Звъни ми една позната миналата вечер и ми реве.
- Какво бе, момиче, стига рива, кажи скакво става?!
- Четох един стих, че младостта е безвкусна и незнам каква още, но общо взето гадна. После, че болестите са наказание отгоре, а аз съм настинала, значи... После в друг стих, че няма любов, щастие и злобата е най-първото и най-хубавото нещо на света, а моето гадже ме изостави, та реших да се обеся.
- Кога?! Сега?!
- Няма за какво да живея. Старостта пък е само болежки и изкуствени зъбета. Надеждата умирала първа...Е, за какво да живея?! Ще си сложа край на живота, решила съм го, стиховете само ми помогнаха.
- Моля те, недей да се самообесваш...днес. Трябва да ида на фризьор, не мога така като някоя луда да ти дойда на погребението, помисли малко и за мен. Айде изчакай още два-три дни. Най-добре като съм готова, аз ще ти звънна. Потрай, не бързай толкова, почети още малко от тези стихове, за да си съвсем сигурна, че го искаш. Ама вие ще ме докарате до лудост. Какви хора сте бе?! Вместо да си гледам живота, ме занимавате с вашите глупости. Вчера един съсед ми напълни главата с щуротии. На осемдесет години, миличкия, а му се чука, но не главата в стената, а си харесал една двайсет и няколко годишна. Ти да видиш! Тя му е почитателка, той е известен писател и си говорят за литература, а той да вземе да реши, че тя го харесва. Меракът май умира последен, не надеждата. Изследвания си правил, виагричка си купил, ама тя не дошла. С гаджето си заминала на Витоша за събота и неделя, за уикедна дет има една наша дума. И той я ревнува. Може ли вика такова нещо? Виждаш, че може. Пък се притеснява като я желуне, да не му падне ченето. Викам му, ето това е знак на съдбата. Иди си смени ченето с ново и другия път може да дойде. Не ми върви, вика в любовта, не ми върви, все ме изоставят и не мога да разбера защо. Може пък причината да е в теб. Не вика, не е в мен, просто няма любов, това е! Може и да си прав и на мен не ми върви. Ето сложих си и аз изкуствени зъби и тръгнах с един, викам си дано този път пък станат нещата. Няма любов! Той по-млад и единствено за какво ме търси, за да си махам ченето и да му свиря на флейтичката. Той ако ме обичаше, щеше и на кръчма да ме заведе, ама не.
Майка ми пък само ми звъни и ме тормози. Кога ще дойдете при мен на гости? Бе питам я, не те ли болят краката, не вдигаш ли кръвно, вземи ходи на тези години по болници, по изследвания. Тя не, краката си ме болят вика, но аз не обичам да се оплаквам, обичам да пазарувам и да ви готвя любимите ястия. Тая е луда жена, бе нема на нейните седемдесет и кусур години да се държи като бабичка.
Само мъка е тоя живот. Взех и аз та попрочетох туй онуй и може би, ако тоя ме изостави, ще си тегля една пушка и това е. Не, няма да се самоубивам, ще си купя вибратор и като за последно, щото и аз не намирам смисъл да живея вече. Стиховете ми помогнаха да осмисля скапания си живот.
Тях трябва да ги пуснат в учебниците заедно с едно въженце, защото е по-евтино от пистолетче. Защо им трябва на децата да дочакат младостта и да се разочароват от нея. Ако пък някои от децата са по неловки и не успеят да се самообесят или гръмнат, ще вземат да остареят, а това си е направо подигравка на съдбата. Изкуствени зъби, плешиви, сбръчкани, ужас. И ако още помниш, да вземеш да си спомниш младостта, тази ужасна и безвкусна младост, леле гадост. И ако някое младо момиче те попита ти винаги ли си бил такъв, ти й отговаряш, не, най-напред бях такъв и си махаш ченето, за да й покажеш детството. На младини бях същия само с по-опъната кожа, но пак така безвкусен, бльок направо, да ти се догади. А влюбвал ли си се? Какво говориш, няма любов има само омраза. Мразех зъболекаря си, съседа, мразех всички ама от сърце, затова сега ме боли сърцето. Боли, значи не съм оптимист. Разбрах, не трябва да се влюбвам, да раждам, защото животът е гадост.
Събуждам се и ми е едно такова...някакво гадно. Птички пеят и хич не се съобразяват, че на мен ми се спи. Излизам на двора и какво да видя, какво да видя?! Съседката, с нейния непоправим оптимизъм посадила целия двор с цветя. И най-много рози и ги е изтъпанчила точно срещу моя прозорец, нарочно го прави. Нали червеният цвят изморява очите, действа на нервната система. Гаднярка! Съседът пък от другата ми страна си окосил ливадата. Е, нали зеленият цвят успокоява, защо го прави? За да ми трови нервите. Защо я коси час по час, за да не мога да й се порадвам, ей защо. Тъпанар! Не стига че ми е гадно от снощи, и той на всичкото отгоре.
Настинах, значи той ме наказва и...Разбрах, че в минал живот съм била графиня, сега от яд ще се пръсна, че не съм. Наказва ме и ми дава знак, да си тегля ножа. Не ножовете са ми тъпи и ще си похабя кожата. Отивам до аптеката за приспивателни, поне като умра да съм красива. Не че съм била. На осемнайсет ми беше опъната кожата, сега е леко смачкана...Имах мечти, сега за какво да мечтая с това чене? Няма смисъл Отивам до аптеката, сбогом. Миче, ако не си се самоубила, ела ми на погебението, ако нямаш нещо по-важно, де, а. И ти ли?! Кога пък ги чете? Докато си говорехме?! Значи не ме уважаваш?! И приятелство няма, Няма що, прекрасна си, направо божествена, дет се вика здъвкана и изплюта. Така ти се пада! Пет минути, ама след теб. Злобарка ли ме наричаш?! Лицемерка, а ми викаше че ме уважаваш. И да ти кажа, спах с мъжа ти. Какво като не съм омъжена, какво ще ми кажеш? Не се омъжих, за да не ми изневерява с приятелките, разбра ли. Айде да не се караме, кажи кога ще си слагаш край на как да го нарека, то твойто живот ли е, за да знам аз какво да правя. Добре, аз отивам да чета стихове...Е, да де, ама то е едно и също.
© Светлана Лажова Все права защищены