Стоян Антонов, 56 гoдишен охранител, привършваше смяната, оставаше му oще около час, направи една последна обиколка на обекта, който се намира до ж.п. линията. Профучава сутрешният експрес за София, вече е около 6 без 15, времето е мрачно, леко мъгливо и прикапва съвсем ситен и слаб дъждец, типично за края на октомври. Мрачни бяха и мислите на Стоян, Тяната както го наричаха колеги и приятели. Той имаше две дъщери, по-малката студентка по археология в София. По-голямата беше бременна с второ дете, 7-ми месец . И сега като баща се притесняваше, че трябва да търси и пари за избор на екип при раждането. Като разбрал, че е бременна, работодателят преди два месеца я уволнил. Зетят преди 6 месеца беше съкратен от работа. Тяната все пак имаше късмет да се пенсионира рано като военен пенсионер. Той беше служил в южен гарнизон, намиращ се в район, известен като "черния триъгълник", но дойде така наречената "реформа" - масово съкращение на армията и той се пенсионира на 42 г. през 1998г. Някои от неговите набори дори му завиждаха за пенсията, защото за тях пенсията беше в необозримото бъдеще и повечето изглежда няма да я доживеят. Тогава той не мислеше, че ще му се налага да работи на стари години.
Тяната очакваше след два дни да получи заплата и да прати пaри на малката дъщеря в София. Обзет от тревожните си мисли, излезе да подхвърли някоя друга огризка на двете кучета немски овчарки, които пазеха от двата края на охранявания район. Обектът е складова база на фирма "Скрап-металс". Наоколо се намираха складови бази и индустриални предприятия. Работата по охраната на обекта не беше лесна и безопасна, имаше няколко нападения и опити за кражба на железа от мургави сънародници, затова наскоро във фирмата бяха докарали и още едно куче-пазач. Тяната погали кучката Елза, която си имаше бърлога в съседство до неговия фургон. В 6.15 сутринта дойде смяната, размениха някоя друга приказка със сменящия го колега, направиха кратък оглед на обекта. Пожела леко дежурство на колегата си.
Удовлетворен, че смяната е свършила без произшествия и му предстоят два почивни дни, Тяната тръгна към автобусната спирка, която се намираше на 100 -200 метра от склада на "Скрап-Металс", но преди това трябваше да пресече ж.п. линията.
Ж. п. прелезът беше далече, но за пряко имаше една пътечка. Покрай линията беше обрасло с храсталаци, треволяци, шубраци. Всякакви боклуци се въргаляха, храстите се бяха окичили с шумолящи торбички като коледни елхички. Времето беше леко мъгливо, влажно, едва-едва се развиделяваше. Стоян се огледа, ослуша и набързо прескочи двете линии, но след това в канавката му се видя някакъв лежащ силует. В първия момент си помисли, че е някой клошар или някой пиян. Приближи се, видя окървавено лице на мъж, облечен в тъмно яке раздрано.
Отначало се стъписа. За втори път в живота си бе свидетел на тежко произшествие, но най-малко сега е очаквал да види това. Трябваше му по-малко от минута да осъзнае какво е станало. Имаше пострадал човек в смъртна опасност, едва се забелязваха признаци на дишане, беше в безсъзнание, окървавен. Разбира се, Стоян набра по мобилния телефон спешния номер 112.
Следва продължение
Всяка прилика с действителността е случайна