха да отварят сетивата си за всичко красиво в този свят. Щяха да я гледат как се усмихва на ослепителното слънце, кацнало на корниза. Как вдишва аромата на цъфнали акации от прозореца и чува името си. С нея щяха да протягат ръце към водата, с нея да се надяват, отпиват... Любовта щеше да иска да я има още. Да е жива. Да бъде най-обикновен ден. Да бъде празник. Молитва. Арабска приказка. Лунна светлина. Безвремие, в което пропада и едновременно се спасява. Неутолима страст. Вяра. Цъфнало цвете в сърцето. Приятелство. Навик. Сбъдване. Близост. Целувка.
И щеше отново да я има. Защото така оцелява света, нали?! Повтаряйки се по малко по-различен начин.
Макар и в друго време и пространство.
/Край/
https://youtu.be/6veT6D367lM
https://youtu.be/iaZlpn09ME8
© Силвия Илиева Все права защищены