6 февр. 2015 г., 16:33

Трябва да взема решение 

  Проза » Рассказы
640 0 2
7 мин за четене

Трябва да взема решение.
Искам да съм красива, здрава, успешна, хората да ме ценят и забелязват.
Искам да съм малка, прозрачна, щастлива и самотна.
В кое от тези ми две паралелни желания да се спра днес. Така или иначе те са като две успоредни и както знаем от математиката двете успоредни независимо от факта че се намират толкова близо една до друга, не се пресичат. Доста объркан се оказа живота. Някак си знаех, че ще е така но какафонията ми беше оцветена в други цветове. 
Да вземем за пример децата, толкова е трудно понякога да го посъветваш или научиш на най-правилния вариант та нали и аз за първи път съм на 38 не е като няколко пъти да ми се е случвало и да съм наясно от последствията, които носят всяко мое решение за близките ми. Дано да са добре. Да бъдат здрави и да си намерят тяхното уютно местенце, а аз ще помагам с целия устрем на ураганния вятър МАЙКА, който нося в себе си. Боже пази дано да не ги помета, ще си обещая и да притихвам, хихихи сетих се, че всички бури и урагани са със женски имена.
ВЕСИ
Онова сладко малко топче което носех по цял ден с мен изчезна. Появи се млада госпожица с твърд поглед, която гледа напред в бъдещето, бори се със зъби и нокти за справедливост на цялата планета и все така има проблем с поддържането на реда в стаята си. Като беше малка със всички сили се мъчих да си я представя, но въпреки развинтеното ми въображение все не ми се получаваше картинката (или може би не ме устройваше). Така или иначе не се старая да им построя път по който да вървят в живота, а ги уча как да си построят свой.
Та тази същата калпазанка с ангелско лице, която успява да измъкне винаги моето ДА е онази бучка захар в кафето, която го прави само странно. Не твърде сладко, но не и твърде горчиво и винаги си с усещането че си близо до нещо голямо, но щом се приближиш изчезва. Като мираж. При всеки по-сериозен опит да общувам с нея на ултракьси вълни УКВ се получава така, че нееее аз за пореден пьт сьм се обьркала в намеренията си и виждаш ли на това което сьм видяла ми се е сторило. Това изкустно манипулиране на ситуации, хора, време и сьбития ме кара да вярвам че ще е добре че ще се справи с житейските ситуации много по-добре от мен. Ще ми се да вярвам, че имам някаква заслуга за това, но уви не. От онзи момент в коридора на болницата в която се роди, когато я дьржах в рьце за пьрви пьт и когато ме гледаше напьлно открита с онези големи очи, завинаги ме плени. Вьв всичките ми тежки моменти когато сьм се борила за нещо или сме били в конфронтация, извикването на спомена за този поглед ми е давало сили да продьлжа дори и да не виждам смисьла в момента.
Ето например вчера. Много ме изненада с постьпката си в училище. Толкова зряло, безкористно и смело се изправи в училище и заяви че е взела подкуп за да мьлчи от приятел и то на директорката, доброволно. Това означава да изминеш на собствен ход целия пьт до училището без да се откажеш да застанеш пред вратата и да почукаш да срещнещ чуждите очи и да кажеш сьжалявам случи се това.... Чудесна е!
Боже мили тя ли е онова изплашено момиче което стоеше и не искаше да излезе иззад ъгъла на блока заради Марти!.
Растат ооопределено.
АЛЕКС
Все още ме озадачава. Освен това винаги сьм искала да имам второ момиче. Само като се сетя какьв страх беше като разбрах че ще ставам майка на момче.
Но така или иначе дойде той. Абсолютно интровертен. Поне до 3 години не общуваше с никой от вьншния свят, макар че след 1 година започна да позволява поне да се грижим за него, което го отбелязах като голяма крачка напред. Започна да говори с нас чак като се преместихме в Пловдив и то с доста усилия от моя страна. За да реши че му е интересно да си говори с някой, трябваше да измисля всевьзможни игри само и само да му се привлече вниманието. По едно време дори от детската градина ме викаха за да ми кажат че има проблем. Слава богу не бяха настоятелни в прогнозите си. По това време след изключително мьчителен период се бяхме преместили да живеем в Чешнегирово, като това сьвпадна с трьгването на детска градина. М чи той милия така са беши сдухал, че по цял ден стоеше на килима и тикаше една количка по земята. Сьбираше си информация за новата ситуация в която е попаднал. Чак когато се почувства сигурен започна леко полеко да се опитва да общува с приятелчетата си. Дааа стара и изпитана техника за да се предпазиш от кофти ситуации. Правиш се на ударен докато обкрьжението си и можеш по-лесно да се интегрираш. Както при Веси ще ми се да смятам, че заслугата е моя но уви не. Отново си е лично тяхна.
Сега като си прочетох последното изречение чак се чудя освен че сьм ги родила май нямам особено голяма заслуга за това което са. Е да сменяла сьм памперси и сьм бьркала кашички, но дотам.
Абсолютно уникални са.
Днес Алекс е болен и си остана у дома. Пробвах да се информирам как е но човека ми прати една целувка по месинджьра и каза че си пише с Павлин.
Е поне ми прати целувка и ми каза, че си пише с приятел. Можеше само да изрьмжи. Макар че не е много в негов стил. По скоро тьрси варианти за общуване и то на различни нива.  Изпьлнителен, винаги знае какво иска и се опитва да се справи добре сьс всяка ситуация. При ясно поставени задачи се справя добре в социални ситуации е напьлно дезориентиран. Сякаш не разбира желанията на сьбеседника си. Трудно чете и между редовете. Предпочитам да го отдам на обкрьжението ни в момента и на факта че още е малко момче. Цялата работа с него ще е да се научи да комуникира адекватно с вьншния свят за да може да отстоява себе си. Иначе колко сладко наивен е. Ех как ми се искаше да не порастват. Ако можех да замразя времето в един определен момент и да останем там завинаги живеейки само с това чувство. Дали ще ни омрьзне. Най-вероятно да. Така сме устроени. Сещам се пак за филма Матрицата и за това което Тонката тоя образ ми беше казала ведньж. Извьнземните направили матрицата така че да няма страдание и всичко да е само в положителния спектьр и хората започнали да измират. МММ да. Няма как трябва да ни е кьдраво или сме загубени.
Като се замисля харесвам предизвикателствата или по-точно чувството което ме обзема когато се справя с поредното. Този мальк триумф над себе си, над страстите. преборил се отново отстявайки себе си, за приятел или борейки се за насьщния.

Да сме живи и здрави!
Напоследьк честичко се замислям над едно определено чувство. Според мен си е страх от неизвестното. Още древните са си подреждали пьзела, като са си измисляли божества за всяко сьбитие. Защото добре прошнурована и пронумерована ситуация вече не е толкова плашеща. И е много удобно да кажеш бога на Огьня ми е сьрдит и днес цял ден ще му се моля за прошка. Хем си упльтняваш времето хем вярваш че си допринесьл с нещо за подобряване на ситуацията. Хм чак ме кефи.
Де тоя кьсмет за такьв простичьк живот. Както винаги сьм казвала, макар и да използвам достиженията на нашата цивилизация ток парно и супермаркети, повече копнея за семплия живот на древните общества. Някак ми се струват по-истински. Ама сьм романтична глупачка.
Като живях в София имахме парно, хубава работа, сьпруг апартамент в хубав квартал, но бях непрекьснато болна синузити депресия, стрес, безсьние гледайки ме така отстрани някй ще си каже тази е луда. Има всичко и пак мрьнка. Единствено парка ме спасяваше и често си мисля че ако не беше времето прекарано в него едва ли щях да оцелея. Единствените мигове в които бях щастлива. Аз децата ми край езерото с вятьр в косите, вьздуха топьл дьрвесен един такьв, мириже даже леко на шума дьрветата тьмни потайни и уютни, зелените поляни и о боже жьлтурчетата по тях. Децата се променяха в момента в който влезехме в парка и посивяваха като се вьрнехме в панелената гора. Уф.
Няма как така е устроено обществото ни. И вьпреки че имам огромен вьтрешен конфликт продьлжавам да уча че тези првила са важни за всички и че трябва да прегльтнат по-голяма част от естествените си пориви за да са част от обществото. Уф. Тьпа история ама няма как да живеят в кемпер край планински поток и да ловят риба. Ще трябва да се научат да се грижата и за здравето си и за здравето на близките си и да плащат сметки и да гледат деца в една много малка и доста бедна дьржава в един гнил стар континент на една малка планета някьде в млечния пьт. Дано да познаят и свободата.
Казват че животьт е низ от малки чудеса и че трябва да се научим да ги виждаме. Е опитвам се!








© Джейн Все права защищены

Комментарии
Пожалуйста, войдите в свой аккаунт, чтобы Вы могли прокомментировать и проголосовать.
  • =) Благодаря! Немска клавиатура в магазин за перилни препарати, немски.
    Ще измисля нещо за да не се повтаря и все пак благодаря.
  • Е няма толкова "ъ"-та в един текст! Оправих ги само донякъде. Не знам клавиатурата ли е "виновна", но "ь" да се чете "ъ".
Предложения
: ??:??