17 июн. 2013 г., 09:34

Празник в древния Тримонциум 

  Проза » Другие
789 0 9
2 мин за четене

Празник в древния Тримонциум

Ооо! чудна нощ и дали не сънувам, и денят ще да тури край на моя сън. Две думи още мили мой Катанецо и после лека нощ. Ще се видим догодина във Вакарел.

 Древен град на три тепета, Тримонциум! Джамбаз тепе, Небет тепе и Таксим. Град познал победите на Филип Македонски/ само дано македонците да не обявят и този град за техен/. Строил Антични театри и Римски стадиони, където трясъка на  гладиаторските  колесници  е заглушавал  рева на лъвовете и песента на Мевлевиите. Филипополис познал нашествието  на османците, приютил арменци, евреи и  турци, живели задружно и трудили се в малките работилнички на Капана, продавали стоките си по Джумаята . Пременени и накичени  празнично са се разхождали по стръмните пътеки на Бунарджика и с трепет са гледали часовниковата кула на Сахат тепе за да не изпуснат часа на срещата с изгората идваща от Каршияка.

И днес все още в нощната тишина на Джамбаз тепе  се носи ехото от стиховете , песните и танците на дервишите от манастира на Ордена на Мевлевиите, но за да ги чуем трябва да се доближим  до комплекса носещ  името на древния „Пълдин“, да влезем  в кръглата зала и затворим очи. Тогава пред нас ще оживее техният  танц прекрасно нарисуван от големия пловдивски художник Йоан Левиев./ за съжаление унищожена/. А спускайки се няколко стъпала ще чуем и флейтата на Орфей, седнал на голата скала в Римската таверна на „Пълдин“.

Това е история, незабравима и вечна, като първите изстрели възвестили Съединението. И само „на една ръка разстояние“  от това историческо място днес са се събрали десетки поети, поетеси, писатели- прозаици, художници и фотографи, музиканти и композитори  дошли от всички краища на нашата Татковина, за да отпразнуват Десетата годишнина на неповторимата рожба на един млад, талантлив и красив мъж на име Георги Колев, а именно сайта за лично творчество "Откровения“. Днес за нас е голям празник. Празнично пременени, заядливи и ласкатели, поети и художници, фотографи и есеисти, седим един до друг по древните  мраморни пейки на древния „Римски стадион“ и слушаме песни и стихове, гледаме прекрасната пантомима на пловдивските младежи и си казваме „браво на майничките“ и бурно  им ръкопляскаме, както и на стиховете на чаровната Мая Попова прочетени с дълбоко чувство от Радо, стихове на Смифт и Димитър.

Нашите приятели от Филибето , Бети и Галина са се погрижили да преживееме отново чаровни и незабравими мигове от  среща с наши реални и виртуални приятели.

И кога настана вечер и слънцето се скри, в подножието на Стария град, за нас и само за нас откри дверите си „Гражданския клуб“ със студена бира, ароматна гроздова, фини мезета и много, много настроение  независимо от теснотията. Чаровната „идимидойдими“ и заядливия „Гудман“ са вече страхотни приятели и дъртия му „пич“ не може да откъсне очи от нея. Ама има и други обекти за ухажване, но от Катанеца трудно някой може да се вреди.

        Пропяват първи петли когато се разотиваме, прегръдки и целувки  на раздяла до следващата среща на „откровенци“ огласят утрото  над  древния Тримонциум.

И отново летим към родните места по новопостроените и нуждаещи се от незабавен ремонт  магистрали. 

До нови срещи мили приятели от „Откровения“

Забележка: До 24 юни заяждането в сайта е под ембарго.

© Крикор Асланян Все права защищены

Комментарии
Пожалуйста, войдите в свой аккаунт, чтобы Вы могли прокомментировать и проголосовать.
  • Поздрави!
  • Радвам се че сте си изкарали толкова добре. Поздрави и от мен!
  • Описанието на Пълдин е толкова реалистично! Аз точно така се почувствах в кръглата зала и в таверната. Благодаря ти, че ми позволи да се докосна до цялата тази романтика и красота!
  • Олеле, няколко дена няма да чета нови коментари, да запомня тази прелест за много дълго Жанет.
  • Уф, много съм изтървала, но на работа бях.
    Чудно си го описал, пренесе ме там.
  • Аз се чудя къде те изгубих в края на кафето, а ти си "отлетял"
    И другият път да ме запознаеш със заядливеца, че аз само чаровника познавам :P
    Подравченца приятелю
  • Всяка среша с тебе с празник за мен.
  • Радвам се, че се срещнахме отново. Благодаря ти
Предложения
: ??:??