Минаха много събития през България. Къде доброназорно,къде "со малко кютек ",розенци влязоха в релсите на кооперирането...Е,вкараха непокорните по затворите и в лагерите, но Алафрангата преболедува временното състояние. Фронтоваците които се завърнаха,кой ранен,кой читав, започнаха оня древен ритъм на живота и любовта към земя и челяд...Иван Стойчев нямаше тази прост късмет!А можеше да се възползва,ама други го направиха,вместо него.През майските събития от 1934година в Царството стана актуален преврат!Иван,син на заможен дермендия,беше изключен от Мъжката втора гимназия в Ямбол, заради...анархокомунистическа дейност:за една година от всички средни училища в Царството...Бай Станьо Стойчев искаше единствения му син да се изучи, а то,какво се случи?!Според догмите на анархокомунистическа идеология,синът определяше баща си, като "експлоататор,кръвопиец на отрудените безимотни класи" и все етикети от лексиката на Лео (Лев)Троцки...Бащата, който осигуряваше прехраната на голямата част от съселяните си,и не връщаше малоимотните без торба брашно, се оказа според идеалистичните представи на сина си "безмилостен тиранин,човек ,безжалостен,възненавиден и жесток!"Когато един младеж е отгледан "като писано яйце ",защото е единствен син в семейството, той изглежда самоуверен до арогантност,търси нещо извън пределите на живота и любовта!
На следващата година казаха на Станьо Стойчев, че в Ямбол синът му е нежелателно да продължи образованието си в града...
© Стойчо Станев Все права защищены
Живея с надеждата за продължение!🤗