ИНДИФЕРЕНТЕН
Ще рече безразличен, ама към всичко. Аз, дето се обръщам подир всяка една пола, убий ме не вярвах, че такъв човек може да има. Чувал бях, че Буда го е бил постигнал, но било е отдавна и не у нас. Не вярвах, но ето че срещнах Капчо.
Тъй го наричат още от детската градина, щото все се капел със супите и манджите. Вече никой не се сеща, как е по кръщелно. Сега по-малко се капе, но винаги води за къса сиджимка едно проскубано кученце с неустановен произход. То също е индиферентно, щото нито с кокал можеш го съблазни, най-малко пък с кренвирш. Може да е със запушен нос, понеже и подир разгонени кучки не души. Но стига за кучето.
На Капчо не му е запушен носа, щото съм го виждал да изпуска дим от цигарата си през него, но и той е индиферентен към жените. Към мъжете също. Пие всичко, даже и нафтата не изплю, кога точехме резервоара. В църква не влиза, в джамия също. Зиме и лете ходи с кожено яке и фес, значи и към климата и климатичните промени е безразличен.
Гласува, за който плаща повече, но пък с парите черпи всички, и свои и чужди, поради което врагове няма. Приятели също, щото кой е толкоз луд, та да се обозначи като капчов приятел.
Има обаче последователи и то все повече. Помня ги от преди 20-тина години, като хора с амбиции и приливащи от големи, и различни желания. Отначало съвсем плахо, а сетне все по-подчертано, по единично и на цели групи се капчовизираха.
Може да е мода, ама на дали, защото и Капчо, и последователите му са безразлични и към модата. Тогава ще да е синдром, ама на кой ли му пука? Нали такава е „генералната линия” на партиите: „плебеи на таз страна, капчовизирайте се”!
© Лордли Милордов Все права защищены