Темата за близнаците винаги буди голям интерес.Нали съм близначка, реших да ви споделя от личен опит. Битува мнението, че еднояйчните близнаци са еднакви личности. Спомням си филмите, където ги представят като марионетки - говорят едновременно и вършат едни и същи действия... Пълни глупости! Вярно е, че си приличаме и често ни бъркат, но само в началото. Най-шантавият въпрос, който някога са ни задавали, е: "Вие бъркате ли се помежду си?!" Слава богу, не! Напук на целия абсурд, в който живеем, все още се радваме на добро психическо здраве. Но нека направя кратка сравнителна характеристика на двете ни:
* Тя има самочувствие, аз нямам.
* Тя повече говори, аз повече мълча.
* Тя обича ярките цветове, аз - пастелните.
* Ако се случи да пийнем повечко, тя гръмко се смее, аз тихичко си плача...
Някой тук да вижда прилика?! То и съгражданите ни го забелязаха. Преди години на една литературна вечер близначката чете мои стихове и местен фотограф пусна приказката: „В нашия град живеят две близначки - едната може да пише, но не може да чете; другата може да чете, но не може да пише..." Знаем за прословутия номер на близнаците. Един единствен път се изкушихме да го направим и пишман станахме. В забавачката си разменихме местата и, тъй като никой не разбра, се попикахме от смях. Учителката не на шега се ядоса и ни изгони. Дадохме си дума повече никога да не го правим, а обещаем ли нещо... Не съм и подозирала, че ще пиша стихове. Веднъж от скука драснах стихче и й го подадох. Тя го прочете, погледна през мен и изсъска: "Продължавай да пишеш!" Изсмях се: "И кой ще ме чете?!" Отговорът беше: "Аз." И се почна едно гонкане, изнудване, тормоз... То не е за разправяне! Клекнах. Добре, че нещата имат и хубава страна. След дълги репетиции пред огледалото успях да придам вдъхновен израз на лицето си. Проницателното око на близначката безпогрешно го улавяше и услужливо ми се подаваше лист и химикал. Тутакси бивах освобождавана от досадната домакинска работа. Истината е, че прописах от мързел. Още много мога да ви споделям, но оная пак ме ръчка да напиша стих и да го пратя утре. Забравих да ви кажа, че тези дни близначката смята да се регистрира в сайт „Откровения" със статут на читател и с потребителско име veshtica. И си благодарете, че не може да пише, защото такива коментари щеше да ви насвятка, че...
© Вилдан Сефер Все права защищены
п.п Дъщерите ми са близначки и нямат абсолютно нищо общо в характерите!