ОЖИВЛЕНИЕ В ОФИСА
/ПОЛУФАНТАСТИЧЕН РАЗКАЗ/
Офис в държавно учреждение. Бюра с модерен дизайн и свръхсъвременна техника. Зад бюрата седят белокоси мъже и жени. На стената е закачен лъскав календар. Датата е 1 август 2040 година.
- Петрова! - обръща се една от възрастните дами към съседното бюро - Изпробва ли рецептата за мариновани лукчета, която ти дадох ?
- Ох, Илиева, време не ми остана. Ходихме с Петров при стоматоложката отново да му взима мярка за протеза. Нали й треперят ръцете, вече два пъти ни връщат, защото все не са точни мярките. Ту не му се събират в устата, ту от едната страна са огромни, а от другата - все едно с тесла са ги дялкали.
-Да, неприятно е, но после ще си има нови зъбки. А нашият стоматолог недовижда и всеки път треперя от страх да не ми разбие носа с машинката.
- Ей, колежки - намесва се трета чиновничка - чухте ли какви супертънки памперси са пуснали против инконтиненция? Абсорбират и неутрализират миризма.
- Какво беше това инконтиненция, бе, Павлова? - пита Илиева.
- Ами напикаване, изпускане. - пояснява Павлова.
- А, аз използвам памперсите на правнучето, много са удобни. - усмихва се Петрова. - И мекички.
- 2 –
- Колежки! - приближава се полека възрастен господин с бастун. - Трябва да организираме културно мероприятие. Много замря колективният живот. От погребението на Пеев не сме се събирали.
- Е, че то беше преди десет дена - обажда се друг господин с очила като лупи, под които очите му изглеждат огромни.
- Ама хубаво жито бяха направили хората. - облизва се Илиева. - Със стафиди и настъргана лимонова кора, точно както го обичам. А миналия месец на Божкова от личен състав си бяха оставили ръцете. Май нямало кой да го свари и синът й го направил, ама и той вече не е млад и така... мъжка му работа.
- Колежки, имам предвид да се съберем за по-весело мероприятие. По-рано организирахме вечеринки съвместно със старческия дом, ама го закриха. Няма пенсионери - няма старчески домове.
- Е, Василев, че какво им е на погребенията? - намесва се трети чиновник, който досега с треперещи ръце се е опитвал да нагласи хартията върху принтера. - Помниш ли на Тодорова от счетоводството колко добре се получи? Изпратихме я, хапнахме, пийнахме, попяхме - много задушевно стана. Това е колектив.
- Ама Тодорова почина ли? - безкрайно учуден пита Василев.
- Ех, колега, че и ти беше тогава, ама си забравил. Също както отчетите за шефа. Някой ден ще забравиш да дойдеш на работа, човече.
- А, като каза така - обажда се Петрова - забелязахте ли, че Цокова днес я няма? Да не би...?
Всички се споглеждат.
- 3 –
- Ох, като знам снаха й колко е кьопава, и жито като хората няма да направи - огорчено продумва Илиева.
- Хей, вижте какво пише в днешния вестник! - възкликва друг чиновник, който до този момент сърфира из Интернет. - На вчерашното заседание на правителството се взело решение всички над 60 годишна възраст незабавно да се пенсионират. Поради зачестилите инфаркти, инсулти, жлъчни кризи, счупвания на крайници и други подобни инциденти по работните места, правителството счита за по-рентабилно да изплаща пенсии, отколкото болнични, рехабилитации и обезщетения за трудови злополуки.
- Ами сега?! - възкликва нервно Илиева. - Какво ще правим по цял ден? У нас е някакъв ад - единият ми внук свири на пиано, а другият тренира с боксовата круша в детската стая.
- А пък синът и снахата се карат нон стоп - и двамата са в критическата. - споделя Петрова.
- Момичета, имам идея! - с озарено лице се обажда Василев. - Ще се пенсионираме, ще си направим частна фирма и ще си работим в нея. Безплатно. Нали ще си имаме пенсии, пари няма да ни трябват. Така отново ще сме заедно, колектива.
- Браво, Василев! Щрака ти още мозъкът, момче! - радват се всички и в стаята става топло и светло от радостните им погледи.
Здравка Маринова
Пловдив
© Здравка Маринова Все права защищены