Вървеше сама сред безкрайната пустош. Под краката й хрущяха замръзнали безцветни стръкове нещастна трева. Босите й стъпала уморено целуваха пепелявата вкочанена земя. Не помнеше последния дъжд. Суша и мраз - надлъж и шир под ниското сиво небе. Ох! Поредния трънлив храсталак закачи голото й бедро подаващо се под разкъсания посивял парцал по тялото й. На мястото разцъфна карамфил сред другите - пресни и изсъхнали алени петна. Тя дори не трепна - поддържаше несмутимо монотонния си поход като в транс. Пепеляворусите й коси се стичаха покрай бледото изпито лице.
- Какво правиш тук, принцесо?
Резкия нахално насмешлив котешки глас я изтръгна от апатията и я замести с тревога.
Пред нея стоеше зашеметяваща фигура - качена на висок лачен ток, с изкусителни извивки на богиня-войн леещи се под черна велурена рокля. Лицето й бе издялана слонова кост сред виещи се кървави къдрици.
- Аз.. Не знам... Къде съм всъщност? - тази неочаквана среща започна да пробужда закърнялото й съзнание. Едва сега осъзна своята обърканост, за която нехаеше толкова дълго.
- Ела с мен. - заповеден, властен тон, кънтящ като удар на желязо в желязо.
- Но.. Аз.. Не те познавам... - вериги стегнаха краката й - една, свършваща в ръката на Червенокосата, други две - с тежки оловни гюлета. - Чакай! Какво е това! - паниката в гласа й сякаш разведри изсеченото бяло лице.
- Тръгваме. - утопичната фигура на Богинята се понесе през пустошта сякаш дефилираща на подиум - токчетата неумолимо биеха по твърдата земя, трънаците й правеха път, отдръпвайки се в страни, а тя грациозно плаваше, придърпвайки с лекота металната верига. На края й се влачеше окаяната клетница - отчаяно опитвайки се да се справи с гюлетата.. Препъваше се, падаше, посиняваше и без това мръсното си изподрано тяло.. През задъхани ридания отправяше въпроси и молби към коравосърдечната си нова господарка, която несмутимо се усмихваше, доволна от зрелищния си поход.
Давеща се в отчаяние, със сетни сили, с блуждаещ поглед на сомнолентен пациент пред припадък, тя зърна пред себе си размитите очертания на голяма, рушаща се сива сграда. Класическо комунистическо панелно сдание, с изпочупени прозорци, падаща мазилка и на места дори срутени стени и висящи ламарини, обхванато в шепите на протягащи се нагоре бръшляни - сякаш спойката, предпазваща го от разпад.
- Къде сме? - отчаяно едва програчи тя.
- У дома. - озъби се самодоволно Господарката.
Застанаха на входа, Тя щракна с пръсти и се озоваха в мрачно влажно помещение с нисък таван, без прозорци, с няколко мъждукащи свещи по стените. Нямаше мебели - само един викториански стол с облегалка от черешова дърворездба и мека велурена седалка. Срещу него - дървена маса, вдигната под ъгъл, на която лежеше окована клетата русокоса робиня. По рамото й се спускаха червените букли на поробителката й, която бе облегнала глава до нейната, на един дъх разстояние, взряла се отблизо, с хичническа усмивка. Дългите й нокти нежно галеха изпитите страни и се заиграваха със сламените кичури.
- Миличкото ми уплашено момиченце... - гласът й лепнеше. - Идея си нямаш какво се случва с теб, нали сладурано? - мъркащ, лигав, подигравателен тон. Изкикоти се като малко дете, което е на път да свърши поредната пакост.
Прокара остър език по ръба на ухото, в което шепнеше, докато забиваше дълбоко ноктите си във врата й. Бързо се отдръпна, за да наблюдава едновременното изливане на кръв и крясък през учестеното от ужас дишане.
- Тук не можеш да умреш, безценна, с теб имаме мноого важна работа. - блестящо бялата усмивка изкриви мраморното лице в кръвожадна гримаса, а очите - черни бездни, изсмукващи вехнещото, обляно в сълзи лице насреща си.
- Тук сме, за да поработим... Върху теб! - този смях прокънтя жестоко в празната каменна кутия и се заби като бронзови копия в черепа на клетницата, трепереща като лист, вкопчил се в дървото си под напора на ураганен вятър...
Следва продължение...
© Доротея Все права защищены