Не че вярвам на гледачки, но по навик обръщам чашата си, след като си изпия кафето. Все се намира някой, който да „гледа". Например, една моя колежка винаги започваше с „Аууу..." и следваха куп благини, които така си и оставаха в утайката...
Преди години двете отидохме на курс във Варна. Този път тя беше категорична: ще видя мъж с фуражка и ще имам роман с него. Курсът приключваше, но все не се появяваше мъж с фуражка или без такава... Последния ден, както си лежахме на плажа, тя френетично извика: „ Ставай бързо! Минават морски офицери!" Клетата, на всяка цена искаше да спаси честта си. Не си помръднах г...та и високомерно заявих: "Как ли не, ще ги гоня! Който иска, да ме намери!" Предсказанието не се сбъдна по моя вина...
На връщане влакът направи дълъг престой в Стара Загора. Колежката ми похъркваше, а аз излязох да се поразтъпча. Изведнъж някой властно ме прегърна. Рязко се обърнах - пред мен широко се усмихваше левент-жепеец с ФУРАЖКА! Попита ме закъде пътувам и настойчиво ми поиска телефона. Втурнах се към купето и с гръм и трясък събудих колежката. Бързах да я зарадвам, че е познала. Когато окончателно се разсъни, ме попита дали все пак съм си дала координатите. Хукнах, но беше фатално късно - мъжът с фуражката го нямаше. Пророчеството не се сбъдна по моя вина...
Признавам, че и аз съм се пробвала да гледам на кафе и даже имах попадения. По-скоро улавях душевното състояние на човека и се опитвах да го успокоя... Един ден сестра ми ме похвалила пред колежката си, че познавам на кафе. Скръцнах й със зъби, но не можах да й скърша хатъра. Взирайки се в чашката, се чух да казвам: „Виждам съкровище, което скоро ще откриете!" Усмивката на сестра ми замръзна, очите й ме питаха: "Какви ги плещиш?!" Но колежката й се оживи:„ Наистина ли ще ги намерим? Свекърът скрил пендари и от години ги търсим..." Сестра ми гордо се изпъчи, а аз се почувствах като посестрима на храбрия шивач от едноименната приказка.
Спокойно, не се блъскайте! На всички ще ви гледам и ще ви видя само хубави неща...
© Вилдан Сефер Все права защищены