Откакто разбра, че Анна е бременна, се чувстваше като в капан. Не беше време за деца. Поне за него – не. Но той беше готов да поеме отговорността. И този път. Струваше ли си? Все още не му беше ясно. Трябваше да бъде сигурен в човека срещу себе си. Тя много искаше деца. Беше по-голяма с няколко години. Това, естествено, нямаше значение. Но за нея – имаше. Биологичният ù часовник тиктакаше неумолимо. Затова беше готов да реши въпроса докрай. Само че вече бе поумнял. Не искаше поредната лъжа, поредния безсмислен брак, поредния хомот... и поредния развод.
Приготви всичко за вечерта: терасата, масата, украсата, облеклото, храната, напитките. Изпипа последните подробности в детайли. Премисли всичко: разговора, въпросите, доводите.
Извади малката кутийка с пръстена и го отвори. Може би, за да се увери за последно, че всичко е наред. Малкият камък проблясна и сърцето му се сви... Не знаеше какво го очаква. Всъщност нямаше време за слабост. Точно сега трябваше да бъде силен. Трябваше да успее. Това беше неговият последен шанс..
Захвърли далеч всички съмнения. Очакваше я всеки момент. Трябваше да бъде усмихнат и красив - такъв, какъвто го виждаше винаги. Извади пръстена от кутийката и го скри в лалето от черен шоколад, специална поръчка в сладкарница "100 грама сладки".
"Всичко ще бъде наред!" - успокои сам себе си. -"Този път ще бъде истинско и никой няма да ме върже! Няма да бъда отново бàлама!!"
Чу стъпки. Анна беше дошла:
- Здравей, скъпа! Как си? - усмихна се мило той. - Харесва ли ти? Малка изненада,! За теб, съкровище...
- Да! Наистина! Изненадана съм ,слънце! - Анна се огледа наоколо и видимо доволна се усмихна: на красиво подредената маса и на огромната тераса. Всъщност терасата бе част от козирката на блока, но нейният любим я беше превърналза вечерта в импровизирана градина под звездното небе. - Как ти хрумна?! Красиво е! Сам ли си направил всичко?
- Да! Сам... за теб, любов моя! Обичам те! - последните думи той прошепна нежно в ухото ù и се усмихна искрено.
- Значи... - тя се обърна към него с учуден поглед - значи искаш детето? - топла усмивка се разля по устните ù... Лицето ù се озари. Беше най-щастливата на света. Искаш да бъдем заедно? Ще ми предложиш ли? - очите ù се разшириха от възбуда, макар че миг след това осъзна: не трябваше да изтърсва тези думи...
Той се усмихна мълчаливо. Някаква горчивина се запъна в ъгъла на устата му... В сценария май изникнаха промени и трябваше да импровизира:
- Скъпа, явно трябва да започнем от десерта... Много си нетърпелива. Мислех да прекараме една прекрасна вечер. Но тя и в този вариант може да бъде прекрасна. - Той падна на колене. Държеше в ръцете си лалето от черен шоколад, в което беше скрит пръстена. После вдигна очи нагоре и продължи. - Обичам те, Ана! Искам да прекарам живота си с теб и с нашето бъдещо дете! Ще бъдем щастливи тримата! Ана, ти знаеш, че имам зад гърба си един провален брак и не искам друг провал. Искам нашето дете да расте здраво и силно. Искам да се грижа за вас двамата. Искам да се обичаме и да си имаме доверие... - той се усмихна. - Кажи , Ана? Ти искаш ли ?
- Да! - едва промълви тя... - Искам...
- Ще направя всичко за теб и нашата бъдеща дъщеря или син. Искам да сте щастливи, за да бъда щастлив и аз заедно с вас... Кажи ми, Ана? Ще бъде ли щастливо нашето дете? Ще бъде ли здраво? Ще бъдем ли щастливи тримата?
- О-о, да! - промълви тя усмихнато.
Секунда след това, сякаш сянка падна върху очите ù и тя обърна поглед встрани:
- Защо ми задаваш тези въпроси? Ще бъде здраво! Да! Така мисля! Внимавай! Дърпаш всички суеверия за опашката... Знаеш, че не мога да съм съвсем сигурна. Но да се надяваме, че ще е така, както искаме... Лекарите ще следят бременността ми. Но-о... ти-и-и? Какво целиш с тези думи?
- Искам да станеш моя съпруга. Искам да изживея живота си с теб и с него - той посочи утробата ù. - Искам животът ни да е щастлив. Нима ти не искаш това?! Достатъчно си грамотна, за да знаеш какви са вероятностите детето да се роди здраво, заради лекарствата, които пи онази нощ, когато решихме, че не искаме все още деца...
- Какво искаш да кажеш? Дори бременността ми да е нормална, няма да бъда спокойна като знам какво си мислиш за мен...
- А аз искам да бъдеш спокойна и щастлива. Най-щастливата жена на света. Искам тримата да живеем наистина добре. Нима има човек, който да не желае това за семейството си? Кажи ми, Ана?
- Аз те обичам, но не мога да ти дам гаранции за нищо. Надявам се да сме щастливи, а детето живо и здраво! Да, то ще бъде живо и здраво! Уверена съм, че ще бъде!!
- Доверието е най-важното за едно бъдещо семейство. Аз ти се доверявам, Ана! - той я погледна топло със зелените си очи. - Доверявам ти се! Така, както ще го правя оттук нататък и през целия ни живот. - Той вдигна малкото шоколадово лале към нея. - Доверието е ключът за нашето бъдеще. Ще те подкрепям и обичам: теб и него, и двама ви, за да бъдем здрави и щастливи заедно до края на дните си...
Когато изричаше последните думи, той чу как тя хлипаше:
- Да! Нашето дете ще бъде здраво! Дори за миг не трябва да се съмняваш в това. Аз не изпих хапчетата тогава. За бога! На 35 години съм! Скоро няма да мога да имам деца. Толкова е хубаво това, което правиш. Изненада ме! Обичам те! - последните думи тя почти изкрещя от вълнение, но когато го погледна и понечи да поеме лалето с пръстена, той беше вече станал и говореше сякаш на себе си..
- Значи си ме излъгала! Излъгала си ме!! Нарочно не си ги изпила... така ли? Ние решихме заедно, че не искаме деца... Заедно купихме опаковката антибебе!!... бяхме заедно - явно не сме били...
- Какво значение има това сега? Ще имаме здраво и щастливо дете! Ще имаме щастливо семейство! Обичаме се, нали?
- Доверието, Ана! Няма ли доверие - няма щастливо семейство! Как да ти имам доверие? Кажи ми! Така ли ще започваме живота си? С лъжа?
Ана го гледаше учудена. Той току-що ù предложи, а сега... не се замисли, когато устата ù се отвори...
- Да! Прав си! Така или иначе, нямаше да издържа, че те излъгах... щях да се тормозя постоянно за това... Притеснявам се много за здравето на детето... изпих хапчетата тогава - исках просто на теб да ти спестя тези грижи. Надявам се да се роди здраво. Сега не те лъжа... сега говоря истината...
- Да, така или иначе, никога няма да съм сигурен кога ме лъжеш и кога не ме лъжеш, Ана... Как можа да ме подцениш така... Сигурно изглеждам много наивен, нали? Нима можем да живеем в лъжа цял живот? Нима семейството се гради на основата на лъжата? Дори да приемем този факт, как ще приемем като факт едно болно дете? Как ще се усмихваме щастливо тримата?! Кажи!
- Добре, това е краят, нали?! Ще махна детето и без това все още е просто... малък зародиш. Ако наистина се роди с малформации, няма да си простя цял живот... Просто съм на 35 и часовникът тиктака безнадеждно... и толкова те обичам...
Капанът! Капанът щракна. Нямаше вече капан! Той се усмихна вътрешно. Струваше си целият този сценарий и думите, които говори цяла вечер. Нямаше да се ожени втори път. Никога! Първото дете от предишния брак - беше напълно достатъчно. Бе чувал как някои мъже се предпазват от такива ситуации. Прибираха дори използваните презервативи и ги изхвърляха сами, за да се предотвратят нежелани ситуации като тази. Тогава се беше смял, но сега никак не му беше смешно. Беше свободен. Беше му леко...
© Нели Господинова Все права защищены
Не зная защо не съм сложила име на мъжа. вероятно е събирателен образ, вероятно ми се е искало да го обезлича подсъзнантелно.
Може би защото най-вероятно ще остане просто безименен донор. не е необходимо да го знае. нека се самозалъгва ,че е спечелил битката... а може би защото дори след толкова неуспешни бракове все още не е пораснал, не е узрял да бъде баща...и не заслужава да бъде уважаван и назоваван по име..