Двама крупни бизнесмени си говорят, седнали на чашка. Единият от тях произвежда бастуни, а другият - шишчета.
- Как върви бизнесът с бастуни?
- Не се оплаквам много, но се забелязва трайна тенденция в продажбите ми – тежките и масивни бастуни вече не вървят.
- Защо? – пита другият.
- Възрастните хора, които ги купуват станаха много хилави. Не могат вече да ги носят с една ръка...Трябва да ги правя по-леки. Пък и хората не доживяват до такава дълбока старост, за да имат нужда от тях...
- А при тебе, как е?
- Зле! Хората вече не купуват месо. Не са им необходими моите шишчета. Най-много да забодат на тях някой изсъхнал комат хляб и глава лук...
- Знаеш ли, цяла нощ не съм спал, за да измисля нещо грандиозно! Ще паднеш от коня, когато го чуеш! Искам да кооперираме усилията си в общ бизнес!
- ???
- Не ми се цъкли такъв, ами слушай! Ще създадем нещо революционно! Всички ще ахнат, когато го пуснем на пазара! Ще сътворим многофункционална просяшка тояга!
- ???
- Ти си много прост, бе! Фантазията ти е с крила, които са с големината на комар! Чудя се как не си закрил още фирмата! Така... Ще направим въпросната тояга като бастун. В нея ти ще монтираш един шиш, който ще бъде автоматичен. С едно натискане на копчето – шишът изскача! Като допълнителни аксесоари към просяшката тояга ще има монтирано ножче, вилица и малка лъжичка! Ще се купуват като топъл хляб нашите произведения. Даже със златни букви ще напишем: “Made in Europe”
- Защо мислиш, че ще имаме успех с продажбите? – пита недоверчиво производителят на шишчета.
- Първо: Просяците станаха твърде много. Второ: Когато ровят по кофите, ще могат да забождат нещото, което им хареса с шиша. Трето: Когато изпросят достатъчно пари за деня, ще отидат до магазина, за да купят двадесет и пет грама сирене и петнадесет грама салам. С какво ще ги нарежат, ако не с екстрите, вградени в тоягата?! Четвърто: Понеже се навъдиха много от тази прослойка и възникват войни за територии и кофи, уредът ще могат да го използват както за нападателно, така и за отбранително средство! Да не говорим, че и кучетата могат да пропъждат с тях. И какво излиза? С едно изобретение, което ще залее света, ние предлагаме произведението на техниката: “Пет в едно”. Гениално, брат! Страхотно! Ще потекат реки от пари, нали?
- Дано! Ще видим...Струва си да опитаме. Пък ако не стане, здраве да е! Ще измислиш ти нещо друго...
- Наздраве за новия съвместен бизнес, партньоре! Да живеят просяците, за да потръгне бизнесът!
16.05.2004 г.© Валентин Кабакчиев Все права защищены