31 июл. 2010 г., 13:34

Как да се справим с бюджетния дефицит? 

  Проза » Юмористическая
1259 0 1
2 мин за четене

Как да се справим с бюджетния дефицит?

 

(почти фейлетон с елементи на истина)

 

            Живеем в криза. Държавната хазна е празна. Моят почти адаш - г-н Дянков и неговите колеги – господа министри,  се чудят откъде да намерят пари, за да закърпят дупките в бюджета. Затова започнаха да закриват болници, театри, научни институции и всичко, що харчи държавни пари. Както са я подкарали, скоро май ще трябва да закрият и държавата, защото ресурсите ù отдавна са разграбени и разпродадени.

            Но мурафетът е не да пестиш и да ликвидираш консуматорите, а да намериш пари да им платиш, за да заработят по-добре и да произведат нещо.

            Като практичен габровец, не мога да оставя адашчето да се мъчи и искам да му подскажа откъде може да вземе пари, за да напълни бюджета.

            Но първо нека поразсъждаваме. Пари могат да се вземат... откъде? От две места – от богатите и от бедните.

            Първи вариант. Всеки ден сме свидетели на показни акции за залавяне на  някои определени фигури от престъпния и не чак толкова престъпен свят. Но някакъв резултат да сте видели? Някой да е върнал милионите, които е откраднал?  Ще ги върне… ”когато се върнат заДЯНАтите”, както казваше баба ми. Значи, първи вариант отпада.

            Втори вариант – от бедните. Няма по лесно от това. Ето пример. Всеки българин по конституция има право на безплатна медицинска помощ. И държавата е длъжна да му я осигури. Въпреки това държавата го задължава да си плаща здравни осигуровки, без да му дава информация какво става по-нататък с парите му.

            И ето сега гениалната ми идея. Когато ни се запали къщата, какво правим? Точно така! Викаме пожарната. И те са длъжни да дойдат и да загасят пожара. Безплатно. Както лекарят е длъжен, когато ни блъсне кола, да дойде и да ни окаже помощ. Пак безплатно. Само че за там си плащаме здравни осигуровки-и-и! Схванахте ли сега идеята ми?

            Трябва да се създаде ПОК. Няма нищо общо с покойник, а Пожарникарска Осигурителна Каса. По примера на НЗОК. Хората да си плащат за това, че ако им се запали нещо – ще има кой да го угаси. Всеки ще си има личен пожарникар, както си има личен лекар. Както на лекаря се плаща според броя прегледани пациенти, така на пожарникаря ще се плаща на същия принцип – на брой угасени пожари. Тогава пожари ще има в изобилие, защото пожарникарят ще има интерес – да получи повече пари!

            Ще попитате – къде е тук далаверата? Ами много просто. От Здравната каса изчезна половин милиард лева и никой не повдига въпроса да ги търси! По същия начин от Пожарникарската каса могат да изчезнат не половин милиард, а пет милиарда. И пак никой няма да попита къде са. Ето ги парите!

            По същия начин може да се създаде ПОК-2 /полицейска осигурителна каса/ БАОК /бедствено-аварийна осигурителна каса/ и т.н., и т.н. Милиарди ще потекат, по-точно – ще изтекат!

            Е, адашче, какво ще кажеш, а? Очаквам да ме почерпиш една бира за добрите идеи, които ти дадох. Няма да казвам каква, защото ще е реклама…

 

                                                                                              Твой: Дянко

© Дянко Мадемов Все права защищены

Комментарии
Пожалуйста, войдите в свой аккаунт, чтобы Вы могли прокомментировать и проголосовать.
Предложения
: ??:??